Ginger

tumblr_mb5vt6H0cH1r7jk4so1_400_large

”Can you do me a favor?” frågade Sølver mig igår medan vi var på labbet båda två. Vi är varandras go to personer när man behöver något eller när det krisar sig.
”Sure, what do you want me to do?” sa jag och lyfte upp blicken från det jag jobbade med.
”Well it is a very easy task, just take this bottle out from the fridge tomorrow before you go home”. Sølver pekade mot en flaska i en av våra kylskåp som vi har på labbet.
”That bottle?” sa jag och närmade mig kylskåpet, ”Okay..I will”
”Don’t forget about it, I need it to be in room temperature for friday”.
”I won’t, look I’ll even write myself a post-it so I don’t forget it”. Vi gick mot mitt kontor och jag tog fram en rosa post-it och en penna.
”Good!” sa Sølver och satte sig på elementet bakom mig. Jag skrev ”take out Sølvers buffer tomorrow (thursday) before you go home otherwise Sølver will kick your ass”.
”You crazy swede” sa han och skrattade när han såg min lapp.
”Well..what you gotta do..” sa jag och såg helt stressad ut igen.
”Ginger!” sa Sølver och retades med mig.
”I am telling you my hair is getting lighter and starting to look orange”. I två veckor nu har håret fått för sig att bli ljusare, från kastanjebrunt åt det orangea-hållet.
”Yeah you are turning into a ginger, it is all of those frozen berries that you eat”.
”I’m thinking that they put something weird in those frozen berries”. Jag ryckte på axlarna.

”You know he is sick today” sa Sølver som för att informera mig om var Edward var.
”He is?” frågade jag förvånad, jag antog att han var sjuk eftersom han inte hade varit på kontoret någonting.
”Yeah he sent out an email this morning..”
”He did? I didn’t see anything” sa jag och kollade igenom mina mail.
”Ah he maybe didn’t send it to the whole group, he sent it to me..and some other people” sa Sølver förvirrad.
”Ooooh he loves you!” retades jag.
”No he doesn’t” svarade Sølver lugnt och ryckte på axlarna.
”No he is not capable of love anyways..” sa jag sarkastiskt.
”Well..” Sølver log men ville inte säga för mycket.
”Well he is capable of love but he cannot handle those feelings. It freaks him out so be careful so he doesn’t dump you” sa jag och höjde på båda ögonbrynen samtidigt medan jag fluffade till håret.
”Yeah it should come any day” sa Sølver och vi skrattade åt misären båda två. Så ironiskt ändå.

Kommentera

