Certain people we don’t talk about

cac74ecdffd5dc58089ff64a7ff2a209_large

”You lived in Singapore?” frågade Birdie Cathy medan vi satt på vår tredje destination i Shanghai, Kina på fjärde våningen.
”Yes I did, before I moved to denmark” svarade Cathy.
”One of our employees, Edward is moving there for at least two years”.
”Okay on that note..” sa jag och reste mig upp från bordet.
”Oh come on!” sa Birdie och förstod att jag inte ville prata om Edward. Jag gick och satte mig i ena änden av bordet där Dottie och Henrik satt mittemot varandra. Ville prata med Henrik och detta var min chans.
”May I join this end of the table?” frågade jag Dottie och log mot henne. Ignorerade Henrik då och då, vet inte om det var min spela cool instinkt som tog över.
”Of course, you are always welcome” säger Dottie och ler tillbaka. Henrik log också.

”They started to talk about certain people I wouldn’t like to talk about at the christmas party so I moved” sa jag och Dottie skakade på huvudet.
”Ah..certain people”
”Now wait a minute..” sa Henrik, ”what certain people? I am curious now”.
”I’m not talking about certain people” sa jag retandes tillbaka.
”Nat is talking about Edward, our business developer, he is moving to Singapore soon and these two had something going on a while ago”.
”Ah I see” sa Henrik lurigt och tittade mot mig. Jag ryckte på axlarna och höjde på ena ögonbrynet.

Efter ett tag befann vi oss på bottenvåningen där de hade tagit in en jukebox. Musiken startade och Gangham style spelades. Cathys chef som ser ut som PSY, sångaren av den låten, lånade en pilothatt och ett par svarta pilotbrillor och började dansa och hoppa omkring. Det såg så fantastiskt ut, Cathy hoppade in och spelade tjejen i låten. Henrik stod där bredvid mig med min röda hatt på och vi dansade lite mot varandra. Jag drog honom ännu längre in i dansgolvet och festen var igång. Henrik tog mina händer och började snurra mig omkring på dansgolvet, jag minns att vi dansade till Dirty Dancing soundtracket, the time of my life. Henrik log hela tiden och såg helt glad ut. Jag sneglade åt Birdies håll, såg honom gå all in på låten med en tjej från andra våningen. Vände mig om mot Henrik.

”You know..you have to lift me up like they do in the movie”
”I don’t know..” sa han lite osäkert.
”I am not that fat you know” sa jag lite halt osäker själv.
”You..you are tiny, but people are staring” sa han och jag tittade mig omkring, vi var de enda som dansade förutom Birdie och den där tjejen. Folk stirrade på riktigt.
”Oh..maybe you should go and dance with someone else as well so people don’t get the wrong impression” sa jag och släppte hans händer.
”No no..I like dancing with you” sa han och tog tag i mina händer, höll i de ett tag medan han tittade mig i ögonen och sedan snurrade han mig ett halvt varv och även sig själv närmare mig. ”You are very pretty”.
”Thank you” sa jag och kände hur jag rodnade lite av komplimangen. ”Hold on” sa jag igen och gick mot Birdie, dansade rygg mot rygg med honom, Birdie dansade med och vi sjöng båda två samtidigt.
”Who is he?” frågade Henrik nyfiken.

”We work together, I love that guy so I show him that once in a while. Love him in a platonic kind of way but I think he is one of the most awesome people I’ve ever met. Love him” sa jag och sneglade åt Birdies håll kärleksfullt.
”Want a beer?” frågade han mig och jag nickade med huvudet. Per och de andra stog lite längre bort och Per log mot mig, åh herregud nu har de redan börjat skvallra tänkte jag.
”You know I admire you for being out there and taking what you want” sa Per leendes medan Henrik fyllde på ett glas med öl till mig.
”Well sometimes I do things just to prove myself that I can and sometimes when I don’t dare to do something I challenge myself. I see it as a way of growing and improving my skills”.
”Henrik, have you met Nat, our business developer!” sa Per och vi skrattade högt båda två. En dag, en dag så.

Kommentera

