One of those christmas parties, pt 1.

tumblr_m6fdzyPsRe1qdqlnso1_500_large

”Where is Dottie, isn’t she supposed to be here anytime soon?” frågade jag de andra medan vi satt och drack öl på developmentkontoret.
”Yes, ah there she is!” säger vi i kör och ser henne komma i korridoren släpandes på en resväska.
”Hiii Dottie, where’s your funny hat that you talked about?” frågade jag sittandes från elementet bakom Ollie, den enda som var varm.
”Oh I have a lot of stuff in here” säger Dottie medan hon tar ner resväskan på golvet och öppnar den. Den är fylld med hawaii-blomsterkransar, stora solhattar och solglasögon till tjejerna och pilothattar till killarna och pilotglasögon.
”Oh wow!” studsar jag upp från elementet och går mot resväskan.
”Nat, these were the last pair of sunglasses at the store, I thought that you would love them!”. Det var ett par svarta fyrkantiga bågar med en palm och flamingo på varje sida. Jag tog på mig dem och kände mig helt cool.
”I love them! These glasses are awesome!” sa jag och plockade en blomsterkrans från resväskan, en som gick i röda färger som min klänning och tillhörande armbandskrans och en krans till håret. ”I think I’ll go all in!” sa jag och tog på mig även en röd hatt. De började skratta medan de tog på sig sina egna accessoarer. Jag delade ut hattar till folk, saylors and pilots.

Birdie tog in ice slushy maskinen som vi har i köket där det serverades frozen mojitos och frozen strawberry daquiris.
”Nat, you need one for the leg as well” säger Birdie och plockar upp en gul blomsterkrans och trär på mig den. Jag försöker att balansera på mina klackar med en frozen mojito i ena handen.
”Hey not all the way up, just leave it there by the ankle” sa jag till Birdie och han log från golvet och reste sig upp. ”I need to go and chek how awesome I look in the mirror” säger jag och går ut i korridoren till handikapptoaletten.
”Why not, put it all the way up, it’s sexy” säger Maria som ser rolig ut med sin sombrero på.
”Okay, hold on I’ll try” sa jag och drog upp blomsterkransen som gick sönder. ”Oopsie!” sa jag och plockade upp de gula tygblommorna från golvet.
”What happened to your ankle band?” frågade Birdie besviken.
”I tried to put it all the way up to the thie but it broke. I’m too fat for it!” sa jag helt uppgiven och plockade upp min drink från Klints bord. De andra började skratta och tittade på mig med snälla ögon, ”you’re not fat Nat”.
”Mhmm but the ankle band wouldn’t agree with you” sa jag och log medan jag bet på sugröret och fick brainfreeze samtidigt.

”Should we start going downstairs?” säger Per med sin pilothatt på, väldigt stilig man. Vi gick mot hissen, tjejerna hoppade in först och åkte ner, vi var fem minuter försenade för att göra en entrance. Går ner till lobbyn där vi har kantinen och det blir helt tyst, folk lägger märke till oss och börjar klappa på händerna och heja. Våra saylors och piloter kommer någon minut efteråt och ställer sig bakom oss, vilken mäktig syn, de ser alla så stiliga ut i fina kavajer och hattar. Mer glada tillrop kommer och mingeln börjar. Marie, the almighty evil sekreterare kommer skrattandes och kramar mig. ”You look adorable!” säger hon och jag ler alldeles nöjd. Mig gillar hon.
Tar mig en starterdrink på fint glas och ställer mig nära Birdie. Ler mot honom, ”you know you should always walk around in that hat and the pilot glasses”.

”I knew I should have become a pilot!” säger Birdie och ler sitt nöjda leende, ”it’s never too late to switch directions” och viftar med ögonbrynen. Jag tittar mig omkring, där står Henrik i kostym-kavaj och ser väldigt väldigt stilig ut. Och han ler mot mig och jag lägger in en mental note om att honom ska jag nog flirta med en sväng ikväll.

Kommentera

