Somebody stole my pens

Går in på labbet idag efter lunch efter en extrem icke-produktiv dag. Ser Birdie som sitter där på en stol  med labrocken på. Oooh men in uniform tänkte jag, det är inte ofta man får se honom i vit rock. Går förbi honom till min plats på labbet där jag har alla mina grejer samt radion på. Letar efter pennor, inga pennor inom synhåll.
”Who stole all my pens?” sa jag helt förvirrad.
”I don’t know..” sa Fatma och log.
”I had them all in here, a whole group of them in different colors, put them there yesterday” sa jag helt besviken på att mina markeringspennor hade försvunnit. ”Well if somebody took my pens then I’m going to steal all of the other pens around and call them mine!” sa jag med min onda röst och började titta mig omkring efter andra pennor.

”What’s going on?” ropar Birdie från mittendelen av labbet. The bird vill ha lite uppmärksamhet ser jag.
”Somebody took my pens!” sa jag medan jag letade omkring förtvivlad.
”I told you, you should always keep your pants on!” säger Birdie och jag ser hur ett leende smyger sig på.
”I said Pens not Pants!” sa jag trotsigt och vi skrattade båda två. ”Well I’ll just go and grab some other ones in the archive” sa jag och sprang ut från labbet, in i Dotties kontor, redo att göra the puppy eyes om att någon snodde mina pennor. Fanns inte så många markeringspennor kvar, Dottie var inte där heller så jag tog en och bestämde mig för att gå och kolla mitt skrivbord en sväng.

Hittar ett gäng pennor, alla mina pennor som jag letade efter i en kaffekopp med en råtta med labrock på. Insåg att jag tog det mogna beslutet om att inte riskera att lämna mina pennor på labbet igår för att någon skulle säkert sno dem. Okej då, erkände lite generad för mig själv att det var mitt eget fel.

Stirrade ondskefullt på Mats som har retats hela dagen med mig, idag är vi friennemies it seems. Gick in på labbet och låtsades som ingenting. My pens are still missing.

Kommentera

