What is your range?

Vid lunch hade alla samlats kring samma bord. Jag sneglade åt Birdies håll som satt alldeles ensam vid ett eget bord så jag plockade upp mina grejer och satte mig vid honom. Maria gjorde samma sak.

”What’s the deal with the other table?” frågade jag högt.
”I know, everyone is like crowded there”.
”Well more space here” sa jag och satte mig.
”Look at this, all the pretty girls changed tables to mine” sa Birdie och log alldeles nöjd.
”Thank you” sa jag glad över komplimangen. ”Do you mean that the non pretty ones are still at that table?”. Vi började skratta alla tre.
”The pretty ones within my range” sa Birdie för att rädda situationen.
”Nicely done there” sa jag och vi nickade med huvudet mot varandra medhållande. ”What’s your range anyways?”
”Younger” säger Birdie helt övertygad.
”Ah you don’t want to become somebody’s boytoy”
”If you know what I mean..” skojar Birdie och lyfter på ögonbrynen. ”What is your range?”
”Thirty to thirtyfive I would say” sa jag efter lite betänketid.

”What’s wrong with those under thirty?” frågade Birdie förvånad.
”They’re young and stupid, don’t like them” sa jag retandes.
”People over thirty are stupid too” svarar Birdie.
”Yes, I’ve met a few stupid ones over thirty…” sa jag och sneglade mot Birdie, han tittade tillbaka och vi genast visste vem jag menade.. ”but the rate is higher when they’re below thirty, wouldn’t want to risk it”.
”Well I wouldn’t say that there’s much difference between me now at thirty-one compared to when I was twenty-nine..?” säger Birdie.
Jag satt tyst och höjde på ena ögonbrynet och log. ”and do not say I’m stupid” sa han i sista sekunden när han kom på vad han hade sagt.
”You’re perfect” sa jag flörtigt och det strålade om hans ögon. Blir alltid så glad när han är på bra humör.

”And you Maria?” frågade han henne.
”Well I want them to be older than me” säger Maria med sin spanska accent och barnsliga röst. Det går inte att inte tycka om henne, hon är så snäll.
”So you don’t think they are stupid under thirty?” frågar Birdie retandes.
”Well anything younger than me is stupid” säger Maria och vi skrattar igen.
Vi avbryts av en asiatisk kille som frågar om han får ta en stol. Alla tittar på mig och jag tittar tillbaka förvånad. ”Was it..was it him I talked to at the salsa?”
”You don’t remember who you talked to? Were you drunk?” frågade Birdie.
”I might have been” sa jag lite skyldigt och kände hur jag rodnade om kinderna. Birdie log och såg allmänt harmonisk ut. Vissa människor tycker man om bara sådär.

2 comments
    • nå tack, jag har mina dagar när jag tycker om the bird extra mycket :)

Kommentera

