No article before tuesday fun

”You’re back! Where were you yesterday?” frågade jag Mats när jag såg honom sitta på sin plats.
”Good morning” säger han och tar av sig hörlurarna.
”Good morning to you too. Where have you been?”
”Working from home” säger han och ler.
”Ahh..because the professor is not here?”
”Yes..” säger han lurigt.
”Yeeees” säger jag med min onda ljusa röst. Han skrattar.
”So?” frågar han och spärrar upp ögonen.
”So what?” säger jag nonchalant.
”Got any good gossip?” frågar han som om det var det normalaste man gör på en tisdag.
”Yees.. always got good gossip” säger jag medan jag sticker in handen i godispåsen och plockar upp några M&Ms.

”Go!” skriver han till mig på Facebook. Jag är upptagen med att svara på kommentarer här. ”Give me the gossip woman, I can’t start writing on my article before I get some tuesday fun!”.
”No!” säger jag trotsigt.
”Why not?” frågar han frustrerad.
”Because it’s fun!” säger jag och vi skrattar båda två.
”Give me the gossip!” säger han högt igen.
”I will I will..give me one second..or a minute to finish something I’m writing to a friend (Astrid that’s you)” :)

Jag fortsätter att skriva medan Mats stirrar på mig och helt plötsligt börjar han skratta högt.
”You have a very pretty hand writing” säger han och skrattar.
”Oh you found the letter? It wasn’t me, I was just observing the situation” sa jag och gick ut från kontoret och var på väg till Dotties kontor för att lämna över mitt gamla keyboard som har fått vandra från bord till bord på kontoret men som ingen vill ha. Det är konstigt för det är ett helt awesome keyboard men jag har gått över till en Mac keyboard sedan jag konverterade till det onda. Kommer tillbaka när jag insåg att dörren var låst och Dottie inte hade kommit in än.
”Nicely done!” säger Mats och fortsätter att skratta.

Jag hade tråkigt igår och skrev ett brev till Mats, signerad Ewa som är besatt av honom. Och jag kan inte låta bli att retas i all oändlighet, särskilt när Mats är högst medveten om det.

Dear Mats,
I was here today pretending to socialize with the other people
to check if you were here but you are nowhere to be found.
This relationship lacks communication.

Signerat med vårt code-word för henne så att ingen annan förstår.

PS: Your friend on the other corner of the office has very pretty hair.

5 comments
  1. Elena said:

    Hahaha, behöver ni medarbetare. I will work for food!

  2. Elena said:

    Har skrattat så mycket och har glömt frågetecken :)

    • Hahaha enda kravet är att man är lika knäpp som resten av folket :D

  3. Astrid said:

    wohoo! Jag fick vara med på jobbet!! :p

Kommentera

