When the game is taken too far

Jag sov över hos Christian sist vi sågs. Han sa ”man you really are short” innan jag skulle gå och då kontrade jag kaxigt ”yeah but my ego is taller than you” i sann Nat anda. Han skrattade. Sen var jag ju tvungen att smootha över situationen för det är inte alla som förstår min typ av humor.
”But you know, I’ve always wished my entire life that I was a bit taller..”
”I wish I was a little bit taller..” började han sjunga och vi skrattade båda två. Sen kramades vi hej då och jag cyklade hemåt i samma klänning som dagen innan.

Jag satt där på jobbet den fredagen och kom på mig själv med att sjunga I wish I was a little bit taller.., skrattade för mg själv och skickade iväg ett sms.

Jag 2:a november, 15:29
”I wish I was a little bit taller… haha it’s stuck to my head :p”

Han 2:a november, 15:45
”Well it is a classic. :)”

Jag 3:e november, 00:24 (förmodligen i fyllan)
”Hey, watup? What are you up to tonight? :)”

Han 3:e november, 00:40
”In my apartment drinking with my roomie. :) Going to bed soon though. I have a very long day tomorrow. :(”

Jag 3:e november, 19:55
”Hi you, what’s up? have you packed your bags for china tomorrow? :)”

Han 4:e november, 12:08
”Hey sorry about the late reply but I ran out of power. Now I am lying in my bed with hangover and have not packed anything and am so not prepared for my flight. as always. :)”

Buller stalkade åt mig och sa att Christian var tillbaka så jag tog tillfället i akt och skickade iväg ett sms. Var väldigt säker på att han skulle svara dagen därpå kring 9-tiden på kvällen.

Jag 18:e november 14:53
”Hey you, are you back? How was China? :)”

Han 19:e november, 21:18
”Hi nat. Yeah I am finally back. Came back from china last Thursday and then from Ireland last night. Now I am pretty tired of airports. :) but china was good. Approximately 23 deg C, but also a lot of meetings. I barely had time to see the city.”

Han är så förutsägbar. Och fick jag nyss ett väder-redogörelse?

Jag 20:e november, 14:57
”Welcome back. So Ireland you say, how was the weather forecast there? ;)”

Fick nog av hans torra tråkiga svar. Han skickade ett sms as we speak.

Han 20:e november, 20.31
”The weather was typically irish. Cold and rainy. But with fair amount of beer however. :)”

Tror ni att en ”Tell me more about the beer” är på sin plats? Alternativt ”I am making notes as we speak, tell me more about the beer!”

9 comments
  1. Olga said:

    Den senare! Jag skulle typ dö om jag fick så tråkiga svar. Lägga mig ned och avlida av ren viljestyrka haha. Kör på den senare, den är strået vassare! Vad blev det, till slut? =)

    • haha har inte svarat än, spelar svårfångad jag med med mina sarkastiska sms hahahaha. Han kanske dyker upp på den här fredagsbaren jag ska till, borde jag spela cool nu och inte alltför mycket svårfångad/sarkastisk och möta honom öga mot öga? eller så skiter jag i allt och skriver detdär, who cares liksom :)

      • Olga said:

        Bra inställning! Jag brukar tänka att allting löser sig så fort man struntar i hur saker och ting utvecklar sig. Det är då man har som roligast, enligt min erfarenhet!

  2. Men gaaah vad är det med honom?! :P Det var jäklar vad han ska spela svår då haha!

    • jag undrar också det, buller tror att det är för att han är blyg eller något, att han inte riktigt vågar.. men alltså jag har ändå varit den som är framåt, ställt en fråga i mina sms för att hålla igång konversationen. han svarar bara på mina frågor..hur kul är det liksom?

      • Mm det underliga är att han inte hakar på med egna frågor. Hmm skumt.

      • jag undrar om han hade skrivit till mig om jag inte alls hörde av mig eller om han inte skulle bry sig alls..?

  3. Elena said:

    Han verkar vara en sån tillbakadragen typ, som aldrig vågar gå fram och prata.

    • ja och när man pratar med honom så är jag väldigt duktig på att sköta snacket osv så jag fattar inte… vi har ändå kommit längre än så, det ska inte hänga på mig att fråga honom om han vill hitta på något med mig hela tiden. Dessutom så är han inte rädd från att säga ”nä jag har inte tid till att träffas” och skjuta upp det en vecka till. ehh..vet inte om jag orkar..

Kommentera

