Slideshow Bob

Jag gled in på jobbet vid halv 10 tiden idag. Orkade verkligen inte gå upp ur sängen imorse. Låg där och tänkte på trevliga grejer, som Christian när han gosade in sig bakom mig när jag sov över hos honom. När han hade sin arm runt mina revben och höll om mig tätt intill sig. Killar som försöker så hårt att spela svårfångade medan de avslöjar att de tycker om en innerst inne när de gör grejer i sömnen. Som att följa ens kropp när väckarklockan ringer på mobilen och man sträcker sig ut till bordet bredvid för att stänga av den. Christian som kommer tillbaka från Kina imorgon, undrar om han kommer att höra av sig? Jag vet inte ens själv om jag vill ha honom egentligen. Vill kanske bara ha lite närhet, någon att flörta med, någon att hångla upp. Vill ligga tätt intill någon och lägga mitt huvud på hans bröstkorg och räkna andetag.

Bestämde mig att det var alldeles för sent och fick panik att jag kanske hade något möte med Edward kl 9 och att jag totalt glömde bort det och att jag kanske borde ta mig i kragen och köpa en kalender istället för att hålla allting i huvudet. De där trevliga tankarna om Christian var som bortblåsta och morgonångesten hade ställt sig in. Tog på mig mina svarta jeans, svart topp och lång svart kofta utan knappar från H&M:s goth collection. Dr.Martens till det och jag var redo att starta dagen.

”There she is!” säger Jens och stannar upp i en teatralisk pose me armarna uppe i luften.
”Hell yeah here I am!” säger jag och strålar av glädje.
”You didn’t bring your horse today?” frågade Jens med ett leende.
”I thought to bring the horse but I decided to go as Batman today!” sa jag och visade upp mina kläder.
”It is not a horse, it is a pony, how many times do I have to tell you that?” säger Sølver.
”It is a horse with short legs” säger Jens och vi skrattar alla tre.
”It is Batman today!” sa jag och tog på mig luvan på tröjan och snurrade ett varv batman-style.
”More like Robin!” säger Sølver och forstätter retas.
”You can be Robin, I’ll be batman. Robin is just a sidekick anyways”.
”Yeah but he is short, like you”
”But my ego is taller than all of you so I’ll be Batman”.
”You are my sidekick” säger Sølver medan vi står där båda två och stirrar på mätcylindern som fylls upp med avjonat vatten från maskinen.
”You mean I’m your slideshow Bob?” säger jag och spärrar upp ögonen. ”I do not know why I always say slideshow Bob when I know he is called sideshow Bob”.
”Yeah, that could be you”.
”He is evil, that could totally be me. Although..to think of it, slideshow Bob is ginger and so are you, so you can be my slideshow Bob” sa jag till Sølver och vi började skratta båda två av förvirring.
”Robin, sidekick Robin, that’s you” fortsätter Sølver. Vi var på väg ut från labbet samtidigt.
”No no, I’m Batman, slideshow Bob!” säger jag och rycker på ögonbrynet.
”No I’m not” protesterar Sølver.
”Yes you are!” säger jag och går in skrattandes på mitt kontor. Kände hur de där jobbiga tankarna om novembertristess var som bortblåsta.

2 comments
  1. ANNAWII said:

    hihi älskar dina jobbhistorier, blir alltid glad av dem <3

    • tycker att det händer alltid roliga grejer på jobbet, är så tacksam att jag får vara bland sånna underbara människor :)

Kommentera

