Sooo pretty

Jag gick in i Dotties kontor idag och skulle beställa ett tangentbord och trådlös mus till min Macbook Air som jag har fått som jobbdator. Tog bara 4 månader för all byråkrati att få igenom köpet men nu är den här och är väldigt fin att beskåda. Vi stod och tittade på några tangentbord som fanns tillgängliga på kontoret och ingen av de var den jag letade efter. Edward kommer in i kontoret efter mig på rethumör.
”Is it new toys?” frågar han med sin ljusa evil röst, det har han ärvt av mig.
”Yes but neither one of them is the right one” säger Dottie och fortsätter öppna lådor.
”So I cannot play with either one of them anyway” säger jag och tittar på tangentborden.
”So you are thinking of using mac stuff?” frågar Edward.
”Well yes, I have converted already so now I need to pimp the mac”.
”You have a mac?” frågade han och såg helt nyfiken ut.
”Well yes..it arrived yesterday, it is sooo prettyyyy” sa jag helt nöjd.
”A pro or an air?”
”A very pretty macbook air”
”Can I see it?” säger han och fortsätter på retandet.
”Well of course, you can always pay a visit to the mac”. Jag började gå mot mitt kontor, han gick bakom mig och förmodligen spanade in min rumpa, as always.
”So, Nat, now whenever anyone asks you something, you’ll answer Bäää”
”I know I know, I have become the people I hate, I have become a mainstreaming sheep, a product of the society, I know” sa jag helt besviken om mig själv. ”But look at it..soo pretty”, sa jag helt exalterad. Han spelade också helt exalterad. Satte sig på min plats och beskådade datorn som om det var det finaste han hade sett. Poäng till honom för att han spelar med bara för att jag är glad.
”It is very pretty..and so thin” sa han och rörde skärmen, tryckte på ett av tangenterna.
”Hey not too much touching of the mac, don’t want other people’s germs all over it” sa jag och log.
”The professor let you order a mac?” frågade han förvånad.
”Well yes..” sa jag nonchalant och log. han log tillbaka som för att säga ”you’ve got him wrapped around your little finger”.
”As long as I install the programs myself and so on then there’s no problem”.
”Ah..I see..didn’t Jacob get the same one?”
”Yes but mine is prettier”
”Of course it is” sa han och vi gick tillsammans ut från kontoret. Stannade i korridoren och ville prata mer med mig. Jag lät honom babbla på om något iCloud nånting som jag inte alls hade nått koll på och kollade på hans nacke efter sugmärken. Det måste ha funnits en anledning till att han gick omkring i halsduk i måndags. Han log och var väldigt vänlig, nästan skojig som han brukade vara när vi pratade med varandra.
”I am logged in to that iCloud thing but I just haven’t discovered yet what it does”.
”You can sync everything from the computer, to the ipad, to the iphone in the same place. Come, I’ll show you”. Vi gick in på hans kontor och han satte sig vid sin stol. Slog på datorn. This is how it looks like, the iCloud. See for instance if I write a note on my phone it will show up on the cloud so I can access it from every device. Han tog fram sin iPad.
”Now you are bringing that thing up just to show off” sa jag retandes. Han log. ”If I ever buy an iPad, I’ll buy the iPad mini version that will be much cooler than yours anyways”. Det fanns inget stopp på mitt retande, vad sysslar jag med?
”Well it would go well with the rest of your devices” säger han och jag skrattade. Ett till skämt om att jag är kort.
”Is that notes thing only on the phone?” frågade jag.
”Yes..only on the phone and on the ipad”.
”But I have seen it on my computer, it must be that yours is an older version”.
”You doo? Why don’t I have it, I want it too”
”Well I am not sure..but I think I have seen it”.
Sølver kom in på kontoret och även Jens satt där. De började prata med mig så jag tappade intresset efter Edward och började skoja med dem. Edward försökte att säga något där emellan, fick ingen chans och gick ut från kontoret istället. Det gjorde mig inget. Nat for the win.

Kommentera

