No one’s gonna love you..

Igår var jag på en Band of Horses koncert tillsammans med Jacob och Allan. Var så himla bakfull så jag knappt kunde stå rakt upp och händerna darrade konstant. Och ångesten, ångesten över att mitt liv är så platt på något sätt, att mitt hjärta är så stängt och ensamheten, att vara bland folk och känna sig ensam. Känslan av misslyckande, av att stå där bland tusen människor, klädd helt i svart och bli träffad av scenljusen. Blunda, titta nedåt med blicken, har svårt för att andas, titta fler gånger mot dörren och vilja fly därifrån, lägga mig i fosterställning och bara gråta.
Men det är Band of Horses, ett av mina favoritband, jag vill innerst inne vara här, jag vill se konserten.

Ljusen släcktes så det var helt svart och på scenen såg man en stor stjärnhimmel. No one’s gonna love you more than I do spelades och det var så vackert, så fridfullt. Mitt hjärta slog så hårt och jag var nästan rädd att det skulle höras, att alla skulle höra hur ledsen jag var.

Tjejen bredvid mig stod lutad bakåt mot sin pojkvän. Han pussade henne i nacken medan tårar rann nedför hennes kinder. Hon torkade tårarna med tröjärmen, log och grät samtidigt. Tårar rann nedför mina kinder, jag tittade på henne och kände mig en miljon ljusår bort, jag tänkte på Edward och hur allting är slut, precis allting. Hur vår historia har tagit slut och jag finns här ensam och tänker på honom, tänker på honom så det värker i hjärtat. Och jag kommer att älska honom för alltid, för alltid och det kommer alltid att göra ont i hjärtat. Och jag vet inte varför jag blev träffad så hårt den här gången, varför jag fortfarande tänker på honom och saknar honom medan han går omkring med en tjock halsduk runt halsen i dag.

Så jag grät och hon grät men hon av glädje och jag av sorg.

19 comments
  1. Frida said:

    tänker på dig… <3

    • tack fina, förstår inte varför det inte släpper, orkar inte med den här hjärtesorgen något mer..

  2. Håll ut, håll ut… <3 Det kommer att släppa. Inget hjärta orkar med att älska en svikare för evigt, så det kommer att gå över. Många kramar <3 Säg till om du behöver något fina du!

    • Så jobbigt att se honom överhuvudtaget, tappar helt lusten till att göra något, vill bara sitta här i min hörna och slippa se honom. Hur kan det göra ont så länge? Vilket himla jobbigt beroende, man blir inte av med det.
      Tack söta, en kram behövs idag <3

  3. Olga said:

    Kramar till dig! Men du, som utomstående så kan jag ändå se att du verkar må lite bättre än när du började skriva. Det kan ju vara svårt att se själv, men det är ju faktiskt en ganska bra grej att du skriver; det är som en loggbok där du kan se hur du har mått och hur du mår. Kanske är de gångerna du blir såhär ledsen på väg att bli färre. Och det är ju också bra att bli ledsen på det sättet som du blev igår; man får tillfälle att ändra på det som man inte trivs med utan att någon ska stå i vägen för en.

    Du kommer att må bättre! Håll ut under tiden bara och gör sånt som du tror att du kommer må bra av!

    Kram!

    • Olga said:

      Förresten, här får du en låt som jag alltid lyssnar på när jag är deppad och vill må lite bättre.

      • kollar på låten när jag kommer hem ikväll, hihi :)

    • Åh tack Olga. Tycker också att jag kan se en klar förbättring mot hur det var i början. Då krisade jag mest hela tiden och ville bara dö. Nu kan jag ändå gå ut och ha roligt och träffa folk. Men den där bittra eftersmaken, längtan och att man blir nedstämd, att man kan sakna någon så mycket. Det är det som gnager och ibland så tror jag att det aldrig kommer att försvinna, att jag får lära mig att leva med det…

      • Olga said:

        Saker blir bättre efter en tid! Du kommer inte att må såhär för alltid, det går över! Det suger verkligen att få hjärtat krossat men jag tycker att du verkar klara dig hyfsat bra iallafall.:) Det är alltid bra att ha små strategier när man mår som sämst; att ha något konkret att göra. Typ som att diska. Eller att ta en promenad. Eller att sminka sig, hitta fina kläder och tvinga sig själv att hitta något som är bra med sig själv och det man har för tillfället. Det kan ju låta trivialt och självhjälpstöntigt, men jag tycker att det har hjälpt mig när jag har deppat ihop. Att bara tvinga sig själv att göra något annat. När man mår lite bättre kan man klura ut vad det var som fick en att må dåligt och om det stod i proportion till den händelsen eller minnet eller tanken eller vad det nu var. När man mår som sämst ska man inte ta sig an så stora frågor.

        Och just det, säg vad du tycker om låten. Jag blir alltid väldigt pepp och glad!
        Kram på dig!

      • Jag lämnade jobbet idag nynnandes på den där låten Olga, den var så gullig. Och jag tom försökte uttala några av orden, ryska tror jag att det var? Tänkte på dig och log lite för mig själv, tänk så märkligt att man är i olika delar av världen och just då fanns du i mina tankar :)

      • Olga said:

        Ja, det är lustigt det där:) Kul att jag kunde skicka något som du kunde bli lite gladare av. Man brukar ju inte nynna när man har deppat ihop totalt iallafall:)

  4. ANNAWII said:

    Skickar en stor måndagskram till dig gumman. Du skriver så vackert och hjärtskärande och jag vill bara att du ska få må helt bra!

    <3

    • Tack söta, det behövs en kram eller två idag. Vill också må bra, vill att den här nedstämdheten ska försvinna men dagar som denna så känns det som att jag aldrig kommer att komma över honom helt, att det alltid kommer att finnas en viss bitter eftersmak och längtan :(

  5. Linnea said:

    Tusan sa starkt att du stod dar och lyssnade pa DEN laten. Jag vagar inte ens spela den hemma liksom. Tror jag hade dott angest-doden. Nedstamdheten kommer tillbaka med jamna mellanrum, det gar bara lite mer tid mellan varje svart hal. Jag vet inte om det skulle hjalpa, men nar jag kanner den hemska kanslan komma krypande sa blockerar jag den helt och hallet nu. Jag vagrar ens ga nara amnet i tanken, jag planerar annat, paborjar projekt (som jag aldrig kommer slutfora), stadar ur min garderob, kollar flygbiljetter till fina stallen, bakar osv osv. Allt for att distrahera mig sjalv. Det hjalper, pa natt underligt satt. Hoppas att kunna fortsatta sa tills han inte gor mig sa forbannat ont langre.
    Anyways, hoppas resten av din Mandag ar bra. xx

    • Ja, att stå där, kände mig så träffad av den låten, som om den slog mig i ansiktet och det var så vackert och så sorgligt på samma gång. Jag ville lyssna samtidigt som jag ville fly. Och det gjorde så ont i hjärtat och ibland så har jag lust att skrika åt Edward hur mycket han har sårat mig, bara en såndär. förstår du hur mycket du har sårat mig, förstår du det??!! förstår du vilken smärta jag måste leva med varje dag. Det pågick i mitt huvud idag medan jag labbade och låtsades som ignenting. Innerst inne hade jag örfilat honom en 3 gånger redan. Helt värdelös måndag men hoppas på bättre tider. Ska till danskan nu och få huvudvärk och sedan hem och gråta eller eventuellt skriva lite mer om commander spock. Vad gör du idag Linnea?

      • linnea said:

        Jag känner på samma sätt för mitt ex, vet inte hur många inre monologer jag har haft. I bland vill jag bara skrika, men han är i ett annat land och jah blir så SNÄLL när vi pratar…. Ha. Borde kanske skicka ett brev eller något. Bli av med ilskan.
        Jag driver runt idag, fixar göteborgsresor och jobbintervjuver. Vet du, jag tror att tar vi oss igenom 2012 så kan vi klara allt. X

      • 2012, vilket skitår (iaf andra halvan)!! Jag hoppas på våren 2013, har en känsla att everything will be better in spring. Får julångest nu dessutom, december kommer snart, december och man står fortfarande och skakar som ett löv av hjärtesorg. Må han brinna i helvetet i singapore när han åker dit i slutet av november (hade han skrivit på FB)

  6. Linnéa S said:

    Usch, började nästan gråta när jag läste det här inlägget. Vet hur det känns, fyfan. <3
    Hur var det på danskan? Kram!

    • fina <3 Jag är gråtfärdig här också, det kommer inte ut men det förlamar mig på insidan. Danskan gick bra, jag har blivit mycket bättre på att snacka svensk-danska, det kommer lite mer naturligt nu. Vad gör du ikväll? puss

Kommentera

