Dead Marilyn


Edward går omkring i tjock halsduk i dag, för att dölja gud vet vad vid nacken. Ser helt konstigt ut eftersom han aldrig går omkring i halsduk annars. Vid lunchtid hade han tagit av sig halsduken men istället dragit upp kragen på skjortan. Förmodligen för att folk hade kommenterat the fashion statement. Nåväl, jag dog litet som man gör när man egentligen vet vad som pågår och vill inte ljuga för sig själv något mer. Att han har en annan, att han har sex med en annan som ger honom sugmärken på nacken. Det suger.

Vi satt vid samma bord i dag för första gången sen ever. Han har vanligtvis undvikit mig och hållit sig borta på andra bord men inte i dag.
”How was the Halloween party?” frågade han mig.
”Good good, it was fun”.
”How long did the party last?”
frågade han generellt och tittade mot Sølver.
”Ask her” sa Sølver och pekade mot mig. ”She ended the party”. Edward tittade på mig och jag log lite skyldigt.
”Well don’t know.. I got home at 6.30 in the morning so..”
”Oh that’s quite some partying” sa han. Jag ryckte på axlarna.
”What was your Halloween costume Nat?” frågade Jacob.
”Ah..Sølver how would you define my costume?”
”Slutty.., vampire.. bride” säger Sølver och vi skrattar.
”Yeah..that’s about right, dead Marilyn Monroe” sa jag och log lite för mig själv.
”Did you and Caro hit town later like you said you would?” frågade Sølver.
”No, well we were going to but then in the metro we got so tired and decided to go home instead. Well..made a pit stop at Mc.Donalds”.
”And you biked home drunk?”
”Yeah I did..well I don’t know how I got home whole but I did..”

”You didn’t fall off the bike?” frågade Edward med ett leende.
”Not this time, but friday I was at a friday bar and I was standing and then I fell. Just like that, I fell”
”What?” sa han och skrattade.
”Yeah..I was running around outside the place drunk, don’t know what happens everytime I get drunk..”
”Friday bars are dangerous”
sa Edward.
”What can I say..gay people have a bad influence on me” sa jag och tittade mot Sølver. Han log tillbaka.
”Didn’t that other gay guy in the metro kiss you?” frågade Sølver för att retas lite mot Edward.
”Whaat? No, he didn’t!” sa jag lite nervöst. ”Did he?”
”Well no..on the hand”
”Yeah haha..that he did”
”Are you sure he was gay?”
retades Edward.
”Well he asked if he could borrow my lipstick and when I took it out of the purse he asked if that was a Chanel and that it was too expensive for him to use it. I’m just assuming..”
”Well in that case..” sa Edward och jag ryckte på axlarna.

”What other costumes were there?” frågade Edward artigt.
”Commander Spock!” sa Sølver och tittade på mig med ett leende. Jag log tillbaka och såg allmänt skyldig ut.
”Yeah.. Commander Spock!” sa jag och log så jag rodnade i kinderna. Edward reste sig från bordet och gick. Sølver såg nöjd ut.

Kommentera

