Commander Spock

Igår var det Halloweenfest hos Birdie. Jag och Caro klädde upp oss till skanky vampire brides, vi hade tänkt vara skandalösa och ställa till det med lite trubbel. Mycket trubbel. Jag hade på mig en vit brudklänning som bestod av en korsett och en fluffig kort skjol. Till det hade jag matchat med ett par fluffiga vita vintageinspirerade trosor och vita stayups som jag fäste vid en strumpebandshållare. Jag visste att jag skulle flasha ganska mycket i fyllan med tanke på att klänningen var kort så jag var helgarderat med de där fluffiga vita trosorna/underbyxor eller vad man kallar dem. Caro matchade mig med svart korsett, svart fluffig skjol, svarta stayups och strumpebandshållare. Vi hade på oss varsin peruk, jag gick i Marilyn blondt och Caro i kopparröd vågig lång frilla. Det gick inte att känna igen oss och vi fick lära oss att prata på nytt med fastklistrade huggtänder. Sølver hade på sig kostym, brun hatt och massa fejk guldkedjor och även ett halsband där det stod PIMP på.

”So skanks are you making any money for me tonight?” frågade han oss med glimten i ögat.
”Commander Spock over there looks very lonely” säger Caro och vi gick åt det hållet.
Commander Spock stod vid kylskåpet och pratade med en kille i kilt. Jag ville veta vad som fanns under kilten, om man gick commando style när man hade på sig kilt. ”Jaa, det kan man undra”, svarade killen i kilt. Han var väldigt blyg och tyst.
”So Commander Spock, how did you arrive here tonight?” frågade jag med brittisk accent. Han stod mittemot mig och verkade tycka om uppmärksamheten från både mig och Caro.
”I was travelling on my spaceship, the Enterprise and teleported myself to here”
”How’s Earth treating you so far?” frågade jag flirtigt igen.
”Fairly well thank you, I have been enjoying myself so far. And you milady, I thought that you would go as Marilyn when I saw you from behind but then you smiled and I saw your fangs”.
”Well yes, dead Marilyn that is”.
”Ahh..I see. And where is it that you are from?”
”From the planet Earth, and you?”
”I am a mixed human-Vulcan species”. Han log och såg så nördig ut i sin Commander Spock dräkt men det var någonting över honom, han kändes så udda, så annorlunda. Ville inte att den här konstiga konversationen skulle sluta. I was having fun.

”So, are you a friend of Birdie or his girlfriend?” frågade han mig.
”I work with Birdie”
”Ahh..wait a minute, you are the Swedish girl!”
”I feel like I kinda know you, have we met before, I think I recognize you from before”
”You are the one that was considering moving to Copenhagen, right?”
”Are you the one that promised to become friends with me if I moved because I knew no one else?”
”Yeah, that was an epic night!”. Han kom närmare och kramade mig. ”So you moved for real?”
”Yes, yes I did. Got a job and moved in the beginning of june”.
”How are you liking the city?”
”It’s nice. I love this city. Although it was tough in the beginning not knowing people and getting lost all of the time”.
”You know, that offer is still standing”
”So you say but I haven’t seen any text messages or emails from you”
”But you have a connection to me through Birdie, you could have gotten my number” sa han retandes.
”So do you..” svarade jag flirtigt tillbaka. Han tittade mig i ögonen och jag slet inte blicken ifrån hans ögon. Vi log båda två, kanske inte bara jag som hade en bad mind.

mer om Commander Spock to come..

3 comments
  1. Frida said:

    åhh vill veta mer! blev nyfiken :)

    • kommer så fort jag hinner skriva ner det :)

Kommentera

