Life is a bitch and then you die

Jag sitter här på min lilla hörna och stirrar på datorn. Maria, spanjorskan sitter på andra sidan kontoret och jobbar i tystnad på sin artikel som hon ska publicera. Professorn går fram och tillbaka, alltid uppklädd i kostym, verkar vara i sin lilla värld, helt stressad. Jag har lagt en burk med pepparkakor på en byrå mellan mitt skrivbord och professorns och alla går dit och besöker godishörnan då jag och Mats turas om i att handla godis.

Professorn kommer in, spatserar till pepparkaksburken och tittar förvånad på pepparkakorna.
”You know, the reason why those cookies look like that is because Caro was biking and dropped the cane on the ground and they all broke”. Sa jag sittandes från min plats.
”Well I have to say that the shape of the cookies doesn’t change the taste so I’ll take one anyway”. Han tog några små bitar och gav ifrån sig en stor suck, som om han led. Jag började skratta, ”that sounds like it came out with pain”.
”It did, it did. Which reminds me of a painting I saw once where the field was all white and it was written, It isn’t easy being a human being. I feel his pain now”.
”I can totally relate to that” sa jag skrattandes.

Nyss reste han sig upp igen, frågade Maria om de skulle prata om statusen på artikeln och började gå mot loungerummet, ett litet mysigt rum med en minisoffa, två fåtöljer och en foosball. Kom tillbaka och gick mot burken, tog en liten pepparkaksbit, stängde burken helt uppgiven och sa högt ”Life is a bitch and then you die!”.

It killed me. Jag sitter här och skrattar fortfarande. Seriöst kan inte sluta skratta.

2 comments
  1. Linnéa said:

    Ditt jobb verkar så himla spännande! En professor och en artikelförfattare i samma rum, och ett labb någonstans. Men jag har aldrig riktigt klurat ut exakt vad det är du jobbar med. Kan du inte berätta om det i ett inlägg? Vad jobbar du med? Gick du en utbildning? Hur hittade du dit? Behöver all inspiration jag kan få, för jag har ingen aning om vart jag ska ta vägen i framtiden. Ingen aning om vad jag ska bli när jag blir stor.

    • Visst kan jag göra det :)
      Är utbildad ingenjör inom bioteknik. Har du funderat över någon särskild karriärval? Vad kan du tänka dig att jobba med? :)

Kommentera

