Jag finns i ditt hjärta

Imorse såg jag ut som en trasdocka i rosa oversizad tröja ovanpå en ljusblå skjorta. Uppkavlade armar så att skjortärmarna och kragen syntes. Till det rakt hår och crazy frilla av att cykla i motvind. Hämtade en kaffe på automaten hos Marie the almighty evil sekreterare som inte tjatade om att ta ner fler koppar den här gången från vår våning. Av någon konstig anledning försvinner alla koppar från bottenvåningen till tredje våningen där vi håller hus. Tog hissen upp med kaffekoppen i handen och promenerade genomblöt till mitt kontor. Det regnade och regnade och mina svarta jeans badade i regnvatten. Hämtade ut min dator från kassaskåpet och kopplade i alla sladdarna. Tog en hjärtformad pepparkaka och promenerade mot Edwards kontor. Behövde diskutera något angående vårt gemensamma projekt.

Ställde mig där vid dörren med kaffekoppen i ena handen och pepparkakan i andra handen. Håret spretandes åt alla håll och väldigt retro-nördig stil i kläderna. Blicken i hans ögon, hans allra första reaktion, han ryckte till av glädje och sa ett långt och utdraget ”heeeej” och det glittrade till i hans ögon. Det var precis så han brukade titta på mig en gång i tiden och han kunde inte hejda sig från att komma fram och pussa mig på kinden. Jag hade kommit tillbaka från sverige en måndag förmiddag i juni och hade tagit tåget klockan 5 för att inte komma alltförsent till jobbet. Hade håret uppsatt i en fläta med lösa trådar överallt. Han kom in i kontoret då och tittade på mig, hans första reaktion var precis en såndär ”heeeey you” och ett lyckligt leende. Jag satt nonchalant kvar på min plats och log mot honom. ”Hi, good to see you again”. Vi fick vara professionella på jobbet så jag hindrade mig från att hoppa på honom och krama sönder honom. Fortsatte med mitt arbete vid datorn, då satt vi i samma kontor, när jag kände honom närma sig och pussa mig på kinden. Jag satt som förstummad.

”What about the being professional at work policy?” frågade jag honom och log.
”You look very adorable today, I couldn’t help myself”
”I do? How, my hair is horrible and I have barely slept anything”
”But I like you like that, there’s something nerdy and totally cute about you now”.
”Sometimes I don’t understand you” sa jag och ryckte på axlarna.
”I’ve missed you, you know” fortsatte han.
”You have?” hopp i hjärtat. ”I’ve missed you too”. Jag rodnade om kinderna.
”It’s been so lonely this weekend and I’ve been wishing for it to be monday so you would come back”. Han pussade mig igen på kinden och stannade kvar och drog baksidan av sin hand längs med mitt ansikte. ”Don’t go for this long again, can’t stand being away from you, it makes me sad”.
”Maybe you’ll come to sweden with me next time?”
”I would like that” sa han och log mot mig.
”Really..meet my parents and all?”
”Yeah, I would like that. You think they would approve of me?”
”Ah my mom already loves you. She keeps on asking about you more than me”

Imorse var det samma reaktion jag såg i hans ögon, i hans kroppsspråk. Glädjen i att se mig och inte hinna tänka att saker och ting inte är som de var en gång i tiden. Men hans lycka, hans leende och entusiasm, jag insåg att jag finns någonstans därinne i honom. Att han brydde sig och fortfarande bryr sig om mig. Det värmde i hjärtat och även om det aldrig blir vi så finns jag där. Hur mycket han än låtsas som ingenting, som om vi aldrig hände så har jag slagit rot i hans hjärta.

5 comments
  1. Jag tror ändå att de flesta bryr sig om sina ex, om man inte är helt känslokall typ mitt alkis-ex… ;)

    Snart helg! Så skönt! Ska du hitta på något kul?
    Kram

    • Heej, jag ska iväg och mingla på något suit convention och flirta med nån kan man alltid hoppas. Sen blir det några fredagsbarer omkring, epic halloweenfest hos Birdie imorgon och Band of horses koncert på söndag. Med andra ord kommer jag att dö av utmattning på måndag haha :p

      Vad ska du hitta på? :)

      • Hehe flirta med en suit, låter bra det… Du kommer ha fullt upp ja! Kul! :)
        Inte mycket planer faktiskt, ikväll date night som sagt haha, imorgon nog bara ta det lugnt. Tror jag behöver sova och läsa, och försöka vara ensam igen! Håller inte att jag får ångest av att vara själv haha… Så lite ensam-träning är nog bra.
        Vad ska du klä ut dig till?! :D

      • Skanky vampire bride. hahaha det är första gången som jag klär ut mig till något skanky så i år är det all in. Tänkte vara lite skandalös på festen och skämmas resten av året, why not hahaha. Jag har på mig vitt brudklänning/korsettklänning och blond peruk och Caro går i svart korsettklänning och svart hår :p Så har vi fixat fejkblod och fangs och sånt :)

      • Awesome!!! :D Hehehe.

Kommentera

