Did you come by horse today?

On a lighter note..

Jag var tvungen att rycka upp mig i går och ta på mig en brunrutig kavaj med lappar på ärmarna. Under, en vit transparent skjorta från H&M med fin krage. Svarta jeans till det och mina Dr.Martens. Kände mig stilig och redo för att ta mig till jobbet. Sitter vid min stol medan professorn kommer in och tittar på mig från sitt skrivbord.
”Well if the suit won’t come to you..” säger professorn retandes.
”You know how they say..if Mohammed won’t go to the mountain..” och vi skrattade alla på kontoret.

Går till labbet och möter Sølver det första jag gör.

”You look like you are going to ride a horse, are you?” frågade Sølver lite lurigt.
”Because of the outfit? It does really look like I’m going riding!”
”Or hunting”
”Well I look stylish anyways” sa jag och gjorde en halvsnurr för att visa upp mig.
”Yeah..if you’re going hunting” säger Sølver och fortsätter retas.
”I look like pure awesomeness” sa jag och lämnade developmentlabbet och gick in till Research för att hämta lite grejer. Kommer tillbaka och stötter på Birdie. Tittar på honom och ger honom en beundrande blick och fortsätter att pilla på mina experiment.

”What?” säger han nöjd.
”Nothing..I was just checking you out” sa jag och log igen.
”You’re not the only one” säger han och jag ser hur högra kanten i hans underläpp formar en leendebåge fast han försökte att hålla god min och spela oberörd.
”Yeah Sølver was checking you out as well and risking being gay”. Birdie skrattade.
”Whaat?” säger Sølver och tittar upp från sina papper. Han satt bredvid och räknade på någonting.
”Nothing..” sa jag och tittade på Birdie. Vi skrattade högt båda två. Det är så härligt att höra Birdies skratt, jag blir så glad varje gång.

”You look like you’ve been riding a horse” säger Birdie och lutade sig mot samma bänk som jag och Sølver jobbade på.
”Yeah, why does everyone keep on telling me that?”
”Where is your helmet?” retades han.
”I have it with me in the office”.
”Did you park your horse somewhere?” säger Sølver och hoppade in i leken igen. Två stycken mot en. I can handle them.
”Yeah but it is not a horse, it is a jaguar, it’s parked outside, right by the door”
”Ahh..you ride furry animals”
fortsätter Sølver på retandet.
”Yeah, cougar style!” sa jag och gick skrattandes till Researchlabbet igen. Kommer tillbaka efter några minuter, Jens var också i labbet nu. Edward var också där under tiden och höll på med någonting eget, låtsades inte höra vad som pågick omkring och att jag snodde all uppmärksamhet. Jag njöt hela tiden.

”My lady, are you riding a horse today or are you going hunting?” frågar Jens med fejk brittisk engelska.
”Hunting yes..but not for animals..for other stuff” sa jag lurigt så att Edward skulle höra.
”I see, interesting” säger Jens och tittar på mig hållandes en ask med spetsar till pipetterna. ”I see you are going for smaller volumes today”. Han syftade på den minsta storleken på pipettspetsarna.
”Yes, I am done with the bigger volumes, sometimes less is more”. Jag tog tag i en rulle med aluminiumfolie och var på väg till Research igen, tittar på Jens och han tittar beundrande tillbaka på min folierulle.
”Are you going to hit someone with that my dear?” frågade han.
”Yes..be careful, mind the gap” sa jag lurigt medan jag passerade förbi Edward. Mind the Gap låten hade börjat spelas på radion.

Kommer tillbaka efter några minuter, jag har en vana att gå mellan de två labben fram och tillbaka eftersom jag gör både Research och Development arbete.

”So Nat, did you come by horse here today?” frågar Edward och gav sig in i leken. Jaha, där kom det, han kunde inte hålla sig utanför alltför länge.
”Who told you to say that?” sa jag och spelade frustrerad. Jens betraktade showen nöjd vid sidan av mig.
”No..I just thought that since you were wearing that outfit” säger Edward och slår på charmen. Jo han såg väl söt ut men jag mindes hur ledsen jag hade blivit över honom bara någon timme innan.
”Just looking pure awesomeness today, that’s all”. Sa jag och höjde på ögonbrynet utmanande.
”There’s a place outside of copenhagen, rich people area, where people go to the store by horse and park their horses outside..weell..” säger han och viftar på armarna samtidigt som han höjer på axlarna lite nonchalant. Himla kroppspråk som vi båda har, jag gör likadant, snott det från honom, och vi går även och använder varandras uttryck, mest han som apar efter mina uttryck. Oh well.
”Well I don’t ride a horse, I only ride a Jag” sa jag och log lite lurigt, vände på klacken och var på väg till Research igen.
”Did you ride a pony?” frågar Sølver och det blev en liten tystnad där, jag kunde inte hålla mig och började gapskratta, vi skrattade allihop, det blir aldrig gammalt att retas att jag är typ minst på stället. Jag skrattar åt det själv.

Gick till kontoret, tog på mig cykelhjälmen, Mats tittade förundrad på vad jag skulle göra.
”Those people are teasing me” sa jag och gick med bestämda steg mot labbet. Öppnade dörren och tog ett steg in, ställde mig där och väntade på reaktionerna. ”So, hit me!” sa jag och stod där fullt påklädd med cykelhjälmen på.
De började skratta, det knäckte dem. Jens skrattade så hårt så han grät samtidigt. Sølver var helt röd i ansiktet. Edward försökte att hålla sig men kunde inte, han kvävde några skratt på insidan och det kom ut lite ansträngda läten. Jag gick förbi med bestämda steg i min ridningsoutfit, gick till Research och satte mig och pillade på mina experiment med hjälmen på. Kunde höra de skratta fortfarande i developmentlabbet. Sølver kommer in med en vit plastpinne,
”Here, you need this to complete the outfit!” så jag tog den, gick in i development igen och ställde mig där och såg oberörd ut. Tills vi alla började skratta igen. Gapskratta. En liten stundens lycka.

2 comments
  1. Linnéa S said:

    Haha, åh! Tycker så himla mycket om att läsa om dina dagar.

    • Det händer lite knäppa grejer har och var, jag tror seriöst att jag jobbar med ett gäng knäppisar som jag själv :p

Kommentera

