Game on, part 2


fortsättning på Game on

Jag, Tisdag 22:43
”Maybe a beer somewhere? I really really suck at bowling and don’t want to embarass myself first thing I do :p”

Han, Tisdag 23:13
”Haha OK. :) What about music? Maybe we can find a place with some quiet music and some beers? But I’ll have a look tomorrow and we can figure it out from there”.

Jag, Tisdag 23:35
”That sounds very nice :). Let me know tomorrow if you find anything fun going on in town, I’ll ask some people around too. Sleep tight when you get there :)”

Han, Onsdag 21:05
”Hey I looked around on the net for live bands playing tomorrow and found a couple of things but it seems like most of it it’s rock and I don’t know if you like that. Also a danish singer, don’t know her though. Also I’ve been recommended a cheap cocktail bar near jagtvej if everything else fails. Should I send you some links to the music concerts? They are in Danish though.”

Jag, Onsdag 22:14
”Hey you, I like rock music :). Is it any special band that you would like to see? Doesn’t matter for me. Also what time do we meet tomorrow? :)”.

Han, Onsdag 22:21
”No band in particular :). But I’ll have a listen to them tomorrow and decide. I think most of them start around 8 so perhaps 7 would be a good time…”

Jag, Onsdag 22:32
”If everything else fails, there’s always Kassen, best cocktails ever ;)”

Han, Onsdag 22:37
”Yes cocktails are always a hit :) Talk to you tomorrow”

Han spelar väldigt väldigt svårtfångad. Så svårfångad att det hela har bara blivit till ett spel, tror inte ens att jag är intresserad längre, nu vill jag bara prove a point. Win the game and so on. Ikväll alltså, it’s game on!

10 comments
  1. Linnea said:

    Oooh, lycka till! Hoppas du far lite Torsdags-hangel i alla fall. Sen sa tycker jag visst du kan flytta till Fredriksberg (mina vanner bor dar sa det betyder att jag kan stalka dig nar jag halsar pa). Jag tror stenhart pa att ”ta tillbaka” omraden, musik osv fran dom som gjort oss illa och inte fortjanar att ha nagot fint lankat till dom.
    Och ang. Irlandaren sa har jag faktiskt inte traffat honom ”pa riktigt” innan, alltsa sjalv osv. Men vi har mejlat en massa sen vi sprang pa varandra och jag ser fram emot kvallen… :) . xx

    • Ser framemot lite hångel, det måste det väl bli. Om han vägrar mig hångel så tänker jag köra på ”challenge accepted!” mode haha :p
      Det bästa med Frederiksberg är att man får betala 1% mindre skatt, skitbra ju haha :p
      Men om du kommer till köpenhamn så får vi träffas ändå, du kan komma och stalka på mig på nørrebro stationen eller så tar vi nån drink på min favvo Kassen ;)

      Have fun med irländaren ikväll ;)

  2. Frida said:

    Shit vad jag älskar att det finns några till som älskar the thrill of the hunt ^^ Inte särskillt nyttigt psykologiskt kanske, eller? Men ja äventyr och hångel ska mitt liv vara fullt av iaf :) Har en kompis som bara stirrar på mig när jag försöker förklara, hon fattar bara inte, haha men love it att du gör <3

    • Lite roligt är det, hade nog inte spelat med om inte han hade utmanat mitt tålamod. Tappar intresse ganska snabbt om de inte är en utmaning (what the hell is wrong with me) men det kan även slå över till andra sidan, att om de spelar föör svårfångade så kan jag bara tröttna och vill inte ens vara med i spelet längre haha :p. Tycker att det ska ske lite grejer däremellan..nått sms hit o dit eller nån typ utav hångel..någonting för att hålla igång spänningen och inte vänta i två veckor tills den andra personen har glömt hur du ser ut. Tur att jag har en bild då haha :p
      Puss <3

  3. Sandra said:

    Tycker det verkar gå jättebra ju! Och se vad engagerad han blev med att planera dejten, kollar upp band och ställen och allting! Visar ju atr han tar det på allvar och bryr sig och dessutom verkar mån om vad du kan tänkas gilla och vill se/göra osv! Skitbra ju! Tycker inte alls han verkar va så svårflörtad nu! :) han kan ju faktiskt vara en sån kille som engagerar sig när det är någon speciell han tycker om och vill lära känna, men inte tar första bästa utan är kräsen istället. Tycker det verkat lite så, med tanke på att hans kompis sa att han var svårflörtad också. Människor som är svårflörtade är oftast kräsna och vet vad do
    Vill ha, nöjer sig inte med vad som helst. Så tycker du ska se det som jättepositivt hur det har blivit hittills! :) sen på dejten ska du bara vara så snygg och bra och bländande som möjligt så kommer det att gå galant!! :)

    • Sandra said:

      Ps; ligg INTE på första dejten!!! Men hångla/pussas gärna! ;)

    • Jo alltså han gjorde det men jag stör mig lite på att han bara hade de där två dagarna till mitt förfogande, absolut inga andra dagar. Sen att det går typ 2 veckor tills han hör av sig och sen så svarar han först efter några timmar eller efter en hel dag.. det blir för uppenbart och jag bara tröttnar. Tänkte gå dit och kolla läget ikväll osv, vet inte om jag är så intresserad av honom längre..sådär känns det som men hångel är alltid kul :p

      • Sandra said:

        Äsch, men huvudsaken är väl att han hörde av sig.. Alla är ju inte på hugget på en gång utan kanske behöver elker vill ha lite tid att smälta/tänka igenom saker. Och nu är han ju i full gång med att planera och det är ju det som är huvudsaken. Alla går ju inte samma tidsschema som en själv, är ju väldigt individuellt hur lång tid det tar inndn man hör av sig. :) så det tycker jag inte du skall hänga upp dig på utan ta det som det kommer. Tycker han verkar intresserad, ingen planerar upp en dejt så där och engagerar sig om man inte är intresserad, nu har han ju kommit igång ju!! :) positiva tankar!! ;) sen har jag tänkt lite på det där med att han gav två dagar, kan ju faktiskt vara så att han menade så att han bara ville peka ut de dagarna han kunde, för att han just vill träffas och lät dig veta att han kunde just då! Annars hade han ju inte brytt sig alls tycker jag o inte hört av sig. Visst att det kan uppfattas som lite smådrygt, men killar är ju inte alltid så finkänsliga ;) men det var säkert intr ilka menat tror jag, igen vill ju göra ett dåligt intryck sådär i början. Jag tror det kommer att gå jättebra och att låter som en hyfsat seriös kille! :) mycket sitter ju i våra egna huvuden också får du tänka på, om du är i ett känsligt/sårbart stadie av ditt liv just nu och fortfarande är ledsen över ditt brejk med E nu, så tror jag det påverkar mycket hur msn tänker, man tänker så lätt negativa tankar när ens självkänsla blivit sårad och sänkt sådär av någon. Men det här är en ny människa, ett oskrivet blad liksom, och man har ju ingen aning om hur en annan okänd människa tänker och fungerar och han är inte någon som har dumpat dig eller varit taskig mot dig. Kram (hobbypsykologen) ;)

  4. Frida said:

    Tycker också det var kul att han planerar grejer, har inte direkt varit med om att en kille planerar något så seriöst, hoppas det blir mega mysigt, lycka till :*

Kommentera

