Söndag, 6-ish?

Så då var vi där på danskan ikväll, några kottar, folk är hösttrötta och orkar inte dyka upp på lektioner. Folk har pojkvänner och flickvänner, jag och en annan tjej är de enda singlarna.

”Nat du råkar inte leta efter någonstans att bo, gör du det?” frågade Regina mig på rasten.
”Ja alltså..joo jag letar väl”
”Vad har du för kontrakt?”
”Jag har ett halvårigt kontrakt till att börja med men sen så får jag typ bo kvar tills jag hittar annat..så det är inget permanent eller så..”
”Min roomie flyttar tillbaka till Sverige och jag är kvar själv med min lägenhet. Du vill inte komma och titta på den?”
”Ja, jag kommer gärna och tittar på den i helgen kanske? Söndag kväll funkar bäst för mig då jag har kompisar på besök hela helgen”.
”Söndag 6-ish?”
”Det låter bra, ska bara kolla när de skulle åka tillbaka så kan vi sms:as. Vart var det du bodde?”
”I Frederiksberg” Klump i hjärtat, där bodde jag förut med Edward och där cyklar vi förbi jag och Caro varje tisdag på väg till teckningskursen hos Vladimir. Och där finns mitt träd och min gata och hans fönster på andra våningen. Där, i Frederiksberg.
”Frederiksberg är ett bra ställe att bo på, trivdes när jag bodde där förut”
”Jag tycker att du ska komma och se lägenheten, tänk så bra vi hade kommit överrens med varandra, vi hade levt på yoghurt och müsli och om du flyttar in så får du vara involverad i glöggkvällen jag tänkte ha i december”.

Och hon är jättesöt och trevlig, kanske lite väl ung och kanske inte riktigt sjunkit till bottnet så hon förstår inte hur jag behöver dricka vin ur flaskan och supa ner mig varje helg och ibland så vill jag bedöva smärtan mitt i veckan och ibland blir det varje dag i veckan. Hur säger man det, jag kanske må verka väldigt glad och trevlig och lätt att tycka om men det finns ett mörker där inuti. Jag bryter ihop och ibland får någon komma och plocka upp mig från golvet. Hur förklarar man det?

Kommentera

