Game on

Så han hörde av sig, efter två veckor. Buller har varit på honom några gånger om att roomie blir besviken om han inte går ut med oss vilket jag inte hade något att göra med.

Får ett sms idag kring halv 5 tiden från Christian. Jag kände det på mig att det var han medan jag bläddrade mig fram till meddelanden på mobilen.

”Hi Nat, so should we find a day where we can hang out and do awesome things? Thursday and Friday are probably the only two days that would be working for me. Christian”

Jag blev sur. Kom han ihåg mig efter två veckor? Två veckor? Det är att spela lite väl svårfångad. Sen igen, jag är rätt så desperat och börjar snart gnugga mig mot cykelsadeln, some action needs to happen. So game on tänkte jag.

Cyklade till Caro, mötte upp henne utanför idiotens hus på andra sidan gatan. Det ligger på vägen till islandsbrygge där vi tecknar hos Vladimir. Tänkte att jag kan visst sms:a senare eller imorgon, behöver inte bli fastklistrad vid mobilen. Skickar ett sms vid 8-tiden när det var paus och vi satt båda två med varsin chai-thé från 7eleven.

”Hi you, long time no see :). Thursday is the only day that works for me, I’m having friends visiting over the weekend. What kind of awesome things would you like to do? :)”

En och en halv timme senare sms:ar han till mig.

”Well I don’t know. Truth to be told I haven’t really thought it through but maybe tomorrow I can have a look at what’s going on in town. Do you have some things you like to do? Beer, activities like bowling, cultural stuff? :)”

Så jag höll mig i 45 minuter tills jag svarade.

”Maybe a beer somewhere? i really really suck at bowling and don’t want to embarass myself first thing I do :p”

Så jag antar att vi kommer att ses på torsdag. Killar alltså, I still don’t get them men nu minsann är det game on!

12 comments
  1. Linnéa S said:

    Tycker du spelade dina kort snyggt! Är typ spänd på er dejt vilket ju är lite sjukt, men men. Kram! <3

    • haha jag är typ också det, har redan börjat fundera vad sjutton jag ska ha på mig, klänning? läderbrallor? blir man varm i läderbrallor sittandes nånstans? haha :p

      • Elena said:

        Näe, läderbrallor är för varma. Ta nån klänning eller något annat snyggt. Men inte för hans skull, ta något du gillar att vara i :) Och jag nog skulle inte bli så förväntansfull, han är ju svårflirtad. Försök att se det som en kul grej, leka lite med honom. Det är väl bättre än deppa hemma.

      • Helt säkert bättre än att deppa hemma. Och man kanske får hångla lite, det är alltid roligt haha :p
        Jag tänker svart klänning med spetsärmar och dr martens (eller lite högre klackar, han är så lång). Puss <3

  2. Oj han gillar verkligen att spela svår. :P Tyckte det var lite fräckt att påpeka att det exakt är två dagar som går, inga andra… Nåja, du spelade korten snyggt! :) Kram!

    • Jag reagerade också på det, vaddå bara de två dagarna och varför måste folk spela såå svårfångade? Well obviously it’s working :p

  3. Linnea said:

    iiiiikh, Thursday is date night! Jag ska ocksa ut och ta en ol med Irlandaren. Ser fram emot uppdateringar fran din sida. <3

    • Så du och irländaren har typ träffats några gånger nu? Berätta!!

      Hihi jag hoppas på porruppdatering efter daten :p

  4. Sandra said:

    Hehe, sa ju att han skulle höra av sig oavsett hur lång tid det tog om inte du hörde av dig :) tyckte oxå det var lite smådrygt att ge två dagar sådär. Hade det varit jag så hade jag typ sagt något med att jag inte kunde då och säga att vi kan ta det en annan gång isåfall kanske? :) killar skall hållas på halster som sagt, dom ska inte tro att man kommer springandes så fort de kallar och att man skall vara tacksam för att de vill umgås med en när DOM kan och vill ;)

    • Haha så tänkte jag med först när han skrev just de två dagarna, ville be honom att dra åt skogen men jag vill gärna träffa nån (behöver inte ens vara honom) men vill gärna få komma ut litet och flörta med nån kille. Och just nu är det han som finns på tapeten. Annars hade det blivit först om en vecka då jag har kvällskurser måndag tisdag onsdag..för lång tid för en desperat människa som behöver hångla med nån asap haha :p

      • Sandra said:

        Hehehe, sant iofs. :)

Kommentera

