Dr. Martens and leather

”You’re back!” sa Sølver när jag kom ut från hissen som en packåsna och hade med mig proppfyllda väskor.
”I’m back!” sa jag helt nöjd över att vara tillbaka. Hade åkt direkt från kastrup till jobbet med all min sverigepackning. Lämnade av mig väskorna på mitt skrivbord och gick till Sølvers kontor. Satte mig på elementet bakom honom som jag alltid gör. Bredvid Sølver på andra sidan kontoret sitter Ollie. Jag brukar gå in där och prata en sväng med båda två när jag dör av tristess. Sølver brukar komma in och sätta sig på mitt element när han vill ha lite uppmärksamhet.

”How was Sweden?” frågade Sølver.
”It was nice, very swedish. Bought these” och jag visade mina nya Dr.Martens. ”It all started with the Mac, I bought the Mac and felt awesome so I had to keep up with a pair of Dr.Martens and then I just had to get the leather pants”.
”Leather pants..now you don’t even have to wash them” sa Sølver och log.
”It’s fake leather, can’t really afford the real deal but they look pretty awesome don’t they?”
”They do” sa Sølver och vi log båda två.
”So did you bring any chocolate from Sweden?”
”No but I brought swedish licorice..”
”Japp!” sa Klint och reste sig upp hastigt från sin plats. Vi skrattade alla samtidigt.
”So that settles it?”
”Yeah” sa Klint och gick ut skrattandes. Kom tillbaka tuggandes på Åhlgrens bilar och satte sig nöjd på sin plats.

”How was your weekend?” frågade jag Sølver, ”did you go out?”
”Yeah I went out saturday”
”Not friday? Did you buy the red wine you were talking about?”
”I just went to sleep friday”
”You took the red wine bottle with you to bed?”. Sølver skrattade.
”No no..I didn’t even buy any wine. Did you go out?”
”Not in Sweden but I went out friday with Buller. We went to some student friday bar and got drunk on really cheap alcohol. There was a pole there and all..”
Sølver spärrade upp ögonen och lyssnade intresserad
”..so Buller hit the pole and went skanky!”
Sølver skrattade och viftade med händerna som för att säga din knäppis. Jag sa inte att det var jag som hoppade på stången och hade roligt på dansgolvet.

 

 

2 comments
    • hade inte hört den men oj så fin <3
      beroendeframkallande, ska börja lyssna på repeat som jag brukar på allting :p

Kommentera

