To Gothenburg

image

Sitter här på Kastrup och dricker en Americano medan jag väntar på flyget. Min mamma fyller år i veckan så jag hann även köpa en present. Mitt hjärta stannade en liten liten stund när jag såg det där förbaskade flyget till Singapore under Göteborg på skärmen. Edward ska till Kina ikväll på konferens och kommer förmodligen att vandra längs samma korridorer som jag. Jag blev ledsen en liten stund men sedan log killen vid säkerhetskontrollen mot mig och jag log tillbaka, han var söt. En gubbe öppnade en av spärrarna så att jag fick gå in vid första kontrollen och slapp gå hela vägen till andra änden av korridoren. Kände mig som ”the chosen one” när han stänge spärren igen och de andra bakom mig fick gå längre bort, haha. Killen på starbucks sa ”en americano till Nat” och log så att det bildades skrattgropar på kinderna. Tänkte att det finns ändå så mycket mer i den här världen än Edward, små händelser som gör en glad, fina människor man möter längs med vägen. Att jag får åka till Göteborg snart och får krama några stycken som jag har saknat på flera veckor och månader. Så hjärtat började slå fort igen, av längtan, av känslan att vara i Göteborg..

4 comments
  1. My said:

    Åh Nat jag är också I göteborg. Du kommer åka förbi Landvetter och där e jag nu hos mina föräldrar.
    Stannar du i stan så tar vi ett glas vin!

    • Men ååh jag blir nästan sugen att stanna i stan and go wild. Är du inte in the city idag? Jag trängs i kö på weekday..blää

      • My said:

        Jag e på väg in till stan om en timme! E du kvar då?

      • Sitter på tåget till mina parenteser med ett par nya doc martens to cure the heartache. Har spenderat dagen ensam från gata till gata, varit göteborgare en sväng. Hade varit kul att ses men det kommer väl fler tillfällen, puss

Kommentera

