You know, I’m gonna be a great big bright shining star

Sitter här och är full på arbetstid. Vi har precis sett två korta filmer om företaget som ska visas i Beijing nästa vecka. Edward och Jens åker dit och ska representera företaget. Jag drack två öl på tom mage så nu är jag lite fnittrig sådär.
De andra frågade Jens, ”so can you do a presentation of how you are going to get people interested in the company?”
”Well I’m not sure how yet..I’ll have to work on that” säger Jens lite blyg.
”It’s easy, you do the puppy eyes, it always works” sa jag med glimten i ögat. Delade sittplats med Birdie på en byrå i Sølvers kontor.
”It might attract the wrong kind of collaboration partners” säger Birdie och vi skrattar allihop.
”It is true” säger Peter, VD:n. ”In the Singapore conference in july (när Edward gjorde slut med mig) there was a japanese company that had models to represent the company. The models came in and everyone got interested in what that other company was doing. So we might send you out there at some point”. Han pekade mot mig, jag tänkte att han måste ha tänkt på mina marketing skills när det gäller företaget. Jag skäms att erkänna att jag även tog det som en komplimang. Att jag såg bra ut, lite bekräftelse när självförtroendet inte är på topp exakt.
”I would be awesome at it, representing the company that is, I have my way with people”. Peter log mot mig. ”Which reminds me of that Japanese company Ollie is going to visit”.
Ollie viftade med armarna och himlade med ögonen.

Men det är så, i ett mansdominerad företag där männen får åka på konferenser och där de sitter på toppjobb, någon måste bryta trenderna och armbåga sig fram. Och jag måste få mod nog att prata med Peter om ett job efter att mitt ettåriga kontrakt går ut. Ett jobb inom marketing där jag får arbeta med folk.

Kommentera

