Fishing for compliments

En såndär busy day idag med projektmöte hela förmiddagen. Och jag som går och ler utan att ha någon anledning. Jag ler för mig själv, ler så fort jag ser någon jag jobbar med, ler till folk jag inte känner och de säger hej till mig. Det känns som en sån dag idag för att sprida glädje, det blir så himla mycket bättre stämning av det.

Sitter här på vid min skrivbord och ska precis koppla in datorn till den stora skärmen när jag hör Jens ropa efter mig i korridoren.
”Naaat?”
”Yeees..?” ropar jag tillbaka utan att se honom. Sitter bakom en vägg så jag kan inte se någon härifrån. Skamhörnan liksom. Det passar mig när jag har gjort bort mig på helgerna.
”Ms. Naaat?” ropar Jens igen med len röst.
”I am heeereee” ropar jag tillbaka.
Han kommer in och ställer sig bredvid mitt skrivbord. Händerna i jeansfickorna och pojkaktig blick trots att han är närmare 50 än 40. Som en stor teddybjörn.
”Ms. Nat..” säger han artigt.
”Welcome to my kingdom” säger jag och viftar med armarna som för att visa upp kungariket.
”Yes..thank you, welcome, how nice”
”Yes thank you, very nice” skojar jag tillbaka.

”What can I do for you?” frågar jag från min lila tron (datorstolen).
”I am here to tell you…” och paus där.
”That I look very pretty today?” frågar jag och slår på the puppy eyes.
”Yes, but you look pretty everyday so I take that as a standard” säger Jens med ett leende.
”But it is nice hearing it at least three times a day you know..”
”Well I thought to be short and to the point, cut the crap and all”
”Why..I like crap, bring on some more crap” sa jag och vi skrattade båda två. Hör hur de andra tjejerna skrattar också.
”Well.., you could start your experiments before lunch today if you want because Dr.Birdie is at the meeting and we can’t start anything on those stations”.
”But it is 15 minutes until lunch, who do something now when you can do it later?”.
”My thoughts exactly” sa han och lämnade kontoret glad. Jag sitter kvar och ler för mig själv igen.

2 comments
  1. Ariel said:

    Du vet, skönhet kommer inifrån. Varma äkta leenden gör en människa vacker! :-)

    • ja och man blir glad själv när någon ler mot en, det smittar av sig så det är så himla bra stämning här idag och jag rider på min glädje för stunden :)

Kommentera

