Men, a mystery of nature

”Hi Nat, It’s Christian. How are things going on the other side of Nørrebro St.? Did you have a good time last night?”

”Hi, things are same same on this side of the station, watching zombie series with Buller. What are you up to?”

”Nothing much. I’m very hungovered today so I’ve been lying in my bed most of the day. Yet another Sunday successfully wasted. Friday we talked about meeting today but can we take a rain check on that till next week? Well if you’re still interested of course.”

”What else are sundays for than for lying in the bed and doing nothing? Still suffering from my own hangover so next week some time would be fun”

”Alrighty. See you around then. Oh and don’t let the zombies get you.”

”I wish that the apocalypse would come soon to end the suffering”

”Oh poor you. It isn’t easy being a part time alcoholic huh. Sleep tight when you get there.”

”Yeah it’s tough so I’m taking a glass of red wine to get back on track. Caro is here and she says hi to you”

”Well ‘hi’ her back. And drink a glass for me.”

I don’t understand them.

40 comments
  1. Hannah said:

    Hör han av sig något, denna man? Tycker han borde göra det!!

    • Inte sedan i söndags så jag börjar tro att this is it. Sen å andra sidan ska han till Kina i ett halvt-ett år som en del av hans projekt så det är typ rätt så doomed ändå

  2. Astrid said:

    Men sa inte Caro att han var väldigt svårflörtad? Man tänker gärna ”ja men inte när det handlar om MIG” men tyvärr är folk som dom är. Jag har fallit för det där några gånger och det har för det mesta slutat med en bitter smak av ”vad var det folk sa”. Inte för att du ska tappa hoppet alltså, men han kanske är en tuff nöt att knäcka :) Å andra sidan- big pain, big gain :)

    • Ja han verkar svårflörtad, kanske för mycket om det han gör nu är att vara svårflörtad. Eller så vill han inte ses helt enkelt.. Oh well, slöseri på hångel haha :p

      • Astrid said:

        Tycker du att hångel kan vara slöseri? I beg to differ my dear :p

      • hahaha nä jag menade slöseri på hångel som inte har skett och förmodligen kommer inte att hända om han inte hör av sig :p

      • Astrid said:

        PS: Ja, jag spammar kommentarer just nu, prokrastinerar en ekonometrikurs. DS

      • jag gör samma sak, prokrastinerar mina experiment som jag måste köra igång snart :p

        procrastinaaaaation and celebraaaaation :p

  3. sandra said:

    Intressant och fin blogg du har! :) hoppas du i te tar illa upp men jag kom att tänka på några saker i det här inlägget. När man messar med en kille sådär i början så måste man vara positiv och få den andra på bra humör. Jag kan se var detta gick ”fel” (ursäkta min uppriktighet men människor säger en sällan som det är utan de flesta kommer bara sucka och hålla med dig och säga att ja, killar är konstiga och skit osv).; det du skulle gjort efter att han skrev det där med att hoppas intr zombierna kommer och tar dig (vilket var ett litet fyndigt försök till att skojja från hans sida) var att du skrev det tillbaka om att du hoppas att jorden går under ändå, så det tar slut på ditt lidande.. WRONG!! du skall alltid vara positiv, det du kunde ha gjort istället var att helt enkelt skratta typ skriva haha, you’re so funny, no zombies here yet, i hope :)”, eller något sådant. Människor älskar dem som får dem oå bra humör och får dem att känna sig uppskattade och som om de tillför något roligt i deras liv, och andra tillbaka. Då hade han förmodligen skrivit något kul och skämtsamt och kanske flörtigt tillbaka och sen hade han gått och lagt sig med känslan av att vilken rolig konversation han hade, och undermedvetet förknippa det med dig som något bra som gör han på gott humör och det vill man alltid ha mer av, det är det man dras till. :) nu blev det istället ett ”oh.. Poor you, it isent easy being a part time alkoholic.. Drink a glass bla bla bla,” istället, vilket framkallade mer negativa och kanske oroväckande känslor (är det här någon som jag måste ta hand om i framtiden som inte klarar sig själv, brukar hon ligga och tycka synd om sig själv, är hon i pain, deprimerad, har problem? Etc etc, dvs varningsflaggan höjs). Bara lite tips på vägen och hoppas du inte tar illa upp. Män vill ha tjejer som är easygoing, glada, självständiga, problemfria, någon de inte behöver ta hand om, och uppskattar deras skämt (ja, dom är superenkla) samt tillför något till deras liv, dvs att man har ett eget spännande liv och är en rolig och intressant person. Det är förvånansvärt hur man kan påverka sina realationer åt det positiva genom att tillämpa den här psykologin. Allt börjar hos en själv! :)

    • sandra said:

      Men Keep your head up, hoppet är inte ute än, så länge han hör av sig så är han intresserad, hör dom inte av sig dom inte är intresserade. Men om du börjar tillämpa denna aproach från och med nästa gång så kommer han fortsätta komma tillbaka till dig gång på gång.. :)

      • Hej Sandra, tack så mycket för dina tips! Jag har mycket att lära mig från hela dejtinggrejen, har typ alltid varit i förhållanden sedan jag började dejta killar i tonåren och har inte riktigt koll hur man ska bete sig nu när jag är singel. Han har inte hört av sig sedan i söndags så det kanske är så att han inte vill/orkar ses eller så. Men det är okej, jag ser det mest som en rolig grej och det hade varit kul att hångla en gång till. Sedan Edward gjorde slut med mig,den som jag trodde var ‘the one’ osv osv så tar jag det inte lika personligt när andra som jag inte riktigt känner lika mycket för inte vill ha mig. Så något har jag lärt mig från hela break-up grejen.
        Men det var en tankeställare detdär, tack för att du delade med dig och kom med ett så bra exempel, nästa gång ska jag tänka en extra gång på vad jag ska skriva innan jag svarar på sms. Kram & önskar en fin dag :)

      • Sandra said:

        Så lite så och hoppas verkligen inte att du tog illa upp, ville bara hjälpa till.. Om det är något man kan ändra på så skulle jag själv vilja veta det :) det är bara att vänta, om han vill prata med dig eller träffa dig så kommer han att höra av sig. Å man ska intr bli orolig även om det går några dagar eller tom ett par veckor, fört eller senare gör dom det å då ska man intr bara ha suttit och väntat och haft tråkigt= inte ha något att komma med utan tvärtom varit upptagen levt sitt liv haft roligt= kunna sprida positiv energi :) det finns en bra dejting coach på internet och you tube, har för mig han hette michael eller mikr griswald/griswold, kan kolla upp det och återkomma om du vill. Han ger jättebra tips om vad man skall tänka på och det är jätteintressant iallafall de videorna jag sett hur han beskriver psykologin bakom dejting och relationer! Lärde mig en hel del när jag kollade dem iallafall, saker man inte tänkt på eller vetat om. Man lär sig så himla mycket om andra saker i livet, genom skola och jobb osv, men man får nästan inte lära sig något om hur man skall bete sig i relationer och kärlek, det är ju lite konstigt för de är ju bland det viktigaste man har i livet! Så kan man lära sig mer om det och sen tillämpa i riktiga livet så har man ett gigantiskt försprång och fördel i konkurrensen mot andra :) Föreställ dig tex det här; att du inte är den enda som han har träffat/har någon sorts kontakt med just nu, han kan mycket väl tänka på någon annan/träffa någon annan/smsa med någon annan ja you get it, vem tror du han kommer tycka är ”bäst” eller ”välja” att vilja umgås med? jo den som han upplever vara mest värdefull/intressant/spännande/rolig /bra osv, och som får honom att må bäst. Intresse och nyfikenhet är de två starkaste mänskliga ”drifterna”, vi dras till det som vi upplever vara det och som får oss att känna positiva känslor och må bra.

      • Olga said:

        Nej vet du vad, nu håller jag inte alls med. Tyckte att Nat och Christian hade en jättefin sms-konversation. Nat var ju bevisligen ironisk/sardonisk. Klart att det är attraktiv att vara glad men man behöver ju inte rumstera hela sin personlighet för någon snubbes skull. Alla killar är dessutom rätt olika, så det är ju ganska svårt att säga vad ”killar vill ha”. Jag har aldrig haft något problem med att få killar och mina sms-konversationer har varit ganska lika de som Nat just publicerade. Plus att sms betyder ju inte sådär jättemycket, det är ju det som kommer efter sms:en som räknas. Det är så himla enkelt att fastna i föreställningar om att det finns ett rätt svar på hur man ska bete sig i dejtingsammanhang. Jag tror att det är att skjuta sig i foten. Att hitta någon som man vill vara tillsammans med är ju som att börja umgås med någon som man vill ska bli ens vän; man visar inte sina allra värsta sidor, försöker göra sig själv intressant/attraktiv/fin/snäll/knäpp/vad-som-det-nu-kan-tänkas-vara genom att framäva dessa sidor och visa ett normalt intresse för personen som man vill träffa.

        Att skriva ”you’re so funny” tycker jag är mer oattraktivt än att skämta om sin bakfylla. Faktiskt. Det andas på något vis 50-tal och psykobrud. Tjejer måste hela tiden spä på killars självförtroende och ego genom att förklara för dem hur himla fantastiska de är. Klart att killar också kan vilja höra fina ord och komplimanger, men man ska väl kunna skicka ett sms utan att känna sig tvungen att haussa upp ett en finurlig kommentar till världens roligaste skämt. Bättre då att munhuggas och visa att man själv har något i skallen. Tjejer ska inte behöva sitta och titta på och klappa killar på huvudet.
        Visst, om man vill förminska sig själv genom att ta bort vissa sidor av sig själv så kanske man ska gå omkring och vara så himla glad/fin/tjejig, men innan dess tycker jag att man ska läsa en himla massa Nina Hemmingsson och Simone de Beauvoir och fråga sig själv varför man egentligen beter sig på det sättet.

        Man kan ha en underbart fin relation och fina dejter utan att försöka vara så himla perfekt hela tiden. Klart att man kan vara positiv och glad och klart att mycket börjar hos en själv. Men man får ju vara lite rimlig också.

        Nat: Jag tror att du har allt hopp i världen. Skriv inget ”haha, you’re so funny”-trams. Utveckla din grej och kör på. Det är bara man själv som kommer på reglerna för det livet man lever. Om du visar att det är det du står för så kommer alla respektera dig hur mycket som helst. Det kan ju tyckas lite udda att jag lackar så på en kommentar över ett sms, men jag tycker att det är just de sortens tankar som man ska undvika, de sortens tankar som gör att både kvinnor och män blir osäkra kring varandra eftersom man måste bete sig på ett onaturligt sätt.

        Jag tycker att du verkar vara mycket roligare med dina ryska imitationer och munhuggande än om du skulle sitta och tindra med glittrig blick på varje lunchrast varje gång någon man sade något som skulle kunna tolkas som kul. Det handlar inte bara om dejtande. Det handlar om grundläggande värderingar om män och kvinn. Om du är dig själv så kommer det dyka upp någon som kan hantera dina ”mörka” (=fullkomligt mänskliga och komplexa) sidor. Faktiskt.

      • Sandra said:

        Michel griswold heter han, sök på hans namn på you tube, jättebra videor. Och så finns det mycket information på nätet, man kan googla och leta runt själv tex what do guys want, how to ge a guy to like you osv osv.. All hjälp man kan få är bra sen får mam självklart bilda sig en egen uppfattning om hur man vill göra eller vad som funkar men att lära sig mer skadar inte iallafall :) relationer och dejting kan kännas komplicerade speciellt om man inte är van och självklart skall man alltid vara sig själv MEN som med allt annat i livet så är det alltid bra med lite vägledning. Tex föreställ dig att du skall på en arbetsintervju. Du har ingen information om hur en sådan går till, det kanske är första gången du skall på en sådan och vet inte alls hur du skall bete dig för att uppnå bästa resultat. Du visste inte ens att man kan/helst ska förbereda sig inför en sådan för att det skall gå så bra som möjligt. Visst, du kanske klarar dig ändå och får jobbet ändå, iallfall om du är den enda eller en av få som sökt just det jobbet. Men om konkurransen är högre för just det jobbet så kommer någon som gjorde bättre ifrån sig/var mer självsäker osv, att få det såklart! Föreställ dig sedan att du går på din tionde arbetsintervju och den här gången vet du hur en sådan går till, du vet på ett ungefär vad intervjuaren kommer att ställa för frågor, du har förberett dig och känner dig lugn och har letat information innan om företaget och man skall tänka på under en intervju, du får även intervjuaren att känna sig väl till mods och gilla dig eftersom du känner dig självsäkrare den här gången med all erfarenhet och inlärd information, och därmed vågar visa mer vem du är och är trevligare, på bättre humör, verkar mer pålitlig, kompetent och mogen osv. Den här gången är chansen mycket större att du kommer göra ett bättre intryck och att dom kommer tycka du är bäst och ge dig jobbet! En jämförelse som man kan applicera på dejting för att förstå hur man kan använda allt man lär sig till sin fördel :)

      • Sandra said:

        Och olga; jag håller ABSOLUT med om att man skall vara sig själv, ingen vill väl vara med någon som man inte kan vara sig själv med? :) jag menar bara precis som du själv säger, att man skall visa sina goda och positiva sidor och speciellt i början är det ju viktigt, det förstår ju vem som helst. Men sen är det också så att sms kam vara mer kraftfulla än vad vi tror, jag har haft inledande konvesationer med potentiella killar man velat dejt och man kan läsa av (och gör det) jättemycket av hur någon är genom dessa. Man vill ju alltid helst träffa den som verkar roligast/ gladast/mest positiv/spännande/intressant dvd mest attraktiv än någon man upplever inte vara det. :) det är ju som första intrycket när man träffar någon, man kanske bara har träffat personen en gång tidigare, ja då har man det att gå på, sen bildar man sig ytterligare en uppfattning genom nästa kontakt som sms eller telefonsamtal. :) och det är klart jag hellre vill träffa den som jag just beskrev än någon som jag inte får samma känslor ifrån utan som jag upplever som negativ, tråkig, krävande, har något slags problem eller what ever. Och jag säger inte att man måste sitta och tindra med ögonen mot killarna och bara ”hålla med”. som jag skrev tidigare så är det ju jätteattraktivt med någon som är oberoende, självständig och sig skälv liksom och kan skämta och vara glad. Tycker att nat har alla de kvaliterna och tycker det var jättekul med såna saket som när hon skämtade med rysk accident osv, humor är ju jätteattraktivt som sagt vill vi ju vara nära de som vi får positiva känslor av/får oss att må bra och är roliga :) så tycker absolut inte att man skall sluta vara sig själv eller att nat eller någon annan skall ändra på sig det handlar bara om att lyfta fram det positiva hos en själv som gör en mer attraktiv i andras ögon :)

  4. Olga said:

    Men du, det är ju bara tisdag! Tänk inte för mycket på det:)

    • han kommer säkert att höra av sig lagom till helgen när det är hångeldags haha :p

  5. Olga said:

    Säkerligen;) Annars kan du ju hitta någonting tufft/coolt/intressant/kul som händer i stan och fråga om han vill följa med. Det måste ju inte alltid vara killar som tar första steget (vilket du i och för sig bevisade sist du träffade honom). Man skapar ju alltid sina egna regler liksom:)

    • vill ju inte vara för på heller, vet själv hur det känns när någon hör av sig hela tiden och frågar när man ska ses osv, man blir bara stressad. Björnen gör så mot mig, hör av sig hela tiden och like:ar alla mina statusar på Facebook och är allmänt jobbig. Det har fullkomligt motsat effekt, jag blir stressad när jag tänker på vad jag ska hitta på för ursäkt för att slippa umgås.

      Så jag är så rädd för det, att bli någons stressmoment (Edward har fuckat upp med min hjärna) att jag inte hör av mig alls och väntar på att han kan höra av sig om han vill. Jag har blivit så van i att vara själv nu och inte behöva någons uppmärksamhet att det inte gör något om han inte hör av sig. Men ju fler dagar det går däremellan desto mindre intresserad blir jag, den där lilla sparken som uppstod dör ut om man inte håller den vid liv. Så oavsett hur han väljer att göra så gör det inte så mycket, just nu står jag mittemellan valen. Nä man kanske ska ta o vara singel ett bra tag och fortsätta äta avocado och mozzarellaost ifred :)

      • Sandra said:

        Håller med, hörINTE av dig!! Vill han ha dig så KOMMER han att göra det tillslut någon gång. Även om det tar ett år tills han vill det ;) killar är utformade för att jaga. Om du börjar höra av dig kommer han undermedvetet att tycka att du inte är lika intressant längre. Och om de inte hör av en så kommer de tillslut att bli nyfikna på vad du gör osv=börja tänka mer på dig och längta mer efter att få prata med dig/se dig. Enkel psykologi :) det gäller alltid att ha the upper hand när det kommer till killar, som sagt vill de ha det de inte kan få och genom att visa att du är värdefull och alldeles för upptagen med ditt egna spännande liv för att hinna tänka på att sitta och messa till någon random snubbe du mött på krogen en gång, så kommer de tycka att du är jättespännande och tillslut vilja höra av sig eller träffa dig :)

      • Sandra said:

        Och dessutom så har du ju redan tackat ja till att träffa honom igen nästa vecka, han frågade ju om du var intresserad och du svarade ja, så han vet redan att du vill träffa honom. Därför ligger bollen på honom att höra av sig, det var han som frågade dig. Om du börjar messa honom kan han börja tycka du är pushy/inte har något eget liv eller nerver nog att vänta och det blir heller ingen utmaning för honom. Killar vill styra upp sånt själv efter sin egen agenda och kommer att bli tacksamma över att du vill träffa honom när han tar sig tid att fråga dig. I’m an menexpert, trust me ;)

      • Olga said:

        Men det finns ju nyanser! Alltså, om du hör av dig till honom imorgon och ser vad som händer så är du ju absolut ingen stalker! Jag tror att du är en känslig person (ett drag som jag tycker kan vara mycket sympatiskt). Det är jag och mitt största problem brukar vara att jag överanalyserar vad som sägs eller görs. Just på grund av detta så tror jag inte att du på något sätt kommer att framstå som Björnen. (Det är bara att hålla sig undan att like:a statusar och förstå när någon är intresserad eller inte. Om man inte frågar en gång så kommer man aldrig att få veta. En gång är inte för mycket). Jag tycker (som jag brukar säga) att du bara ska köra och se vad som händer. Den som inte frågar får inget svar:)

        Jag tycker att du ska kolla upp om det är något roligt på gång i stan och sms:a honom imorgon (tre dagar tycker jag är lagom att vänta. Oavsett vem det är man vill lära känna) och säga något i stil med ”Det är en jättecool utställning på Louisiana som jag vill se. Vill du göra mig sällskap?”, ”Jag såg att det är vernissage ikväll. Jag tänkte gå. Vill du följa med?” eller ”Ett band jag gillar ska spela ikväll/imorgon/på fredag. Vill du haka?” och se vad han svarar. Om han inte svarar så är det ju inte mer med det. His loss. Men om du inte frågar så får du bestämma dig för att inte grubbla mer över vad som hände eller inte hände och bara tänka på hur många unga vackra män som du inte har träffat än!

        Och Sandra: Alltså ursäkta, men vad är det för j*vla råd du ger egentligen? Varför är det mannen som ska diktera villkor för hur och när man ses? Män kan också vara osäkra och inte höra av sig. Män kan också överanalysera saker, inte våga och känna sig dumma som inte kan leva upp till krav som de tror att andra har på dem.

        Vill du att Sverige ska bli som USA eller? Där kvinnor är fullkomligt åsidosatta och diskriminerade. För detta låter som när fab5 ska förklara för män hur de ska vara heterosexuella män. Det har med just såna här strukturer att göra. Hur tror du att man någonsin ska kunna ses som självständig/fri/orginell om man hela tiden väntar på att mannen är den som ska ta steget. Tror du att man vill ha det på sitt samvete att man har träffat sin kille genom att googla på ”How to get guys”? Det är ju lika tragiskt som att hålla på med the Game. Om man är lite äkta, försöker se vem det är man egentligen träffar, är sitt sätt att vara på och trevlig så kommer man hitta någon om man nu har lust med det. Om man vågar utmana sättet som folk beter sig på så kommer man synas. Vissa tycker om det, andra inte. Om man sitter och tittar på dejtingvideor med bräkande amerikaner och tar inspiration från dem så kommer man inte att vara särskilt orginell. Alla är inte stöpta i såna formar att de passar för amerikanska dejtingvideor.

        Jag ber om ursäkt för att jag är burdus, men jag tycker att detta är en fråga som berör alla och råden som man får genom såna kanaler förstör för både män och kvinnor.

      • Sandra said:

        Ps: och hör han inte av sig så vet du ju att han inte är intresserad på riktigt och då slipper du ju undra och slösa tid på att vänta på honom. Men jag tror han kommer höra av sig, eftersom han redan tagit initiativ till att göra det första gången.. Jag skulle tippa på att det dyker upp ett sms framåt torsdag fredag kanske.. :) det är ju då man börjar tänka på helgen liksom. Men messar han dig på fredag så har du ABSOLUT inte tid att träffa honom på fredagen eller lördagen för då har ju ju självklart redan planerat din helg haha :) du måste visa var skåpet skall stå redan från början så han fattar att du är väldigt v.i.p och upptagen och eftertraktad lady :P

      • Sandra said:

        Olga; det är helt upp till en själv vad man väljer att tro på, vad som passar en och vad mAn tycker funkar. Jag baserar bara det jag säger på det jag tycker och tror funkar och utifrån egna dejtingerfarenheter och vad jag själv snappat upp från många olika håll. Visst, män kan också vara osäkra, men INGEN är så osäker att de inte vågar slänga iväg ett sms speciellt om de redan tidigare sagt att dom ska det och vill träffas och redan kollat med dig att du vill träffas. Det gäller att ha lite faith och tillit till att han kommer att höra av sig om han sagt att han skall göra det. Om nat skulle smsa honom imorgon om han vill följa med på en vernissage, så kommer han (förmodligen!) att tänka A; varför hör hon av sig redan? Har hon inget liv? Fatta hon inte att jag sa att jag skulle höra av mig? Osv osv.. B; har hon ingen kompis att gå med??=(inget liv). Varför skulle jag vilja gå på en vernissage, ne det verkar tråkigt.. Dvs; han får även en möjlighet till att tacka nej.. Behöver inte vara för att han inte vill träffa just hennne, men han kanske inte vill gå till just en vernissage och göra det, och föreslår hon ett band, kanske han inte vill se just det bandet osv, han kanske hade föreställt sig något helt annat tex ta en fika, gå på bio, en middag eller promenad liksom. Eller så kanske han är jätteupptagen när han får sms;et, struntar i att svara för att det ändå inte låter kul osv och sen glömmer han bara bort det och det rinner ut i sanden. Dvs det är hur mycket som helst som kan gå fel! Men om man väntar på att han skall ringa/sms och fråga om han vill göra något, så behöver man bara tacka ja och BOM du har en dejt. Då har han tagit sig tid för att höra av sig och tagit initiativ till att träffa dig, känt spänningen i att undra vad du kommer att svara och blir även glad om du tackar ja till att träffa honom; dvs inga negativa känslor kan uppstå! :) och då kommer han även behöva tänka på och styra upp dejten dvs lägga tid och tankar till vad ni skall göra och hur det skall bli osv.. Och därmed kommer han även undermedvetet värdera dejten och dig och er tid tillsammans eftersom han redan investerat så mycket tid och tankar till hela projektet, än vad han skulle ha gjort om han bara tackade ja till att följa med på exempelvis en vernissage eller konsert. Hehe, gud vad jag engagerar mig men det här var kul, kommer bli spännande att se hur det blir! :)

      • Olga said:

        Sandra: Det som du beskriver nu har aldrig hänt mig eller någon som jag känner. Jag hoppas att ingen tar till sig dina råd för de är ju verkligen helt uppåt väggarna. Man kan fråga någon om de vill ta en fika för att man vill träffa just den personen. Det betyder verkligen inte att man inte har ett liv. G-d.

      • Astrid said:

        Sandra: Jag måste faktiskt hålla med Olga här. Du kanske borde fundera över varför du delar upp killar och tjejer i två läger och menar att ”såhär gör killar” och ”såhär gör tjejer”, som om vi vore två olika arter? När killar dikterar villkoren för hur en tjej ska vara för att vara ”attraktiv”, oavsett om det är att vara supersminkad med silikontuttar eller om det är naturligt och osminkat som är hans kopp te har vi hamnat i ett system där vi ger männen makten och kvinnor ska anpassa sig för att få deras bekräftelse. Alla dina råd är uppmuntran till att upprätthålla ett sådant system och jag tycker att det är ganska skrämmande. Kärnan är väl ändå att det är två personer som möts, ser varandra och interagerar? Vad de två personerna har för kön har ingen betydelse, inte heller om de beter sig utifrån de normer som är givna för det specifika könet. Om en är en utåtriktad, nyfiken person kommer det oftast naturligt att en hör av sig, om en är mer tillbakadragen kanske en avvaktar. Att fundera över vad som är mest ”attraktivt” och anpassa sig därefter är bara att trassla in sig i en massa onödigt ifrågasättande av sig själv och en lägger förmodligen ner en väldigt massa tid som istället kunde ägnats åt roligare saker t.ex. vänner. Jag blir också beklämd över din idé om att en ska ge _intrycket_ av att ha ett liv, när alla dina råd tyder på det direkt motsatta, att en har så mycket dötid att en kan planera sin sms-konversation med sitt object of interest in i minsta detalj. För mig betyder ”ett liv” att jag gör intressanta saker, träffar roliga vänner och tar livet lite som det kommer och framförallt att jag inte är absurt upptagen med att fundera över hur jag uppfattas av varenda kille som ger mig mer än en blick. Du kan ju också fråga dig själv vad dina teorier säger om icke-heterosexuella personer, för vi existerar också. Eller du kanske menar att vi är en egen, tredje, art?

      • Sandra said:

        Astrid; det handlar inte om att ge intrycket av att man har ett liv, det handlar om att ha ett liv. Och man har ju mycket mer tid över till att leva sitt liv om man slipper slösa bort den på killar som ändå inte är intresserade av att vara med en? För VILL de vara med en, så KOMMER de att höra av sig. Och gör de inte det, så vet man att dom inte är det, och då slipper man ödsla tid på dem.

  6. Olga said:

    Aaaah förlåt men Ebba von Sydow har redan skrivit det där. Ebba von Sydow har också skrivit att man alltid ska beställa två drinkar och kliva omkring med när man går ut på klubb. Så att det ska se ut som om man är populär. Vill man verkligen glida omkring med två draja när man går ut? Eller ska man ha roligt och bara köra? Jag röstar på det senare.

    • Olga said:

      Jag syftade på Sandras VIP-lady-och-göra-sig-oanträffbarkommentar.

  7. Linnéa S said:

    Nej fy, jag får också jävligt olustiga vibbar av dessa förlegade femtiotalsdoftande råd. Tycker Astrid och Olga formulerar sig klockrent kring detta, håller verkligen med er! Förstår att Sandra säkert ger sina råd i all välmening och kan till viss del förstå hur hon tänker, men blir illa till mods av denna ”tassa på tå kring mannen och hans önskemål”-inställning till dejtande och relationen mellan man och kvinna etc. Nä fy.

    Nat! Hör av dig om du vill, och vill du inte så vänta och se om han hör av sig. Om inte så finns det många andra vackra män att hångla upp. Puss!<3

    • åh jag är typ kramsjuk och alltid när jag blir kramsjuk så känner jag min ensammast i världen och kan-inte-nån-komma-och-krama-mig-innan-jag-dör-av-ensamhet-stämning..blä
      Har inte hört av mig till honom, orkar inte idag, Edward ockuperar mitt huvud idag, den jäveln

  8. Sandra said:

    Jag har iallafall aldrig haft problem med att få de jag vill ha när jag gjort så här :) gillar han en och är genuint intresserad så kommer han ta sig tid till att höra av sig och vilja träffa en. Och tvärtom, när man varit för ”på” och messat dem osv så drar de sig bara tillbaka och blir typ skrajja och vill inte träffa en. Eller skrajja vet jag inte, men man blir inte lika intressant för dem att träffa. Och vaddå dela upp kvinnor och män i två läger? Eh, ja, vi ÄR två kön, och ÄR annorlunda. Men det handlar inte bara om det, det handlar ju även att ta kontroll över sitt liv, inse att man är värdefull och att ens tid och person är värda att ta sig tid och lite effort för. Vad är det som är fel med det? Hellre lägger jag min tid på en kille s visar att han vill träffa mig och ge mig uppmärksamhet och att jag är viktig för honom, än att springa efter någon som inte vill ha mig eller som jag är osäker på om ham vill ha mig. Det är ju bara slöseri med tid och man måste respektera sig själv nog för att inte ge av sig själv till de som inte uppskattar en och vill vara med en.

    • Sandra said:

      Och det handlar inte alls om att tassa på tå eller inte vara framåt och ta egna initiativ själv, tvärtom är jag väldigt utåtriktad och framåt när jag är ute och träffar folk och har inga som helst problem med att gå fram till vem som helst och prata eller ragga och vara mig själv osv, det handlar om vad som kommer sen, att skilja agnarna från betet, att inte nöja sig med någon som ändå inte är intresserad nog av att höra av dig osv. Vad kan vara mer självständigt och tvåtusental än det?

      • Sandra said:

        Dig=sig, blev lite fel där.

  9. ANNAWII said:

    Men vad tusan, han verkade ju ändå intresserad, hoppas han hör av sig pronto för du har ju som visat att du är intresserad!

    Kram babe <3

    • jag tror att det är hela ”han ska flytta till kina i ett år”-grejen som är lite i vägen. Jag hoppas på fler snygga killar att hångla med i helgen ;)

  10. Fanny said:

    jezus.. for noen kommentarer. HA KUL Nat. Who cares. Kram

    • jag får ta o flörta med nån annan nu i helgen. Fast ska till sverige ifs :p

  11. Citrin said:

    Haha oj vilken debatt det blev… :D
    Jag tror inte riktigt på att ”spela spel”. Men tror också man ska akta sig för att vara för på, och då spelar det ingen roll om man är tjej eller kille som är på jakt efter någon. Sitter man och attack-smsar så väcker det ofta misstänksamhet liksom. Men men, sådär i början är det så himla svårt att tolka killar, Nat. Man vet ju inte vad killen är för typ, kanske är han intresserad, kanske inte… Men det är bara att vänta och se. ;)

    • I min bok om man inte hört av sig på flera dagar så är man inte intresserad. Man kan skicka ett sms på två dagar liksom och hålla igång den där grejen och samtidigt spela svårflörtad eller vad man nu vill göra. Men när 3 dagar har gått så tröttnar jag, minns knappt hur han såg ut sen i fredags och jag håller på att bli förkyld så då blir jag bitter och så kan han dra åt skogen, haha :p

Kommentera

