Not that I am jealous or anything..

Vi satt där på lunchen förra veckan och diskuterade killar i kostym i allmänhet och singellivet.
”So have you had your eyes on someone else?” frågade någon mig.
”Nah, there’s nothing around here!”
”Hey!!” sa Birdie i protest.
”What do you want, you’re taken!”
”Why, that Henrik guy from the second floor, he is not taken?”
”I am not saying that I don’t check you out or anything..” sa jag flirtigt och ryckte på axlarna. Birdie log nöjd.
”Yeah yeah I know.. but funny that I was the only one that said anything”. De andra satt i tystnad och fortsatte att äta på sin mat.
”Yeah these people have accepted their destinies already”.
”They’ve given up” sa Birdie och vi skrattade högt båda två.

”But I have no plans to get into some kind of relationship anytime soon. This single life thing is fun!” sa jag och lutade mig tillbaka och kollade läget omkring.
”Be careful not to say that to your grandmother” sa Per, vår VD, skrattandes.
”My mom says that grandma keeps on bugging her everytime they talk on the phone if anything new has happened”.
”She probably already booked a place for the wedding reception” sa Per igen.
”Yeah..you know how much time this things take to book, now you only find husband!” sa jag med en grov russian accent.
”She probably has one lying around for you”. Per ryckte på ögonbrynet.
”Yeah but if I completely fail around here, I could always import a husband. Although judging from how you people need to come back to” work” when the kids are on fall break just to get away, I am never getting any kids”.
Per ryckte på axlarna och viftade med händerna som för att säga it is the way it is.

Dagen efter på morgonen kom jag ut från hissen med en kaffekopp i handen. Birdie släpade på någon stor kartong åt motsatt håll. Jag tittade på honom över axeln flirtigt när vi möttes där i den långa smala korridoren, höjde på ögonbrynen och log lite för mig själv. Birdie kvävde en liten skratt, spände på musklerna for the ladies och fortsatte framåt. Han såg så nöjd ut att det var priceless.

2 comments
  1. Linnea said:

    vet du, singelgrejen kanske inte ar sa illa anda. Nu har jag 2, ev 3 dejter fixade. Har forvandlats till en PLAYER liksom. En petig en. Dom ar bekanta, blind dates, allt mojligt. En ar en internet-kille. Sa jaklar riskey men vad tusan, vad gor man inte. x

    • shit vad awesome, mera sånt! komma ut och se lite folk och flörta lite. jag öskar att han den där Christian skulle höra av sig men idag har han inte gjort det och det är typ synd för det är slöseri på hångel som inte har skett haha :p

Kommentera

