Playing games

Vi sitter där och dricker öl and the occasional gin and tonic och röker. Alla röker kring vårt bord, rökare och icke-rökare. Jag vet inte vart jag platsar längre. Christian verkar lite tillbakadagen och lugn. Han ser väldigt snäll ut och vältränad så jag kan inte låta bli att räcka fram min hand, förbi Caro och klämma på hans biceps. Jag kan bli så fascinerad av grejer i fyllan vare sig det är en luva på en grå hoodie, en keps, en rutig skjorta eller en biceps inuti. Kan inte heller stoppa min hand när den är på väg till att vidröra någon, jag ser den men kopplingen mellan hjärna och hand finns inte.
Han tittar på mig lite förvånad och ler.

”Jag ville bara se om du var vältränad, det såg ut så nämligen” sa jag som om det var någonting helt normalt att göra.
”Nah..det ser bara ut så från skjortan” sa han på danska och log mot mig.
”So you say..but I felt some muscles there underneath” sa jag helt nöjd. Han måste ha tänkt att jag var knäpp redan där. Han gick tillbaka till att prata med Caro och jag kände mig lite utanför, ville ha hans uppmärksamhet. Oh well varför slösa fyllan på att bara sitta där och stirra, jag reste mig upp och satte mig i stolen bredvid Buller så jag kunde titta på Christian framifrån. Fortfarande söt, dammit. Okej måste göra något för att få uppmärksamhet.
”Caro..jag tycker att han är söt, varför han ingen presenterat mig för honom?”. Måste ha avbrytit deras konversation men har inget minne av det. Woman on a mission.
”Jag vet inte..men börja prata med honom då, vi kan byta plats”
”Jo men inte nu..det skulle bli så uppenbart..sen”
”Okej okej..” Caro skakade på huvudet. ”So Nat, have you met Christian, he’s a biotechnology engineer, like you” och hon öppnade vägen där för mig. Älskar Caro.
Jag tittade upp från min ölflaska och log, ”Really? Engineer?”
”Yeah I did my bachelor at DTU..” och sedan fortsatte han att berätta men jag kunde inte lyssna för jag var helt fascinerad av att studera hans ansikte.
”If you only did your bachelor in engineering than it doesn’t count. You’re a fake engineer” retades jag. Han ryckte på axlarna och log. Svårflirtad människa.

Jag gick på toa en sväng och funderade på min strategi bakom stängda dörrar. Caro var vid baren eller om hon var på toa en sväng, minns inte. Jag gick tillbaka till bordet, funderade först på att sätta mig bredvid Buller där jag satt sist men såg min chans att sitta bredvid Christian.
”I’m going to sit here for a while” sa jag till honom medan jag tände en ny cigarett. Han tittade på mig lite från sidan och log. Så uppenbar var jag.

”So what do you do here in Copenhagen?” frågade han mig.
”I did my master thesis in a collaboration with a company here and then got a job..so I moved”
”Oh so you work as an engineer?”
”I am not really hired as an engineer, it is a one year position in research and I’m waiting for funding for an industrial phD. What do you do?”.
”I am doing my phD in microbiology, just started a few months ago”.
”Ah okay.. and what exactly do you do in your research?”
Han sa någonting alldeles för komplicerat för mig att fatta i fyllan. Jag lyssnade inte ens, ville få mina händer över hans ansikte och studera hans käkparti. Jag minns inte ens vad vi pratade om efteråt, jag vet att jag satt där och han satt bredvid och jag irriterade mig på Björnen som prata med Christian från sitt ände av bordet och avbröt oss hela tiden.
”Caro, han cockblockar mig. Han pratar med honom hela tiden och avbryter oss. Kan du inte prata med Björnen snälla?”.
”Vi måste byta plats” hörde jag Caro säga till Buller och hon tog över snacket med Björnen. Jag kunde återgå till Christian.

Vi började prata igen. Än en gång lyssnade jag inte, what’s wrong with you sa jag till mig själv. Jag minns att vi någon tidpunkt sa jag till honom,
”I am sorry..am I scaring you?”
”No no.. It is just very different to what I’m used to, you are very forward as a person, very out there” sa han och såg mest fascinerad ut han med.
”Yeah but I am an outgoing person and since I don’t really know that many people here in Copenhagen I like to be out there and networking. You seemed like an interesting person and I wanted to talk to you”. Jag slog på the puppy eyes, får inte skrämma iväg folk det första jag gör med min craziness.
”It is nice to talk to you” sa han ”didn’t think that swedish people could be so forward”
”Ahh..it is probably the southern european part of me that is impulsive” sa jag och ryckte på axlarna. Drop dead cute där med lockigt hår, puppy eyes, röd klänning och en cigarett i handen.

Caros mobil blev snodd så hon åkte hem tidigt. Buller såg lite småledsen ut att Caro åkte hem så han åkte hem kort därefter. Det var jag, Christian och Björnen kvar. Björnen började snacka danska med Christian, jag fick Edwardvibbar all over och kunde inte hålla mig.
”Exclude me much?” sa jag lite sarkastiskt.
”But I thought that you could speak danish since you’ve been taking danish classes now” svarade Björnen spydigt.
”Yeah like three classes..” sa jag och ryckte på axlarna. Björnen forsatte att prata danska med Christian, jag suckade en gång, tittade på Christian, han tittade på mig men han var fast i konversationen.
”I think I might be going home now” sa jag lite torrt.
”Why?” frågade han och såg lite besviken ut. Nicely spotted ville jag säga till mig själv, han försökte att dölja sin besvikelse men det missade inte jag. So he likes me.
”Because I’m bored” sa jag och tittade på honom. Björnen gav sig in i konversationen och började pika igen om att jag borde snacka danska nu när jag går på kurs. Han var allmänt barnslig och irriterande och jag började störa mig rejält.
”Björn, all she wanted was for you to talk english instead, stop digging your own grave now”.
”Okay okay” sa Björnen och reste sig upp för att gå på toa.

”Björn is behaving like that because he has a thing for me and doesn’t really like that we are talking”
”Oh yeah I noticed that”
”And he is a nice guy and everything but he is so childish sometimes and I don’t know how to talk to him so I just get frustrated instead and let him go on and on”
”I think he just messed up there, don’t think he meant it that way”
”No I don’t think so either..but I’ve been friendzoning him and he is a bit bitter about that”
”Oh..and what have you been doing with me?” frågade han lite flirtigt.
”I’m not sure of that yet” sa jag och log tillbaka.

Vi satt sådär och tittade på varandra och retades även när Björnen och Christian snackade om någonting, lyssnade inte. Han tittade på mig och jag tittade på honom och vi log och ibland så rörde han mig om midjan eller låret lite oskyldigt men ändå för att markera att han var intresserad. Det kändes pirrigt i magen och jag var förvånad, för första gången på länge kändes det pirrigt i magen av en annan kille. Känslor av välbehag och någon slags trygghet att han tycker om mig tillbaka. Björn reste sig upp och skulle hem. Klockan var kanske kring halv 3, han tittade på oss om vi skulle gå därifrån men jag rörde inte en fena. Inte Christian heller. Jag var nöjd, jag var så nöjd. Han stannade och jag visste att det var för att han också var intresserad.
”So you do like me huh?” sa jag flirtigt till honom och log triumferande när han nickade och log tillbaka mot mig.
”You are something else” sa han och jag lutade mig framåt och vilade mitt huvud mot hans axel. Han pussade mig i pannan lite mjukt sådär och jag kände hur detdär pirret åkte berg och dalbana inuti min kropp. Jag kände mig varm i kroppen, hjärtat slog hårt och jag var förväntansfull om vad som skulle hända. Han luktade gott men jag kunde inte riktigt placera vilken doft han använde.
”Hah vilken skillnad mot den där svettlukten” tänkte jag för mig själv. Tittade upp för att se honom i ögonen och hans arm hade redan hittat sin väg runt min midja och vi satt där väldigt nära varandra och det var nästan elektriskt igen. Hah vad jag har saknat att få känna såhär.
Jag log mot honom igen och han närmade sig mitt ansikte och vi kysstes. Han var mjuk och försiktig och kändes annorlunda mot vad Edward gör.
”You are quite a biter, aren’t you?” sa han till mig
”Yes..I am..I’m sorry” sa jag och rodnade om kinderna.
”Don’t apologize for being the way that you are, I like it”. Han lutade sig fram igen och vi kysstes igen där på en rökig bar bland andra människor. Det fanns ingen annan, bara vi två och han var fortfarande försiktig när han kyssste mig, mjuk om läpparna men bestämd. Han drog mig närmare tätt intill sig och jag kände hur det där pirriga kändes ännu längre ner i kroppen, herregud. Jag la mina händer runt hans huvud och blev förvånad över att det kändes annorlunda att inte kunna gräva ner händerna i någons hår, han är helt snaggad. Så jag tryckte honom ännu närmare mig och hans armar drog mig där i svanken så min rygg böjdes bakåt och jag nästan ramlade av båsen där vi satt. Bordet bredvid började heja och slänga kommentarer högt och jag började skratta och gömde mitt ansikte mot hans axel.
”So now you are being self-concious” sa han i len röst och pussade mig i pannan igen.
”Maybe it is time to go now, the music stopped” sa jag och tittade mig omkring. Baren hade stängt och folk var på väg därifrån.
”You do like it when I kiss you softly huh?” sa han nöjd över sig själv.
”Yes!” sa jag och log tillbaka. Jag gör det, jag trodde att jag skulle dö om inte någon annan bet mig i läppen som Edward gör men det här känns bra. Annorlunda och fortfarande bra.

Vi tog på oss kläderna och gick ut från baren. Min cykel var parkerad närmast så jag ställde mig där och presenterade honom för The Jag.
”Nice to meet you Jag” sa han och log. Han är så lång, 1.99m och jag når knappt till hans axlar. Han lutade sig mot mitt ansikte och vi kysstes där igen, sådär rått igen och alla celler i min kropp dansade av välbehag.
”I’m just going to grab my bike” sa han och kysste mig en till gång och gick mot sin cykel.
Jag stod där och letade efter mina nycklar, sedan lyckades jag låsa upp bakhjulet och glömde av framhjulet. Började låsa upp framhjulet och nycklarna fastnade i låset. Han stod där och tittade på mig road.
”I know, I am the slowest person when it comes to unlocking the bike”.
”It’s allright” sa han och log. Vi cyklade mot Nørrebrostationen, bor nästan grannar och stannade till och kysstes vid rödljusen. Vid den sista rödljuset tittade jag på honom och sa
”So are you coming tomorrow?”
”No I have to go to my friend’s party tomorrow.. but wanna meet sunday?”
”Well I guess we could meet sunday..Ahh..but I don’t want you to go”
”You know that is up to you” sa han och log. För första gången under kvällen så hintade han något om att kanske spendera natten ihop.
”Naah..I’m a good girl.. see you sunday!” sa jag och började cykla framåt när trafikljuset slog över till grönt.
Ville inte förstöra någonting med att gå hem med honom. Han kändes alldeles för fin för att bara vara ett one night stand. Tycker om honom, tror jag.

28 comments
  1. ANNAWII said:

    Men vad glad jag blev av detta inlägg finis! Det känns som att du börjar få tillbaka lite hopp och det förtjänar du mer än någon!

    Stor kram och hoppas du kvicknar till av kaffet <3

    • uhh kaffet verkar inte hjälpa, är så trött idag så jag inte vet vart jag ska ta vägen. kan inte han fråga om vi ska träffas snart? (så blir jag lite piggare) <3

  2. Linnéa S said:

    Så bra ju! Blir helt peppad såhär en måndagsförmiddag ju! Glad för din skull, så skönt att faktiskt kunna känna ett uppriktigt intresse/pirr för någon annan än sitt ex liksom. Kram!

    • ja det var väldigt skönt att få uppleva det, det finns hopp liksom, man blir inte äcklad av alla andra därute. De flesta men inte alla, hihi.
      Men han spelar svårflörtad fortfatande den jäveln but so am I haha :p (vad snackar jag om, jag är desperat, han får komma o hångla upp mig nån gång i veckan, jag vill jag vill jag vill!) :p

  3. Ariel said:

    Underbart!! :-)

  4. Astrid said:

    Alltså ursäkta om du tycker att jag är helt knäpp men det där var ju en erotisk novell.

  5. Julia said:

    Ååh vad kul!!! Men varför skall han vara svårflörtad för? Finns ju inget jobbigare än svårflörtade killar.. Men det är bara å vänta tills de nappar iofs.. :)

    • ja det undrar jag med, kom och hångla upp mig din jävel liksom. vi skulle ha träffats igår men han skrev om vi kunde ta det en annan gång för att han var bakis.. sen avslutade han med något flirtigt på sms:et. Tönt! but I’m loving it haha :p

      • Julia said:

        Vad annoying.. Själv har jag ägnat helgen åt att rannsaka internet på information om hur man skall få sitt ex, eller killar intresserade och komma springandes överlag. (ne, har fortfarande inget liv). Men bra att bättra på sin skills haha :) nomber one rule verkar vara att killar vill ha det dom inte kan få, och att man INTE skall ringa eller messa dem. Så det är ju ganska lätt egentligen för oss, bara att lägga ut söta små beten lite här å där, och är han intresserad så kommer han höra av sig och vilja ses :) tänk vad tid man sparar.. På att slippa sitta å fundera på vad dom egentligen vill..

      • hahaha alltså julia du fick mig att le för mig själv nyss. Så fantastiskt, så ska man tänka egentligen för jag orkar inte fundera på vad de vill så jag tänker inte höra av mig tills han hör av sig och om han inte gör det så tänker jag gå ut och hångla nån annan. Gäller att tänka som en man :p

      • Julia said:

        Precis!! Och då har man ändå inte förhoppningsvis hunnit investera så mycket känslor i ”förhållandet”(asg) eftersom det är redan i början man fattar galoppen.. Blir irriterad på mig själv på alla gånger man suttit och väntat på att nån kille skall ringa.. He’s loss if he dont! :)

      • Julia said:

        Å det va tydligen extra viktigt om de va snygga oxå,. För då är dom vana vid att tjejer gillar dem å de kan välja och vraka själva.. Så du gör helt rätt som inte tänker höra av dig till honom :)

      • du måste skicka den där länken till mig, jag behöver också utbilda mig i att förstå hur killar tänker :p

    • linnea du berättade aldrig hur det gick på dejten? :)

      • Linnea said:

        Eeekh, ja, han var ju TREVLIG och sa, men det fanns ingen kemi alls. BESVIKELSEN. Men, men, jag har en till date i morgon, som kanns lite mer hoppfull faktiskt. Man far halla tummarna. x

      • jag håller alla tummarna jag har :D
        Men visst blir man besviken, jag blev också det med den där svettlukten, hade hoppats på så mycket. Oh well.. det kommer andra förhoppningsvis.
        Är det en till blind date? :)

  6. Fanny said:

    wohoo! så bra! og ja det finnes flere der ude. jeg hadde min første oops, det er andre hotte fyrer der ude på bussen i dag.

    • ah fantastiskt! jag är rädd att man kommer att bli en såndär som hits on everything that moves cougar style liksom hahaha men kul har man under tiden. Hoppas på fler heta hångel i framtiden. Kanske med honom kanske med någon annan. Maybe it has finally happened detdär med att släppa de, jag orkar inte med Edward längre wehoo! :D

  7. pauline said:

    Fan vad glad jag blir för dig! För att komma över mitt ex helt och hållet var jag tvungen att ha en flirt och ligga med en rätt så vacker kille (sån med långa ögonfransar och vackra drag och när han sover så ligger man och spionerar bakom en hög med täcke), perfekt sex och eftermyset fick det att kännas som vi var ett par. Sen kallade han mig vacker och kysste mig i nacken och tryckte min hand, och sa efter mycket mod ”You know what? I can’t remember last time I was this happy.” Efter det insåg jag att alla killar är inte douchebags och när jag kom hem till skitsverige igen väckte mitt ex inga känslor alls. What. so. ever.

    Det här förtjänar du!

    • Ååååh pauline det där lät helt fantastiskt och sen när de är sådär vackra så kan man inte låta bli att titta på dem och bara le, jaha här ligger han bredvid mig, ååhh vilken känsla!
      Jag har känt mig lite starkare idag på jobbet, verkligen verkligen inte letat efter hans uppmärksamhet alls idag. Visst har jag sneglat åt hans plats några gånger på väg till labbet men mest av vana.
      Jag tror att jag fick lite mer hopp i helgen, om att det inte är antingen Edward eller dö typ, utan att det finns andra som kan ge mig den där känslan i magen av tusen fjärilar. Det finns hopp och även om den där Christian inte hör av sig något mer så gör det inte så mycket (då kan jag börja stalka honom istället). Viktigast är att jag kände hopp om mina känslor, I am not dead from the inside!
      Hoppas att det håller i sig det här och att man inte får after the weekend downfall redan imorgon. Puss <3

Kommentera

