Anything can happen on fridays

Jag vet inte hur många cigaretter jag har rökt den här helgen. Två paket har jag nog avverkat sedan fredag kväll.
”I don’t know what I’m doing..why am I smoking? I don’t even smoke..”
”Yeah that is not the impression I got” sa han med ett leende. Jag tittade på honom, studerade hans läppar noga, hans ansikte. Han är nog typen av kille man kan kalla vacker.
”Well obviously I’m smoking now.. I’m just surprized that I am”
”How long have you been smoking?”
”Four months” sa jag, sänkte blicken och log lite sorgset. Han såg det.
”What happened four months ago?”
”A guy broke my heart..and I don’t know..I guess I’ve been smoking ever since”

Han heter Christian. Vi träffades på Nørrehus Bodega i fredags när jag hade på mig min röda klänning. Jag och Caro hade varit på massa second hand affärer innan och provat utflippade klänningar till Halloween. Vi var på ett S&M affär där en konstig gammal tant hälsade oss välkomna och tittade på oss som om vi vore mat. Vi var även på ett franskt ställe och åt crepes och tog en miljon bilder och var allmänt fnittriga. Vi hann även en sväng förbi Kassen och drack två mojitos var och flörtade med några stycken som jobbade på banken. En som såg ut som Edward och pratade likadant och hade samma kroppsspråk. ”Men usch..han är nog lika psykiskt sjuk den där också, vi går härifrån” sa Caro.

Vi tog våra cyklar och cyklade förbi Mexibaren. Massa unga tjejer och killar som stod och rökte utanför.
”Ska vi låta 18-åringarna vara i fred ikväll?” frågade Caro mig.
”Ja alltså jag orkar inte vara bland så unga människor ikväll, vi låter de vara ifred”
”Okej men jag ska höra med Buller vart de är så möter vi upp de någonstans”. Hon höll på med sin mobil och sa efter några minuter ”Vi åker dit!”.
”Okej!”
Vi kom fram vi två och jag tog min tid på att låsa cykeln. Caro är van vid min seghet när det gäller cykelhantering så hon låter mig vara och väntar snällt. Ibland skrattar hon åt mig och ibland skrattar vi båda två medan jag låser fast cykeln.

Därinne tog vi ett bord och närmade oss baren och beställde varsin öl.
”Fan det hade varit gött med en cigg” sa jag och tittade på Caro. ”Fast nä du har faktiskt slutat..nä ingen cigg, vi dricker massa istället”.
”Men jag vill nog också röka, jo men vi röker” sa Caro och log nöjd.
”Okej då..jag går och köper cigg, sitt kvar och vakta våra grejer. Vad ska vi ha förresten?”
”Något light..eller King blå, de är okej”.

Vi satt och rökte och var allmänt dekadenta när en lång kille kommer in. Hade sett hans bild på Facebook någon gång när jag hade stalkat Caros eller Bullers friendslistor.
”Caro där kommer de!”. Caro tittade upp och sedan bakom axeln och sa hej till honom. Buller kom in bakom honom och med sig hade de Björnen också. De satte sig vid vårt bord, Christian hoppade in vid sidan av Caro.
”Caro vad är detdär? Han är söt!”
”Jo det är han. Han är känd som världens vackraste man i våra kretsar. Men han kan vara lite svårflörtad sådär”
”Säger du det. Men jag har på mig min röda klänning idag, anything can happen. Challenge accepted!”

10 comments
  1. Julia said:

    Oh, vill så veta vad som hände sen.. Evrything!! :)

    • vill skriva ner resten men sitter här in denial om den där texten jag ska skriva på danska (har skjutit upp det i 3 veckor nu) men orka vem gör läxor liksom..booriiing :p

      • Julia said:

        Hehe.. Satsa på bloggen istället, den kommer göra dig rich and famous till skillnad från danskaläxor ;) värsta dokusåpan ju! :)

      • hahaha det är fan sant och om jag ska vara ärlig så har jag alltid roligt av att skriva texter till bloggen. Danskan känns bara jobbig och jag kommer aldrig att lära mig språkfan ändå :p

  2. My said:

    Åh shit vad spännande!! Jag vill också kyssa nån snygg kille och ta kort. Det är nu mitt nya mission!

    • Måste säga att det kändes ganska bra att hångla med någon annan, var inte alls äcklad som jag brukar bli så fort någon annan närmar sig mig. Men det var något särskilt med honom and I wouldn’t mind to do it again. Men alltså hångla är hur kul som helst, önskar att man träffade på lite fler snyggingar att hångla upp ;)

  3. Angie said:

    Jag vet inte hur jag ska få fram på ett bra sätt att din blogg är sjukt bra och underbar att läsa. Jag vet att ämnet kanske inte är det roligaste. Men äntligen finns det liksom någon som berättar om det där jobbiga också så att man inte känner sig ensam när det häder att man hela tiden blir avspisad, dissad och tagen för att bara vara ett tidsfördriv för allt och alla hela tiden.

    Älskar sättet du skriver på, men jag undrar hur du kan komma ihåg allting som händer dig om dagarna?

    • Hej Angie,
      Tack så mycket, så glad jag blir att få höra fina ord och att man får känna sig uppskattad. tack!
      Jag tror inte att det hade varit möjligt att skriva såhär öppet om man inte hade skrivit anonymt. Då hade man oroat sig för vem som läser och vad för intryck de kommer att få av en om jag utelämnar mig som jag gör. Men det hjälper mig att skriva så, precis som jag känner och vara mig själv och förhoppningsvis få ut det onda en liten bit i taget. Jag är förvånad av att det finns många som läser och jag är så tacksam att det finns så fina godhjärtade människor därute som stöttar och finns där när man behöver dem och kommer med så snälla och kloka ord och tar upp en från skiten. Det känns mindre ensamt och det är fint att vi kan hjälpa varandra trots att vi aldrig har träffats. Nu blev jag lite sentimental och lame här :)

      Jag tror att man kommer ihåg mer än vad man tror, om man skulle sätta sig ner och skriva vad som hänt en på en dag, vad som har lämnat intryck så börjar man rota i hjärnan och det kommer fram. Det kanske kan vara så att min hjärna är van att lagra mycket information från tiden på chalmers och nu när jag inte pluggar längre så registreras allting annat som händer under dagen. Lite så men det tar ett tag att skriva texter och rota fram allting, särskild fyllegrejer :) och vissa grejer är inte relevanta, vissa har man nog glömt bort.
      Kram & tack igen för din kommentar, det värmde i hjärtat <3

  4. Linnéa S said:

    Vill ha ännu mer uppdatering om helgen! Drömde förövrigt om dig inatt, det var helt sjukt, vet ju inte ens hur du ser ut, men gjorde det iallafall. Vi drack vin och sen köpte vi obscent mycket klänningar? Det var som en scen ur gossip girl och du såg ut som lana del rey ungefär. Så märkligt. Kram! <3

    • Haha vad roligt! Jag tycker nästan att det låter som något vi hade kunnat göra ihop, vin och klänningar är jag svag för & jag tror att vi hade säkert blivit helt fnittriga om vi hade druckit vin ihop i våra nya klänningar och bara varit allmänt crazy <3
      Sitter och skriver om helgen, kommer ett långt inlägg snart, kan inte sluta skriva om den där hångelvänliga människan haha :)

Kommentera

