He really, really liked you


”Sølver.. am I..am I pretty?” frågade jag försiktigt kl 12 på natten någon gång i fredags. Osäkerheten hade tagit över sedan jag hittade kondomer och fick bekräftat att han hade legat med någon annan. Att han inte vill ha mig, han vill ha någon annan.

”Ahh.. fuck you, you don’t get to ask those questions, yes, fuck, Nat you are very pretty!” sa Sølver och fortsatte att dricka generad.
”But then why doesn’t he want me? Why doesn’t he want to sleep with me?”

”You know.. he was very in love with you at some point. We all saw that. He liked you, he really really liked you. I don’t know what happened..dammit I still think that he likes you”
”That asshole!”

”Stop thinking about him and have fun tonight, he’s not worth it, you can get anyone you want!”
”Yeah and that’s why I am forever alone.. Got a cig?”

Han räckte mig en och jag tog emot den med självdestruktivitet i mina ögon. Who cares, who the fucking cares, let me get drunk to forget about him.

12 comments
  1. Astrid said:

    Fy fan. Det där har jag också fått höra en gång om en person som jag var fullständigt förkrossad över. ”Jag har aldrig sett hen vara så kär i någon, någonsin”, fick till och med höra det som andrahandsuppgifter, folk pratade liksom om det när jag inte ens var med, hur oförklarligt det var att det inte funkade för allt verkade ju så bra. Det hjälpte inte! Jag tänkte på det där om och om igen i flera månader och det gjorde lika ont varje gång. Man tror att det ska kännas bättre men det blir tvärtom.

    • Ja det är verkligen konstigt att få höra det från andra, jo han var väldigt kär i dig, han är fortfarande väldigt kär i dig men han kan inte hantera dig, du förstör hans symmetriska värld så det går inte. Nä det är väl kanske så men det känns som slöseri på kärlek om vi nu båda tycker om varandra men kan inte vara med varandra. Gud nä, nu hamnar jag i en såndär ond cirkel igen, nej, jag vill inte ha honom och det vet jag nu. Jag hoppas bara att dendär saknaden försvinner snart. Himla killar

  2. Ariel said:

    Jag skilde mig från min dotters far för ca 5 är sedan. I samband med det blev tillvaron en enda lång fest. Jag mådde rätt dåligt egentligen men sa att allt var fint och att jag levde livet. Nya killar varje kväll, mera öl, mera vin!! Jag rökte massor och hela tiden försökte jag intala mig själv att allt var fint. Sen träffade jag M och började stanna upp. Jag tittade på mig själv och insåg hur mycket jag flytt från mitt eget ansvar. När M sen gjorde slut var den enda flyktvägen som jag hade kvar att röka! Och jäklar vad jag rökte. Jag kunde sitta på balkongen i timmar och kedjeröka bara för att hålla smärtan undan. Det var jobbigt, och jag blev inte hel (eller iaf mindre trasig) förens jag började aktivt att jobba med mig själv. Efter det så kan jag uthärda psykisk smärta mycket bättre. Boktips: Flodhästen i vardagsrummet av Tommy Hellsten. Hans böcker har hjälpt mig jättemycket. Kramen!!

    • jag tror att det kommer att komma så småningom, ta hand om sig själv delen och jobba aktivt för att må bra men just nu när man är mitt i eländet så är det så mycket enklare at vara självdestruktiv, det får mig att känna mig levande eller iaf som om jag har kontroll över någonting när allting annat faller isär. Knäppa tider, undrar hur jag kommer att titta tillbaka på det här, säg om två år eller så..

  3. Astrid said:

    Huvudet på spiken med slöseri på kärlek, precis så känns det. Jag vet inte, jag har fortfarande tankar kvar på min stora olyckliga kärlek, tre år senare och mitt uppe i världens bästa relation. Det känns nästan oundvikligt, det var så himlastormande och gnistrande så jag kan inte riktigt glömma. Min nuvarande relation är mycket bättre, lyckligare, mer odramatisk och hälsosam men jag kan fortfarande romantisera den där destruktiva kärleken som kändes som tio tusen volt genom kroppen varje dag, dygnet runt, i ett år. Jag vill inte byta ut det jag har idag mot det för det bröt ner mig totalt, och gjorde mig egentligen inte särskilt glad,men jag vill inte spola tillbaka tiden och göra det ogjort heller för det är en fantastisk sak att få ha varit med om.

    • ahh..känslan av att flyga bland moln och samtidigt vara totalt paralyserad och inte kunna göra något annat än vara med den där människan. Att inte kunna äta, kunna vara bland folk, kunna fungera normalt. Åååh vilken känsla

  4. Frida said:

    Jag har träffat en kille i 6 månader och det var från början bestämt att det inte kunde bli något mellan oss men han är så himla underbar att jag inte kunde hjälpa att falla för honom. Vi försökte att inte binda upp oss vid varandra och hittade på massa regler som vi skulle hålla. Men löftet han gav mig höll han inte och vi bröt vår relation. Den kvällen vi slutade att ses kommer jag aldrig att glömma. Jag ville mer men han kunde inte ge mig det. Det var så fruktansvärt att höra att ha gillade mig men inte så mycket att han vågade satsa på oss. Han satt och väntade på mig mitt över gatan mitt utanför min dörr och varje dag jag går ut genom min dörr kan jag se honom sitta där men varje gång jag tittar en extra gång sitter ingen där såklart.

    Jag vill ge dig ett råd för jag vill, fast att jag inte känner dig, att du ska må bra. Jag har själv bott i en stad där jag inte kände någon, jag flyttade dit för en pojke och det höll inte. Jag vet hur det är att vara ensam i en stad där man nästan inte känner någon. Det är nyttigt att sörja någon man förlorat, det är det verkligen, MEN man får inte i den stunden som man behöver vara som starkast vara en självplågare. Du måste börja kontrollera din tankar, försök tänka framåt, fokusera på den dagen du kan släppa din axlar och ta ett andetag och faktiskt känna att du mår okej. Gör det dig verkligen gott att tänka på vem han är med, vad han gör, vad som händer på hans facebook sida, kolla mail och hela tiden tänka på hans röst, hans hår i nacken, snea leende och sättet han tog på dig som du aldrig någonsin får tillbaka? – nej! Sluta plåga dig med dessa tankar, sörj nyttigt i såfall. Det är sååå svårt. Jag och mitt ex bor i samma stad och i början tänkte jag hela tiden ”där gick vi den gången i regnet” eller ”på den bänken satt vi och väntade på bussen på väg till hans mamma” tillslut kunde jag inte gå en meter utan att jag hela tiden tänkte på det där och tillslut var jag tvungen att tvinga bort de tankarna för jag stod inte ut en sekund till!

    Det är fredag och faktiskt en väldigt vacker dag och fan hitta på något kul. Kan verkligen tipsa om vänner just nu så ut i vimmlet och hitta dem! Jag ska fortsätta läsa din blogg för den är jättebra! Och jag lovar att vi alla här bara väntar på den dagen du andas ut och verkligen känner att du mår okej igen.

    • Åh Frida, jag läste din kommentar igår när jag var på stan med Caro och det kändes så juligt i luften och lite nostalgiskt och vi visste inte riktigt vad vi skulle göra av den fredagen, vi var lite småtrötta osv och skulle ta det lugnt. Men fick så himla mycket pepp, ut i vimlet och träffa dessa nya fantastiska människor så jag bara brast ut, ”åh Caro, det är fredag and we’re alive!” Kändes så himla bra i kroppen och vilken awesome fredag jag fick, fantastiskt!
      Vad gör du ikväll Frida? Vi ska dricka gin&tonics här hemma och sedan hit town. Kanske den där snyggingen dyker upp igen ;) kram

      • frida said:

        åhh så glad jag blir för din skull, fasen va fantastiskt att livet kan ordna upp sig lite lite grann när man som mest behöver det! inget som gin&tonics på en lördag, så härligt! Jag ska locka mitt hår och dricka lite öl och vänta på ett sms från en snygging som jag själv mötte går.. väldigt nervigt och pirrigt :P

      • jag sitter här med roomie och två killar till och väntar på att han den där hångelvänliga killen ska sms:a mig. Edward is not on my radar ikväll ;)
        Fuick du sms? Jag hatar att vänta, vad är detta!!

  5. frida said:

    jag fick sms, fick du? men jag gjorde något dumt imorse. Jag har också en edward. vi slutade träffas för 10 dagar sedan, på riktigt den här gången. Han hörde av sig imorse och frågade om vi kunde hitta på något imorgon och att han förstod om jag inte ville eller kunde men det hade varit kul att träffas. Och jag råkade säga ja. Sen ångrade jag mig. jag vet ju varför jag vill träffas, för att se om det har hänt något mellan oss, för att se om han nu kan ge oss det vi behöver, men det är nog tyvärr inte därför han vill träffas. så imorgon är det sista gången vi träffas och jag känner mig sååå dum som låter mig gå igenom detta men jag skyller lite på att det är ett hej då. Ibland blir jag så fruktansvärt trött på mig själv :/

    • Fick inget sms igår men idag har han hört av sig och spelat svårfångad. Himla killar but I’m liking the challenge :p

      Frida det där med hur man ska bete sig när man har gjort slut, sluta träffa honom och tänka framåt osv. Allt det är bra grejer men det är så svårt att följa direkt. Det tar sin tid och man måste nog gå igenom hela processen, ses när man fortfarande vill ses, sluta ses när det blir alldeles för komplicerat och man bråkar och inte kan hitta på något för att det ligger massa undanträngda känslor kvar. Jag var likadan i början med Edward, ville se honom och få ta del av hans liv, det lilla jag fick, saknade honom ju. Tills det blev konstigt, tills det tog alldeles för mycket energi ifrån mig att låtsas som om allting är okej fast vi umgås och vi är inte ihop längre. Tills det slutade i tårar för oss båda varje gång vi umgicks.., det var vårt slut. Uhh nej hade inte klarat av att umgås med honom på det sättet igen, på något sätt så har man accepterat läget, vi är inte ihop och vi ses inte längre. Lycka till eller stay strong eller vad man säger men jag vet att det är svårt och att det kommer att riva upp massa sår av att ses..men ändå så vill man ses..
      <3

Kommentera

