I’ve got a war in my mind


För att uttrycka det rakt ut som det är, det har slagit mig hårt på sistonde om att det inte finns något hopp överhuvudtaget. Att även om vi skulle komma fram till att vi tycker om varandra och vill vara med varandra så finns det inget hopp. Edward är en skruvad människa som förmodligen har någon typ av aspbergers, någonting är konstigt med honom. Han är så skruvad så jag vet inte hur jag ens ska närma mig honom. Han är så kall i rösten och nonschalant och på något sätt som om det stör honom att ens behöva prata med mig. Jag orkar inte bli behandlad så och senast idag kom jag på mig själv med att tänka, ”åk till jävla Singapore, jag tar tillbaka det, åk och befria mig från det här lidandet” för jag orkar inte någonting mer i det här livet, jag orkar inte bli behandlad som luft, som om jag förpestar hans tillvaro, jag orkar inte låtsas som om allting är okej. Jag orkar inte stå framför skype och låtsas som om jag är som vanligt när jag pratar med mamma och prata om vanliga grejer. Jag mår skit, jag håller på att gå under och jag står bredvid och tittar på medan allting går sönder. Varsågod, be my guest, jag orkar inte längre.

Så jag flög upp från sängen för fem minuter sedan, sa ”fuck it!” och öppnade ginflaskan. Tar mig en tisdags gin&tonic och går tillbaka till självdestruktivt beteende. Söker tröst i alkohol och önskar att världen ska gå under snart. För jag orkar inget mer.

13 comments
  1. Linnéa said:

    ”Ett skepp kommer lastat med en massa, massa ork.” Åh. Tänk om det funkade så, då skulle du få en bit av min. Ta hand om dig <3

    • ååhh lite ork fick jag av att bara läsa dina rader. Tack <3

  2. Julia said:

    Fina fina du.. Har också dom känslorna i mig. Det är så jobbigt att känna såhär. Efter jobbet idag så grinade jag bara. Tog tre steg tillbaka när jag träffade min föredetta på en fika när jag skulle sälja ipaden du vet å sen dess har hag bara försökt få upp näsan över vattenytan igen.. Jag vet att det går, det måste gå även den här gången. Har ju gjort det förut, man är så mycket starkare än vad man tror. Men jag vet hur det känns, lidandet, SMÄRTAN, hålet i själen och huvudet och tårarna som aldrig tar slut. Fan. Fan. Fan. Men vi måste läka helt någondag men jag förstår att det måste vara jättesvårt för dig är ju inte alls länge sen det tog slut å det är ju alltid värst i början.. Sänder hundratusen varma kramar och tankar och om du går ner dig totalt så LOVAR jag att jag kommer kämpa mig upp till ytan bara för att hjälpa dig upp på något sätt. Även fast vi aldrig möts irl så känner jag att du är en så fin människa och du förtjänar allt gott som finns och jag håller på dig så mycket det bara går! Det blir bättre man måste bara gråta ut. time heals everything och man blir lite starkare varje dag och klarar man det värst i början så klarar man ALLT. Det är vad jag tror. <3.

    • Fina fina Julia, du är så stark och har sånt stort hjärta. Du kommer hit och skriver massa fina ord och peppar mig mitt i din egen hjärtesorg. Jag grät igår när jag läste din kommentar. Tack för att du bryr dig och får mig att känna mig mindre ensam. Ger mig hopp. För även om det känns så jobbigt just nu så har den här sidan blivit min fristad. Här kan vi alla umgås så som vi är och man tar hand om varandra. Jag är så tacksam. Tack för att du ger mig hopp och ork. Och jag hoppas att det blir bättre snart, att lidandet tar slut för oss båda och alla andra man har lärt känna här) för det måste det någon gång. Tycker om dig så mycket Julia <3

      • Julia said:

        <3

  3. Fanny said:

    du. det er så jævla jobbigt, og tar så lang tid. Måske man skal gøre lidt yoga style og bare godta den smerten som er. At livet suger og nu er det bare å holde hodet over vannet til det går over. For det går over til slutt, det får du ikke lov til å ikke tro. Men la det gøre vondt som fan, det er det jo. Selv håber jeg på jordskelv, eller brann, eller ngt som kan ryste min verden så den måske kan falle på plads igen efter. Kram til dig- du er fin!

    • Åh Fanny, tack, det värmer i hjärtat ska du veta. Jag hoppas nu att december ska komma snart så att han kan flytta för det går inte att andas när han är omkring. Han är så ond och behandlar mig så dåligt just nu men snart så får man börja på en ny sida och då är han långt bort och då blir det lite bättre förutsättningar att må bra igen, att ta sig över till andra sidan. kram <3 (still hoping for the apocalypse liksom)

      • Fanny said:

        han er vel slem fordi han ikke ved hvordan han kommer over sin egen hjertesorg, men no excuses !! for bad behavoir. fy fan. stakkels dig som arbejder sammen med han. Kram og hjerte- du er tapper.

      • jag går verkligen och väntar på december för då sticker han förmodligen där efter jul och då slipper jag bry mig överhuvudtaget. Så som det är just nu så får jag ingenting bra ut av det. Himla idiot han är..eller förvirrad eller sjuk i huvudet.. herregud

  4. Linnéa S said:

    <3

    Fan att det ska vara så svårt att komma över någon. Känner mig som en sådan idiot som FORTFARANDE ältar och, ja faktiskt, sörjer vår relation, när jag vet att han inte alls gör det på samma sätt. Usch. Många kramar.

    • Jag har blivit livrädd för att bli kär igen, hur ska man kunna gå igenom något sådant en gång till? This is hell.
      Men våren alltså, it will all get better in spring, jag tror starkt på det. Hoppas att vi överlever hjärtesorgen tills dess (alternativt att the apocalypse kommer). Blir också frustrerad på mig själv för att jag bryr mig om en idiot som har problem. Släpp det liksom, nu! men det går inte :S

  5. Citrin said:

    Åh vad jag hoppas du snart får läka inombords… Många kramar <3

    • tack fina, det känns lite bättre idag fast han är allmänt dum i huvudet och exkluderar mig från konversationer vid lunch osv. Jag kämpar på.
      Puss <3

Kommentera

