A tuesday list.

En blogglista just because it’s tuesday. Jag googlade den nånstans och även snodde delar från Linnea som i sin tur hade snott den från Sandra.

Namn: Nat

Ålder: 25 and still young! (denial)

Längd: 160 kort

Sko-storlek: 37

Kommer från: Planeten Jorden fast jag har mina misstankar ibland

Bor: i Köpenhamn

Gör just nu: Kör stirrleken med Mort, han är creepy och kan inte sluta stirra. (Crazy I’m telling you)

Nämn tre bra egenskaper hos dig själv:  Åh jag är så dåligt på sånt men kanske att jag skrattar mycket, bryr mig om människor omkring mig och på distans och att jag är helt knäpp i huvudet enligt Superman.

Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Kan inte säga nej, har tendenser till självdestruktivt beteende och kan inte släppa saker och känslor bara sådär.

Vad är du rädd för: Jag är rädd för att någon av mina närmaste dör, att det kommer sådär helt plötsligt. Jag är även livrädd för att aldrig mer blir kär igen eller få mitt hjärta krossat en gång till. Rädd för kärlek.

Vad är du mest nöjd med hos dig själv: När jag har lockat färdigt håret och borstat ut lockarna så ser det väldigt fint ut och det brukar göra mig väldigt nöjd.

Det roligaste jobbet du haft/har:  Det måste vara det här jobbet. Får mycket frihet att göra vad jag vill inom ramarna av vad företaget sysslar med och lite till. Det bästa är att de låter mig rita på smartboard:en när jag är uttråkad, att de eskorterar mig till mitt skrivbord när jag har på mig extra fina klänningar, att man får höra att man är vacker nästan varje dag, att de skickar oss på festival på vår sommarfest. Att det finns så många fina, roliga människor som man får umgås med varje dag. Det är som att vara en del av en stor familj, det är ett fantastiskt företag <3

Har du körkort och egen bil: Jag har egen cykel, den heter The Jag och är svart med bruna läderhandtag och sadel samt två tunna guldiga ränder som kontrast till det svarta. Det är min första vuxencykel som jag någonsin har ägd och jag tycker om den väldigt mycket för att den tar mig överallt i den här staden <3

När tog du ditt körkort: Jag hade uppkörning  2005 nån gång men blev inte godkänd för att gubben på vägverket tyckte att jag hade lite för bråttom i trafiken. Sedan flyttade jag till Göteborg och började plugga på Chalmers och nördade mig i 5 år och det fanns inte riktigt uttrymme (ekonomiskt) för att ta körkort.

När grät du senast: Det var när jag kom hem ikväll efter att ha varit och provat halloweenkostymer med Caro och handlat på frukt och grönt affär. Det var en stor kontrast mot att handla på netto varje gång och sedan att det kändes så juligt i luften och jag saknade Edward och tänkte att i år så får jag spendera julen ensam..Och jag tror att jag gråter nu också.

När skrattade du senast: Jag skrattade non stop hela lördag morgon när jag tänkte på all madness som hade hänt kvällen innan.

Vem åkte du bil med sist: Med min mamma och kusin (som ser ut som min twin). Han körde oss till Landvetter för 2 veckor sen tror jag att det var.

Vem åt du mat med sist: Jag åt själv framför datorn.

Vem sov du hos sist: Jag sov sist hos Edward någon gång i juli..

Vem sov hos dig sist: Superman

Vad var du rädd för när du var liten: Fjärilar och clowner! Still am

Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Jag ville bli precis det jag är, ingenjör inom life sciences och syssla med genetik och läkemedelsutveckling och såna coola grejer som inte är så coola längre när man väl sysslar med det. Jag sa häromdagen helt uppgiven till Jens på företaget ”when I grow up I don’t want to do buffers anymore because it is not fun anymore once you’ve done a hundred”.

Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Många gånger, mitt hjärta hade issues för några år sen.

Värsta smärtan du råkat ut för:  När min lillebror dog. Det år inte att beskriva hur mycket den händelsen tog sönder mig. Hur jag inte kan titta på bilder av honom nu 10 år senare utan att bryta ihop. Hur mycket jag saknar honom på födelsedagar, kring jul, när jag ser på facebook bilder på hans kompisar som blivit till unga män.

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: När Edward frågade i Thailand om jag ville vara exclusive med honom.

Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: När jag fick reda på att det fanns en annan, att han hade gått vidare så snabbt medan jag plågades varje dag.

Har du någonsin sportat: Jag har sysslat med gymnastik och aerobics många år i mitt liv och har nu blivit soffpotatis sedan Edward lämnade mig.

Någon du ser upp till: Min mamma. Hon är en fighter.

Vad finns alltid i din handväska: Tusen par nycklar för at tjag är för lat för att sätta ihop de i samma nyckelring. En rosa läppbalsam från The body shop (har en i varje väska så jag inte ska få panik, plånbok, mobil och servetter. Numera även kondomer (don’t know why, orkar väl inte ta ut de från väskan).

Har du varit utomlands någon gång: I’ve been around.. kanske.

Vilken plats var finast: Singapore och Thailand (Krabi) men mest för att Edward var med. Och sedan även mitt älskade London som jag tycker har så tilltalande arkitektur, färger, känsla, stil.

Största stad/städer du varit i: Jag vet inte, har mest besökt europeiska huvudstäder och sedan Singapore som inte är så stort egentligen..

Har du någonsin tagit eller provat droger: Jag har haschat ner mig några gånger ja..

Rökt: Senast i fredags i fyllan. Är ingen rökare egentligen men när någon annan röker så blir jag bara så sugen och nu när man så gärna vill vara självdestruktiv så låter allting som skadar som en mycket bra idé. Mera sånt!

Snusat: En gång bara för att det lär som en sån himla bra idé i fyllan. Spenderade den kvällen med att krama toastolen.

Druckit: Almost every night

Har du piercing eller tatuering: En tatuering

Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: Han ska vara lång, ha brunt rufsigt hår, markerade käkben och runda läppar. Fina axlar. Han ska vara fräsch och klä sig i fina åtsittande skjortor och kostym. Han ska vara lite mystisk, lite svår och komplicerad att förstå sig på. Han ska ha bra musiksmak (min musiksmak är bra musiksmak) och inte tycka att jag är jobbig med all craziness och mörka sidor. Någon som har pondus och som kan vara min motsvarighet, någon som jag är stolt över att visa upp inför folk. Ja Edward då..

Finaste komplimang du fått: Babygirl, you’re got life and kindness in your eyes. Don’t loose that.

Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: Ja, mitt ex innan Edward när jag sa till honom att jag inte var kär i honom längre efter 5 år tillsammans. Jag såg i hans ögon hur ont det gjorde. Jag älskar honom så och kommer alltid att göra.

Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: Edward krossade mitt hjärta den 7:e juli i år. Det var två dagar efter min brors 10-års dödsdag. Jag var krossad..helt krossad. Såhär har ingen kille sårat mig förut, tagit mitt hjärta sönder i tusen bitar och bara slängt ut mig från sitt liv som om vi aldrig hände.

What are you doing right now? Listening to Keaton Henson and processing a million thoughts about Edward

What to you wish you were doing right now? I wish I was asleep in another world or just asleep until spring comes because it will all get better in spring, it will.

What are you wearing? A pair of black thick leggings, black top and my dark blue hoodie. My uniform at home most of the time (Who cares..nobody is going to see me anyway..and who cares anyway)

What have you done today? I was at work hiding behind my screen in my hidden corner, avoiding Edward all along. Later I met up with Caro and we went to look at Halloween costumes, I voted for slutty Alice in wonderland for myself until I realized that my ass was going to show in that costume. Went grocery shopping and got home and started to cry. Cried for half an hour or so and felt sorry for myself and then decided to fry some bacon to cheer myself up. It did work for a while.

What was the best thing about your day? When one of the ladies at work started to laugh at my weekend craziness and said ”well he deserves it and frankly that was some vengeance for you, now you can let him go..”

What was the worst thing about your day? That I missed Edward so terribly all day, every minute of my day, every second. Just the thought of him being only some streets away from mine and me not being able to go there and hug him and tell him that everything is going to be okay. He is not okay and neither am I but somehow I worry more about him than myself. I don’t know if that is what love is.

3 comments
  1. Linnea said:

    Alskar listor.
    Dejten ar med en man som heter Gustav. Har har skagg och ar lang. Det kan nog bli bra, vi gillar bra musik och gin bada tva och han ska ha en blomma i slaget pa sin kavaj (Ingar kortarmade skjortor har inte!)

    • Åååh det låter bra. Hur har ni träffats? Är han bekant eller blind date? :)

      • Linnea said:

        Det ar en blind date. (Waaaah! PANIKEN). Men vi har mejlat lite sa jag vet i alla fall att vi har liknande musiksmak och att han ar smart nog att kunna forfatta ett langre email (Man vet ju aldrig med folk). Men det ska bli kul att fa UT Ska traffa en van efter ocksa, som ett safety net. Men jaaaa. Vet ju verkligen inte vad jag ska ha pa mig/vad man gor pa date/hur det kommer bli. Waaaaaaaaaaah. xx

Kommentera

