If I never fall in love again


Aura Dione – Friends

Jag kör på repeat här och får lite tårar i ögonen, jävla jävla Edward som punkterade mitt hjärta och gjorde mig ihålig. Och hur ont det gör i bröstkorgen, hur jag bara vill krama honom i en sekund, bara en sekund, kan han inte få vara min igen i en sekund?

Jag vet inte om det är nu det händer när jag gråter en miljon tårar till, kramar mig själv hårt för att hålla ihop alla bitar så man inte sprängs. Är det nu det går smärtvågor genom kroppen och jag håller armarna runt knäna och skakar fram och tillbaka? Är det nu jag kväver snyftningar högt och får panik av att inte kunna andas? Hur blev det såhär, hur har jag förlorat den här människan som betyder så mycket för mig. Hur har jag förlorat honom, varför blev det såhär för oss två? Vi tyckte om varandra så mycket, jag var som luft för hans lungor och nu är det jag som inte kan andas. Hur blev det så, varför tvingas man gå genom livet med bultande hjärta och sorg, längtan, saknad efter honom. Han som bor bara några gator bort och jag får inte åka hem till honom nu och krama honom hårt och aldrig släppa taget.

Åk inte till Singapore, åk inte ifrån oss, kom tillbaka, snälla kom tillbaka.

9 comments
  1. Julia said:

    Vet precis hur det känns fina <3. Your not alone! <3

    • thesadbox said:

      Himla hjärtesorg ta slut liksom! Hoppas på en bättre dag idag, det är iaf tisdag och inte hatmåndag.
      Puss fina du, hoppas att du också får en fin dag <3

  2. ln said:

    Har känt samma sak. Fyfan. Såg precis på fb (kan ju inte låta bli att kolla ibland) att den jag höll ihop med under sena vintern/tidiga våren, är seriöst tillbaka med sin flickvän – den han bröt med när vi började träffas – han skrev ”jag älskar dig, massa” till henne. Kändes SÅDÄR att läsa det. Så jävla usel han är. Jag är så sjukt glad att han tydligen har dåligt samvete. För fy, vad han ska ha det. Han gav mig tre rundor av ångest. Han lurades. Mes.

    Det är så fint att så många kan samlas här och finna tröst, i både det du skriver och vad som kommenteras. Det är skönt att kunna läsa andras tankar, och inse att det kommer bli bättre alternativt att man ser att man kommit en bit på väg.

    • thesadbox said:

      Det där förhållandet kommer aldrig att lyckas. Om han redan sökte sig ut en gång så fanns det redan någonting som inte var rätt där. Han kanske har fått panik nu och ville tillbaka till henne men hur länge tills allting känns någorlunda stabilt igen och han börjar fundera i samma banor och vilja söka sig ut? Jag har gått och saknat exet innan Edward i några dagar nu, kanske för att jag såg massabilder på när han var liten på facebook och fick lite såna konstiga kärlekskänslor. Tills jag insåg att det var jag som sökte mig ut, det kommer inte att bli bättre om jag går tillbaka till honom. Herregud himla förvirrande kärlek.
      Tycker om att det har samlats så fina människor här som kommer med så bra råd om hjärtesorg och även berättar om sina erfarenheter. Man känner sig mindre ensam då. Kram <3

  3. ANNAWII said:

    Skickar världens största kram till dig <3

    • thesadbox said:
  4. Linnéa said:

    ÅH. Vill bara rusa till dig med plåster, tejp och lim. Ditt hjärta förtjänar inte att vara trasigt, låt oss laga det <3

    • fina, det värmer så mycket. Tack för att du bryr dig och peppar <3

Kommentera

