When Mort ran away


”Guess who you whore, you’re one less, have fun ;)”

Jag tog den bilden utanför hans dörr och det dröjde ett tag tills han svarade. Han måste ha varit och kollat i sin bokhylla om Mort var kvar.

”Now you’re only missing the twilight movie…”
”I’ll be back”
”No doubt”
”You’d wish”
”Who knows”
”I know you wish..anyways”
”You owe me”
”Owe you what?”

Han svarade inte vad jag var skyldig honom. Någon som vet vad det kan tänkas vara? Eller är det you owe me som i nu har du gjort bort dig and I let one slip away. Vaknade av att han skickade ett sms kl 8 på morgonen, han kan inte ha släpat hem någon.

”It wasn’t OK for you to go into my bedroom yesterday… that’s private”

”I am really sorry for invading your privacy, that was a stupid and unnecessary thing to do.”

”It’s OK…we have history. I’m not angry in any way – just wanted to let you know how I experienced the situation. Have a nice weekend and see you on Monday”

Det hade känts bättre om han hade varit sur på mig för då hade han brytt sig. Nu verkar han ha släppt taget helt. Eller så spelar han väldigt bra. Don’t know. Önskar honom väl ändå någonstans innerst inne och önskar att vi kunde umgås som människor men det går väl inte så länge det finns känslor inblandade. Det är nog bra att han flyttar till Singapore. För mitt psykets skull.

6 comments
  1. Linnéa S said:

    HAHAHAHAHA gud så söt Mort är, dör lite! Tycker förövrigt det var sååå kul när du sa att han nog hade Aspergers, hahah alltså. Typ sant dock.

    • thesadbox said:

      Han måste ha googlat symptom och insett att det stämmer rätt så bra in på honom. De sociala normer som han inte förstår, när han inte kan read between the lines och är väldigt känslig för folks kroppsspråk och tar allting personligt för att han har fått lära sig allt sånt i vuxen ålder. Han brukade själv säga att han inte fattade någonting socialt när han var liten, att han var mycket yngre i sinnet än sina kamrater för att han inte riktigt hade samma sociala utveckling. Hans bästa kompis(och en av väldigt få kompisar) är 7 år yngre. Hur han håller på axlarna helt spänd, han lever i sin egna lilla värld och är ofta deprimerad. Hans symmetriska värld som jag kastade omkull. Jag förstår honom så mycket bättre nu, jag önskar någonstans att jag hade haft samma förståelse när vi var ihop för det hade underlättat alla gånger vi hade konflikter och han bara bröt ihop. Tänk om han själv hade samma förståelse om sig själv, det hade hjälpt honom att förstå varför det är som det är, att han har så svårt för känslor. Nu blev detta ett helt inlägg i sig..men lille Mort är hemma nu och jag gapskrattade varje gång jag tittade på honom igår. Tror du att Edward saknar Mort nu?

      • Linnéa S said:

        Alltså, jag är generellt extremt aktsam när det kommer till diagnoser och liknande, men skulle verkligen ej förvåna mig om han hade Aspergers (eller iallafall stämde in på vissa kriterier) pga det låter ju verkligen så. Tror lätt han saknar Mort, JAG hade saknat Mort <3 Hur mår du idag förresten?

      • thesadbox said:

        Jag tog mig i kragen och slängde alla tomma vin och spritflaskor som hade samlats här. Så det som inte syns har aldrig hänt :p (alkis denial här).
        Idag känns det ensamt, ingen kompis som har hört av sig och ingen att tycka om och ingen som tycker om mig. Så känns det. Det är okej ändå men jag saknar Edward idag. damit. Vad gör du idag Linneá? Och hur mår du?

  2. Julia said:

    Aspergers var ju bara bäst, älskar din humor :) tror han mena som du skrev, att nu hade du varit jobbig och gjort bort dig å det va därför han skrev så att you owe him.

    • thesadbox said:

      hahaha stackaren ändå, jag lovar att han spenderar söndagen med att googla symptom nu och må dåligt (vi säger så, han ligger inte alls bredvid någon annan och har två kondomer mindre)

Kommentera

