I’ll carry you home

Jag reste mig upp från sängen idag när det regnade som värst och tog på mig mina söndriga gummistövlar. Behöver komma ut och slänga de där tomma vin- och ginflaskorna, behöver vädra mitt huvud. Det öste ner från himlen och jag cyklade tappert med två överfyllda stora påsar. Resultatet av fyra månaders drickande (tror att jag var och slängde några flaskor för nån månad sen med Buller).

På väg tillbaka tänkte jag på Edward och drabbades av akut längtan. Vi satt en gång hemma hos honom, jag satt i soffan och hade lite ont i hjärtat. Han satt bredvid helt orolig.

”I don’t like that you have problems with your heart, it worries me”
”Nah..it’s nothing now, it used to be much worse before”
”But I care about you and I worry that I might loose you, I know it sounds weird but I really don’t want anything bad to happen to you”
”Nothing will..I’ve survived the worst”.

Jag tyckte att han var så töntig som oroade sig så mycket för mig. Att han inte kunde tänka sig en värld utan mig, jag var hans precious. Samtidigt som det kändes varmt om hjärtat, han brydde sig så mycket att han oroade sig, att han lagade mat och påminde mig om att ta mina vitaminer. Han pussade mig i pannan och såg på mig med mjuka ögon, tindrande ögon, som om han inte kunde tro att jag var hans, att jag hade valt honom.

Jag saknade den Edward som han var då. Idag hade jag velat gå tillbaka i tiden och vara med honom, killen som betydde så mycket för mig, killen som kom hem med blommor på en lördag och sedan alla lordagar efteråt för att det gjorde mig så glad. Killen som lyfte mig från soffan när jag hade somnat så jag skulle sova i sängen istället, där bredvid honom. Han pratade med mig med sin lena röst,
”Nat..? Wake up, let’s go to bed”. Jag var så trött så jag ville inte upp.
”No..I don’t have the power to go up from here”
”Come on, I’ll help you to bed”
”No, just leave me here..I’ll sleep here tonight” sa jag med trött röst.
”Okay, I’ll carry you to bed okay, put your arm behind my neck..”. Han lyfte upp mig och bar mig hela vägen till sängen, la mig mjukt på sängen, tog av mig kläderna och la täcket på mig. Sedan kom han och la sig bredvid mig, la sin arm runt mig, flyttade bort mitt hår från nacken för att det kittlade honom i näsan och gosade in sig bakom mig.
”You look very cute when you sleep”
”I do?” sa jag med hes röst.
”Yes..very pretty”

Jag letade efter hand hand under täcket och höll den hårt. Den här fina, underbara, overkliga personen tycker om mig. Han är min, jag kan inte förstå att han är min. Jag sov väldigt gott den natten medan Edward vaknade med ont i ryggen.

Så märkligt att han inte är min längre. I vilket universum finns jag där han inte är min? Jag saknar honom så.

5 comments
  1. Linnéa S said:

    Åh, den där saknaden är så jävla svår och bitterljuv och hemsk samtidigt. Känner också lite så idag, usch. Vill aldrig bli kär i någon igen tror jag, orkar liksom inte en gång till.

    • thesadbox said:

      Söndagar är hemska dagar egentligen. Det är samma längtan efter honom varje söndag kväll, vill bara slingra mig in mellan hans armar och ben och bara vara sådär. Vill bli kär men det finns ingen annan som Edward. Vill bli kär men vågar inte, är livrädd för att släppa in folk och har förmodligen tappat förmågan..

      Fast Linnéa jag kan tänka mig dig med en stilig New York snubbe som bjuder dig på dejt á la Big and Carrie i SATC där ni klär upp er och dricker finvin på coola restauranger. Så kommer det att bli tror jag <3

  2. Ariel said:

    Jäklar vad bra du skriver!! Du borde skriva en bok!!!
    Styrkekramar!!
    :-)

    • thesadbox said:

      åh tack Ariel, styrkekramarna behövs idag verkligen. Förstår inte detta saknad och längtan och inte släpper mig och tynger ner mig.
      Ha en fin dag <3

Kommentera

