The salad is only decoration

Torsdag som känns som fredag. Vet inte hur många gånger har sagt högt idag ”ääh det är fredag, who cares” och blivit rättad av Sølver, ”it is only thursday you know”.
”Whaat, again?!” har jag retats tillbaka. De skojar inte när de säger att man börjar ruttna vid 25, jag har börjar noja mig att brösten kommer att hänga ner till knäna snart. Hängpattar och inte ens något stadigt förhållande. Kan snart knyta brösten bakom nacken osv.

Det var så lugnt omkring oss vid lunchen, vanligtvis brukar det krylla av folk och jag går och köar redan fem i tolv så jag slipper vänta alltför länge. Det var stekt fläsk idag med knapriga kanter. Jag hade hälften sallad och hälften kött på min tallrik. Började äta kanterna med händerna, tittade mot Sølver som gjorde samma sak och log.
”I am such a pig eating this pig like a pig with my hands!” sa jag och skrattade med grisen mellan tänderna.
”You pig!” sa Sølver och vi skrattade samtidigt.
”Aren’t you going to eat the sallad?” frågade Jacob.
”Nah..it’s not that tasty today, I’m going all in for the pig” svarade jag helt entusiastiskt.
”The salad is only decoration” sa Sølver medan han tuggade på sin sallad.
”You know what would have been perfect with the pig? Some bacon on it!”
”Baconaise”
”mmm..with some dried bacon on top of it”. Vi satt där båda två och dagdrömde om bacon.
”Sølver, why is the second floor laughing at me all the time?”
”Because you’re Swedish..and weird” sa Sølver medan han drack sin kaffe efter lunchen.
”But I haven’t been a retard today, I’ve been very quiet compared to what I normally am”. Vi reste oss upp med våra kaffekoppar och skulle sätta oss ute i solen. Vädret verkar vara helt fantastiskt idag, om än lite kyligt men man blir glad av fina höstdagar.

Två killar från andra våningen satt vid sina vanliga bord, tittade åt vårt håll och log medan vi passerade förbi. ”Did you see that? Did you see them smiling again?” sa jag till Sølver medan han höll upp ytterdörren åt mig.
”I told you, it’s because you’re a weird swedish person, it’s entertaining” fortsatte Sølver att retas.
”I’m going to ask them someday why they laugh everytime I laugh out loud”.
”You are just being paranoid now again” sa Sølver och njöt av kaffen i solen.
”Man this weather is fantastic, I should have brought my festival chair!” sa jag medan jag blundade och log mot solen.
”Yeah but sitting on this bench is also nice”
”But I love the feeling of sitting on the festival chair on the grass”.
”Then we would have to start drinking something. I’ve got a bottle of wine upstairs”.
”We could totally have a glass of your desert wine tomorrow before going for cocktails with the company”.

Jag kände mig varm om kinderna, det blåste lite kyliga vindar men idag har jag på mig min tjocka vintertröja. Edward är borta på sin MBA någonannanstans och jag trivs i Sølvers och Mats sällskap. Känner mig varm i själen efter några minuter utomhus. Det blir nog bra det här.. nån dag.

1 comment

Kommentera

