Fina Annawii

Igår när jag gömde mig bakom min stora skärm i min lilla hörna på kontoret som jag börjar tycka om så tittade jag omkring och det var väldigt tyst omkring mig. Folk satt och smattrade på sina tangentbord och jag var allmänt stressad pga alla projekt som helt plötsligt har blivit mitt ansvar. Och jag tycker om ansvar och att de har så pass mycket förtroende för mig att de låter mig sköta massa grejer men helt plötsigt har det kommit massa krav från alla håll och jag ville gå rakt in i väggen med huvudet först igår.

Går in på bloggen en sväng för att kolla om det har kommit några kommentarer. Nej, inte så många på sistonde, var är ni? Jag saknar er!

Ser att statistiken har dragit uppåt som bara den, vad är detta? Ser sedan att fina, godhjärtade Annawii har skrivit om min blogg och två andra bloggar. Och jag fick hjärtklappning och tårar i ögonen medan jag läste igenom hennes rader.

””The sad box” är en fantastisk men ack så sorglig blogg som handlar om förlorad kärlek och jag berörs otroligt mycket av hennes texter! Hon skriver hjärtskärande och jag är så imponerad över hennes sätt att uttrycka känslor på ett gripande och varmt sätt men ändå med en gnutta svart humor. Det är en blogg jag tycker att ni måste spana in!”.

Hjärtat slog så hårt och jag log inombords av tacksamhet, för att det är så fint att känna sig uppskattad och det värmer så mycket i ensamhjärtat när någon säger att mina texter berör henne. Att skriva några vänliga ord om en annan människa man lär känna genom texter, någon bakom en skärm någonstans i världen.

Det är så fint och jag är så tacksam för att ni läser och kommer med så bra råd för att överleva hjärtesorgen, pepp för att klara en till dag och en till dag. Och jag är så lame ibland som kan få tårar över människors vänlighet men i en tuff värld där vi alla går omkring med våra egna demoner så betyder några fina ord så mycket. Tack! <3

5 comments
  1. Åh vad fint. :) Minns att Anna tipsade om min förra blogg för några år sedan och skrev så fint om den. Känner att jag borde kolla in oftare hos henne, men hon blir allt duktigare på mode medan jag mer och mer undviker mode hehe… Men söt tjej, både inombords och utanpå.

    Det är skönt att bli glad för små saker! Det är ofta där man hittar ljusglimtarna tycker jag…

    • thesadbox said:

      åh jag minns när hon skrev om dig och så fint hon skrev. Jag tycker om människor som är vänliga och hon känns godhjärtad rakt igenom.
      Så glad jag blev, likaså när du skrev fina du, tycker om dig så mycket! <3

  2. Julia said:

    Du förtjänar verkligen de fina orden, din blogg är en blogg man blir berörd av. Och så skriver du väldigt bra! :) sorry för frånvaro ;) men har varit lite för mycket insnurrad i mina egna tankar och mycket nytt på jobbet o stress o ångest o sånt; så har inte orkat kommentera på någon blogg senaste veckan :) men läser mellan varven så såklart är du inte bortglömd!!! :) kramar <3

    • Åh fina Julia, jag har saknat dig! <3
      Hoppas att det känns bättre snart både på jobbet och känslomässigt. Ni får inte lämna mig, jag tycker om er alldeles för mycket, det blir så tomt utan era kommentarer (I have no life you know). Kramar & styrkekramar

      • Julia said:

        Haha, i have no life either, så jag går nog ingenstans ;) tack för styrkan å kramen o hoppas du har en fin kväll fina du!

Kommentera

