You should put a sexswing up there

Lördagmorgon. Jag går upp och hittar buller med fötterna uppe i soffan och datorn vid nära räckhåll.
”Helloo..”
”Morning” säger han.
”How are you? You don’t look so fine”
”I am still drunk.. it’s eeeexcellent” säger han med sin bästa Mr. Burns röst och ler mot mig.
”When did you get home last night? And where were you anyway?”
”You know that anniversary thing I told you about..like three times”
”I keep on becoming more and more senile these days. Of course the anniversary thing. Was it fun?”
”Yeah a bunch of people there and I had been drinking like two bottles of wine. And now I can’t sleep”. Stackars Buller såg trött ut.
”Well..I am never drinking myself again. I feel like crap”
”Again? People can do that?” säger Buller skrattandes.

Bullers mobil ringde och han svarade lite halvt om halvt liggandes i soffan. Jag hoppade in i duschen. Kommer ut igen och borstar håret som hade börjat se ut som svinto efter den här dåliga hårsprayen som jag har använt ett tag. Superman såg piggare ut än mig.
”Nu är jag människa igen..herregud all vin, I am never drinking again!”
”I will join you.. hoppar in i duschen jag med”

Jag plockade i ordning häromkring i rummet så att det såg decent ut. Jag klarar inte av ett stökigt rum, det kryper på en liksom, man kan inte andas. Satte igång med att fixa mackor till mig och Superman medan han kokade vatten till kaffet.

”Så du lagar mat nu?”
”Nä..bara för att man har finbesök nu liksom.. annars så håller jag mig borta från stekpannor. Och att fixa mackor är inte att laga mat”. Superman log mot mig. Jag gick in i vardagsrummet och hittade Buller däckad i soffan. Tänkte att han också behövde äta något. Ryckte till i hans arm för att väcka upp honom, han såg ut som ett litet barn som sov. Ett barn som har varit ute o supit kvällen innan. Han tittade på mig förvånad.
”I am making some sandwiches and I thought to ask you if you were hungry too.. so I could make one for you too”. Buller tittade helt förvånad på mig, tittade på klockan, det var kring elvatiden på dagen.
”Well yes..thank you”
”Okay..I’ll fix it” sa jag glad och gick in i köket. Kände mig som att jag hade gjort en god gärning där.
Vi satt alla tre vid Bullers matbord i vardagsrummet med varsin lyxmacka på tallriken och några cocktailtomater. Tre var för att vara exakt, vet inte varför jag är besatt av det numret men tre tomater var fick det bli. Det är Edwards sandwich som han brukade laga till mig när vi bodde ihop. Jag tyckte att han gjorde världens godaste mackor och han var så stolt över sig själv så han erbjöd sig varje gång att fixa en Edward-Supreme som han kallade det. Det är pågens minisubs som man rostar innan. Man brer på smör, ost, knaperstekt serranoskinka, stekt ägg, ett salladsblad, tomatskiva och guacamole inuti. Nu när Edward inte finns i mitt liv längre och jag får mina längtansanfall så brukar jag göra sånt som vi gjorde ihop för att dämpa sorgen litet. Det funkar ett litet tag, han är där bredvid mig medan jag äter min macka, hans macka och jag känner mig mindre ensam.

Så där sitter vi alla tre, jag, Superman mittemot mig och Buller på bordskanten och äter Edwardmackor. Jag tittar upp i taket och ser två krokar mittemot varandra.
”You know..one could hang a sexswing in those hooks” sa jag skrattandes till Buller.
”Yeah..that is a great idea.. I should sweep the table out of here and hang a sexswing in there”
”I’m telling you, you should do it, it would be a life achievement, like you know..things that I haven’t done, cross it off the list”
”Eeeexcellent” säger Buller med sin Mr.Burns röst. Vi skrattar alla tre.
”You know.. that dude on the other side..” jag pekade mot ytterdörren.
”Yes?” Buller tittade nyfiket på mig.
”There is somebody living above us isn’t it?”
”There is an attic above us”
”But something is going on up there.. I sometimes wake up miserable in the morning and have to listen to other people having sex”
”Yes…there is some activity going on up there..people that are doing stuff so nobody can catch them?” säger Buller.
”They probably have a sexswing in the attic” säger Superman skrattandes.
”The janitor is sometimes up there” säger Buller.
”Soo you are telling meeee..” sa jag teatraliskt, ”that the janitor has a sexswing up there and that I listen to him having sex every morning? That is gross”

Vi skrattar högt alla tre, äter färdigt våra mackor och jag och Superman gör oss i ordning för att ta en promenad till stan. Buller ligger i soffan döende igen.
”Where are you guys going?”
”To find a store that sells tonic..for tonight’s gin and tonics” svarar Superman.
”Caro said that she was drinking with you guys tonight?” sa Buller halv frågandes för att försäkra sig om kvällens planer.
”Yeah she is..maybe we could have a little party in here and then go out later?”
”Yeah we could. Don’t think that Finn2 is coming though”
”But Caro is..so we could maybe eat something before? Like tacos?”
”Yeah, sounds good..when should I tell her to come by?”
”Don’t know yet when we will be home but you know she always has a good timing so just tell her to drop by tonight and it will probably be just right”.
”Okaaay” sa Buller och återvände till soffläget. Jag och Superman tog på oss skorna, jag hade på mig min svarta skinnjacka för att känna mig cool. Vi gick ut i den fuktiga staden och promenerade längs med Köpenhamns långa gator hela vägen till Kongens Nytorv, förbi sjöarna och förbi Nørreport. Jag var glad.

Kommentera

