Drop by anytime


Edwards sovrum. Där har jag sovit många gånger med honom bakom mig. När han pussade mig i nacken och sökte mina händer under täcket. När han långsamt drog ner mina trosor tidigt på morgonen och jag log där under täcket fast han inte såg mitt ansikte. När jag vände mig om och låg med huvudet mot hans bröstkorg och räknade hans andetag.

Edward dök upp på mitt kontor nyss när jag satt och stalkade på internet och beskådade hans lägenhet som är till salu nu. Jag klickade bort allting snabbt men ryckte till när han kom in, vilket han såg. Så let the awkwardness begin, som om det inte har varit awkward hela veckan. Eller ja sedan han hörde att jag hade varit på dejt (businessmöte, vaddå dejt!). Det har varit stängda kontordörrar, knappt några ord till mig, ibland har han dykt upp från ingenstans och kastat en minibomb man gör av dry ice och vatten bara för att få lite uppmärksamhet. Konstiga formella mail om att jag ville snacka karriärgrejer och att jag kunde ”drop by anytime”. Jag ville då svara tillbaka I’ve had sex with you on your livingroom floor, kitchenfloor, mot det där fönstret i sovrummet, i hallen och andra ställen. There’s no need to be this formal. Men det skrev jag inte.

1 comment

Kommentera

