Bokmässa

Nu är jag äntligen på väg till mina föräldrar efter att ha fikat en hel dag på Le pain francais med två fina vänner. Så gött att bara vara och skratta åt grejer och inse att oavsett hur lång tid det går däremellan så är vi alltid lika bra vänner. Sitter på ett överfullt SJ tåg mot stockholm och ska hoppa av några stationer på vägen. Finns det någon annan kotte på samma tåg?
Puss

Edward hade blivit FB kompis med en annan tjej, jag fick lite hjärtklappning där ett tag men nu känns det okej. Crisis gone.

10 comments
  1. My said:

    Åh ska du till Stockholm?

    • Mina föräldrar bor i Falköping, en timme norr om Göteborg så det är inte mer spännande än såhär :)

  2. My said:

    Ahaaa jag fattar :) ska det bli skönt att komma hem? Jag ska ut på en liten barrunda idag, har satt på mig fina underkläder och lockat håret. Konstigt hur mkt bättre allt känns helt plötsligt då. Värsta dagen i mitt liv annars. Behöver bedöva!!

    • Åh vad roligt med barrunda! Mina girls skulle ut ikväll med men jag har inte träffat föräldrarna och lillasyster på ett tag så..
      Tråkigt att du haft en jobbig dag, försök att ha en rolig kväll, för din egen skull, det är ett steg framåt, du är stark My, tänk så långt du har kommit redan. Vart ska ni ut någonstans?

      • My said:

        Vi ska till Söder och hänga runt. Jag har inga förväntingar och det är nog bra. det regnar dock som fan vilket e segt. Hur länge ska du vara hos föräldrarna?

      • Åker tillbaka imorgon, mamma åker till england på jobb och vi flyger i samma flyg till Kastrup. Ska ta med mig vinterkläder och höstkappa så jag inte fryser ihjäl den här vintern. Ha så kul ikväll och mingla lite runt med folk. Kram

  3. My said:

    En heeeeel dag utan dina inlägg är svårt :) Jag e så bakis idag att jag tror aldrig mer jag vill må så här. Men sjukt trevligt igår, flirtade lite med en gotländsk kille som bodde i gbg. Ganska söt. Hade du det mysigt hemma? Blir det så för dig också när du kommer hem att du faller in i gamla rutiner, som man var när man bodde hemma? kram!

    • Jag är tillbaka i mitt rum nu i Köpenhamn och brottas med söndagsångest och åka-omkring-har-inget-liv-ångest. Ska ta mig något att äta och ta och skriva litet. Om man kunde komma förbi den här ångesten bara, blää.

      Vad roligt att du haft det trevligt, lite ljuspunkter här och var. Jag tycker att gottländska är sjukt sexigt, lite bondigt men sexigt haha :p
      Favoritdialekt är skånskan, killar som snackar skånska (skånska från helsingborg helst) är sexiga.
      Jag blir horribel när jag åker hem till parenteserna, mamma frågar om jag vill ha något att äta och tar och steker ett egg till mig. Jag rör inte ett finger liksom. Men det blir så snabba besök varje gång så förhoppningsvis så blir de inte less på en :p

      • My said:

        Oj kan du skilja på skånska dialekter, skillat! jag gillar den dialekten Timbuktu har. Den e rätt soft. Men jag gillar norrländska också, så himla lugnande att lyssna på! Gotländska e också fint men de e något med den dialekten jag inte gillar. Låter nästan lite som finlandssvenska och det gillas inte hehe..

        Söndagsångest. och det sjuka är att det känns som det är söndag varannan dag typ?? Jag har promenerat massor och suttit på cafe och halvsovit. Mysigt faktiskt.

        Jag är likadan när jag kommer hem. Blir 14 år gammal igen typ och bara sitter och slappar, mamma får göra allt. Får dåligt samvete av det, speciellt nu när jag är hemma ganska ofta och länge. Skärper mig ibland.

        Du måste berätta vad som hände med Finn! Han sårade dig väl inte?

      • Sitter nu och skriver the Finn-story. Nej inget sånt dumt men det var awkward.

        Är inte Timbuktusnubben från helsingborg? :)
        Själv är man norrlänning som har bott i göteborg med skånsk/danska-inlägg i dialekten haha

Kommentera

