Girlfriend


Bild – det hade kunnat vara jag och Caro for real

Idag på Skype

”Var är Edward? Jag shoppade precis 3400 kr på nätet” skriver Caro till mig
”Vet inte, professorn är inte här heller så jag hoppas på att det är något möte någonstans. Vad har du köpt?”
”Skijakka och regnbykser”
”Nice! Vad kostade regnbrallorna? Behöver också köpa sånna”
”900 kr med goretex. Tänkte att jag är gjord av pengar”
”hahahaha”
”Och så kan man använda de för att vandra etc. som jag gör jämt.. eller aldrig”.

”Jag hoppas att Edward är där vid lunch. Eller iaf Henrik och de andra gubbarna som jag pratar med. Idag är jag uppmärksamhetsjunkie”.
”The flirminator” skriver Caro. Jag skrattar högt här på kontoret så folk lyfter huvudet från sina datorer och tittar på mig förvånade.
”Vart hittar du allt, hahahah”
”Ord?”
”Ja”
”Vet inte..de bara kommer”
”Words don’t come eeeasyyyy” skriver jag och sjunger lite för mig själv.
”Hahaha” skriver Caro tillbaka.

”Jag måste träffa Finn och hjälpa honom att hitta en present till sin mamma”
”Okej..girlfriend”
”Girlfriendzoned. Jag ringde till honom igår och sa att jag skulle till Sverige nu i helgen, vet du vad han säger ‘Where in Sweden, I can come too’. Och sen säger han ‘Why am I saying this, it’s not like I’m going to meet your parents or anything’.. Ehh?”
”Hahahaha guuuud det där är roligt”
”Vad sysslar han med, han tror säkert att vi är ihop nu. Måste gå till lunch nu”.

”Har Edward kommit nu?” skriver Caro efter lunch.
”Nä..nu missar han att se mig i klänningen” skrev jag helt besviken.
”Du får ta på den nästa fredag också..din fredagsklänning”
”Nä på måndag, han är alltid här på måndagar. Eller nån gång mitt i veckan..typ onsdag”
”Nej ta den gråa på måndag”. Köpte ett gäng klänningar ju, Caro tyckte att Edward skulle stirra sönder sig på den gråa så jag var tvungen att köpa den med.

”Jag drömde inatt att du skulle köra någonstans och jag skulle dit med och du frågade om jag ville åka med dig för du hade en till plats i din husvagn”.
”Nice. Du får alltid följa med när jag åker någonstans i min imaginära husvagn” skriver Caro och jag skrattar högt igen.
”Hahahaha tack så mycket, vilken ära”.
”Om du och pojkvännen behöver ett roligt ställe att dricka öl på så kommer Buller och säkert också jag på Avej (min fredagsbar)”.
”Du vill träffa ”pojkvännen”, det är det du vill”
”Ja!” skriver Caro, kan tänka mig hur hon sitter där bakom sin skärm och ler lite skyldigt.
”Ska kolla upp med honom osv, om han kan visas upp ikväll eller om han stinker igen”. Gud fick lite dåligt samvete där, Finn är trotsallt väldigt snäll och fin, han kan inte reduceras till bara en svettlukt.
”Måste gå på möte nu, skriv sms sen!” skriver Caro och jag fortsätter att skriva på mina protokoll som jag har lovat Sølver. Han kommer tillbaka på tisdag, jag har inte skrivit något. Oh well.

2 comments
  1. My said:

    jag vet inte hur man lägger in en video här eller om de ens går men du måste lyssna på denna!!!!

    Jag har sökt den värmen. Den värmen som man får när nån är hemma,
    och inte bara plötsligt går sin väg, och varken säger vart han ska och vad han gör.
    Det är väntan som fördärvar och förstör.
    Jag har vakat många nätter, Förhandlat med mig själv
    Jag har sagt ”du borde lämna denna mannen nu ikväll”
    Det tog allt för många år, för mig att bli äntligen bli fri
    Det har slitit mig itu, Det fanns ingen bara du,
    Men jag är lyckligare nu, Jag är lyckligare nu..
    Och så all den där spriten, som du säger att du lätt kan kontrollera
    Jag såg hellre att du sett, nån annan kvinna – som du velat röra någonstans
    Då hade jag ändå haft en ärlig chans
    Jag har vakat många nätter, Förhandlat med mig själv
    Jag har sagt ”du borde lämna denna mannen nu ikväll”
    Det tog allt för många år, för mig att bli äntligen bli fri
    Det har slitit mig itu, Det fanns ingen bara du
    men jag är lyckligare nu, Jag är lyckligare nu…

    • jag ska lyssna när jag är hos parenteserna sen, texten lät väldigt beskrivande av misäret man går igenom..
      (ska svara på ditt mail sen också, har bara inte hunnit) :)
      Vad gör du idag fina My? Kram

Kommentera

