I’ll never tell you

Måndagen har börjat. Folk är förväntansfulla om att få höra hur mitt businessmöte med killen i kostym gick. En och en har det kommit folk vid mitt bord och frågat ”sooo..how did it go?”

Jag kunde såklart inte prata vid mitt bord när alla hör så jag pratade med folk en och en i köket eller vid labbet. Berättade inte allt såklart men de tyckte att det var roligt med svettlukten. Edward såg mig viska något till folk i korridoren, skratta åt någonting hemligt och hörde något ord här och var. Han dök upp på kontoret från ingenstans för att prata med professorn och jag hoppade till i mitt säte. Den jäveln.

Mats, the matchmaker har velat ha information ur mig hela morgonen.

”Sooo..?”
”What do you wanna know?”
”Everything!”
”I’m not telling you anything”
”You won’t say anything neither? how boring”
”Why Finn didn’t spill the beans?”
”No he only said it was fun..now somebody tell me something”
”I can’t tell you anything otherwise you’ll go and gossip about it, you gossip girl”
”I don’t have to know anything..I can gossip about it anyways”
”Hahahaha, Fine. Let’s go to the kitchen and I’ll tell you about it”.
Vi gick till köket. Edward såg oss gå tillsammans.

”Sooo..?” frågade Mats förväntansfull
”So we met at Nørreport like we planned”
”Annd?”
”He was wearing a suit, I said niice!” Mats skrattade. ”We walked around a lot until we got to a place with cocktails for half the price”. He did not offer to pay first.
”I wouldn’t have paid for anything”.
”Mats take it from a girl, you don’t have to pay for everything but it is nice to offer to pay. It makes you look like a gentleman”.
”Meaningless details..go ahead”. Jag skrattade högt så att även Edward på andra sidan väggen hörde. Mats höll på att dö av nyfikenhet.
”So we went to the Jane. He toook his jacket off and there was this horrible smell of sweat”. Mats började skratta igen.
”Well he doesn’t normally smell”
”Well he was smelling friday..it was a bit of a turn off”
”You know it is very hot in a suit”
”So..anyways”
”Yeees…?” Mats spärrade upp ögonen.
”Så I went home with him nevertheless and felt like crap all weekend”
”Why did you feel like crap?”
”Because I’ve never went home with someone the first time I met them. It was a first time, I felt like crap and had to clean the whole apartment and wash everything to get rid of that feeling”.
”I don’t understand why you feel like that, people do that stuff all the time..it’s normal”.
”I know I know, my friends do all the time but I guess it must have been some first time chock..or something”.

Edward dök upp i köket från ingenstans och tittade på oss båda förvånad. Vi såg skyldiga ut. Edward började fråga Mats om den där appen de har lanserat ihop och jag satt kvar med ett skyldigt leende på.

”aaanyways..” sa jag och reste mig upp hastigt, log mot Mats och lämnade köket. Hummade någon låt för mig själv på väg till mitt kontor.

Mats kom tillbaka efter ett tag och satte sig på sin plats. Jag skrev till honom på Facebook ”that asshole is walking around trying to pick up some information. I know him.”
”And you’re loving every part of it”.
”Of course I am!”

Reste mig upp och skulle gå mot toaletterna. Förbi Edwards kontor hummandes på samma låt igen, cause you love love love..
”Naaat..?” Jag tvärstannade, gick tillbaka och ställde mig mot hans kontorsdörr.
”Yeees..?”
”Did you have a nice weekend?” och han log mot mig. Jag faller inte för det igen, jag vet att du vill ha information.
”Yes! Well slept through it mostly” sa jag med ett skyldigt leende igen.
”Tired or hangover?”
”Hangover all weekend. Was supposed to go out with Buller on saturday but I never made it out of the house, went to sleep instead because I got so drunk”
”Aaah.. so he likes having you as a roomie?”
”Yees..I think so” sa jag bubbligt igen. ”Did you have  a nice weekend?”
”Well yes.. my brother and his work had a party so I was there”
”In Århus?”
”Yes they just opened the company there and then I met an old friend”
”The one with the dogs? (hade sett facebookbilden dagen innan och frågade lite snyggt)”
”Yes..that one. He is a little poor these days”
”Is it Arthur we’re talking about?” Jag kan alla hans vänner så varför inte utnyttja min position.
”Yes Arthur” sa han med ett leende, som att han bekräftade att jag vet mer om honom än någon annan på kontoret. ”He is living with his girlfriend, his mom and uncle in a 50 sqm apartment”.
”All together?”
”Yes so we played poker to win some money”
”And did you?”
”2000 kr” och han såg lite småskyldig ut.
”And how much did you play in total?”
”50 kr for that tournament but then I don’t know how much money we lost in a bunch of other tournaments”. Jag skrattade. ”Poor Arthur, he was really hoping to win some money”.
”Well at least he’s got a girlfriend!” sa jag lite triumferande och lämnade hans kontor. Såg Edwards besvikna min av någon som har förlorat det här slaget. Han anar att något har hänt, att jag kanske har träffat någon nu i helgen men kan inte få den informationen bekräftad. Jag vet att det gnager honom från insidan. Det känns gött.

2 comments
  1. Elena said:

    Haha, you go girl!

    • det kändes jävligt bra i några minuter där :p

Kommentera

