Antisocial


Så vi möttes igen, jag och Edward i korridoren.Han såg förjävlig ut, som att han hade ont någonstans, förmodligen av vetskapen att jag har träffat någon annan, och jag gick omkring helt bubblig och skrattandes. Han tittade inte ens på mig men jag skulle fråga honom om några experiment jag tänkte köra i vårt gemensamma projekt.

”I..I have to ask you something”
”Yes?” han såg väldigt allvarlig ut. Herregud I have unleashed the beast tänkte jag.
”I was thinking of running salt instead of sugar on our experiments but I cannot recall what you had against salt?”
”Well it won’t work with salt, it will leak through and we don’t want that”.
”But sugar is not good either, my stuff is performing much worse when sugar is used”
”If sugar leaks through then salt is definitely going to leak through” han fortsatte på sitt besserwissrande. Blir så trött på honom.
”Well I’m going to try it anyway” sa jag och vände klacken och gick mot mitt kontor. Hör han säga efter mig ”well you asked for my feedback..”
”Yes and I decided to run the experiments anyway” sa jag kaxigt och flirtigt samtidigt och jag gick och satte mig vid min dator utan att tänka mer på det. Kollade bloggen, nehe inga kommentarer, gick till labbet igen och började limma ihop alla delar till experimentet.
Han kom in till labbet efter ett tag, jag såg hans allvarliga min, vad är det nu då tänkte jag igen.

”Naaat?”
”Yees..?” Suckade lite inombords.
”In the future, when you ask me for feedback can we please discuss pro’s and cons instead of you dismissing all of my feedback?”. men gud där kom besserwissrandet igen.
”Oh come on!”, jag blev less. ”I wasn’t dismissing your feedback, I simply decided to run the experiments anyway because I believe that sugar does something to the surface and I would like to try it with salt to see if there is any difference. My filters are performing much worse with the sugar and I have always run them with salt, so I thought why not?”. Sedan hade jag massa annat i huvudet som jag skulle vilja säga till honom, exempelvis ”in the future can you try to be less arrogant so the working climate is better around here”, men det sa jag inte. Eller att han håller på att trycka ner mig för att själv återta makten, nu när jag inte verkar vara lika besatt av honom.

”Were you thinking of making a thicker surface this time?”
”No, I was thinking of using the same filter as last time but with salt this time”
”Ah, the same filter for a direct comparison?”. Stormen hade blåst förbi, han försökte att smoothen out the conversation. Himla konflikträdd människa han är.
”Yes, because I was expecting my filters to perform much better now that they are thicker but there’s something weird with sugar”
”And were you thinking of using another salt that is bigger?”. Han försökte att låta smart som om det är han som har tänkt på det och kom med kunskapen till mig. Besserwisser!
”Yes I plan to run my experiments with bigger salts eventually but right now I am only using normal salt because that is what is comparable with the other experiments”.
”Okay..and do you have enough protein?”. Han fortsatte på det, smoothen out the conversation. Som att han inte vet hur mycket protein det finns, det var han som gav vialen till mig.
”Yes I should be fine for 20 more experiments anyway”. Ingen frustration märktes i min röst, jag ville strypa honom inombords.
”Okay” sa han torrt och stängde dörren bakom sig. Jag fortsatte med att limma ihop grejer.

Himla sociopat som försöker att trycka ner mig.

9 comments
  1. Linnéa S said:

    Haha, alltså jag börjar tycka att han är lite rolig, eller liksom, det är så uppenbart vad han håller på med.
    Tycker du verkar hantera situationen med att behöva jobba med honom sjukt bra! <3

    • haha precis min tanke idag, han är så uppenbar så jag suckar lite i förväg när jag vet vad som komma skall :p
      Det känns mer okej nu ändå, hanterbart, det hade jag inte trott för en 2 månader sedan.

  2. Julia said:

    Vilken tönt.. Får lite ont i magen av honom på nåt sätt..

    • fick jag med idag, han sitter och läser sin självhjälpsbok på sitt kontor och kommer och utövar det han lär sig på oss andra. Han är ljusår bakåt när det gäller socialt beteende och en stor anledning är att han har varit mobbad i många år när han var liten. men jag känner igen hans fasoner..herregud..han kom nyss till kontoret och småpratade och var den här snälla lite osäkra Edward som jag tycker om, jag känner honom så väl. Imorgon kommer han att vara iskall igen..japp

      • Julia said:

        Jobbig jävel :) synd om såna.. Vad är det för självhjälpsbok han läser? Blev nyfiken! :)

      • Någon från en snubbe som jobbade på Google, den stod där på hans skrivbord idag, undrar om han tog upp den för att konsultera sig med boken hur han skulle säga till mig att jag inte ska avfärda hans åsikter bara sådär..hahahha

  3. My said:

    Asså killar som ska trycka ner en för att själva må bra borde utrotas. Hur blir dem sånna? Kan inte tänka mig att deras mammor lär ut det direkt. Att dem tror att dem alltid ska ha makten gör mig illamående.

    • Julia said:

      Bästa kommentaren idag! :) klockrent..

      • ja hahaha jag tror att de måste ha vuxit upp med väldigt starka mammor som frontfigurer och har inte fått höras eller synas tillräckligt mycket och då måste de förtrycka andra kvinnor. Freud här :p

Kommentera

