My girlfriend these days..

I söndags efter att jag och Caro hade varit och stalkat Edward och plingat på hans dörr satt vi hemma hos henne och drack rödvin. Min mobil plingade till och hjärtat hoppade ett hjärteslag. Såklart att jag visste vem det var.

”Welcome back to Denmark,
work has been too quiet last week”

”Caro, det är han, vad ska jag svara, något flirtigt, nu bryr jag mig inte längre vad han tror. Han kommer väl inte att tro att jag är ute efter honom och vill ha honom tillbaks?”

”Nä men ni kan väl vara flirtiga med varandra, det är inget fel med det”

”Vill inte overdo it, vill bara ha lite kul, jag är inte samma person efter Rey men det vet inte han..” sa jag lite generad. Gud Rey, kan inte det hända en gång till?

”Haha berätta för honom om Rey, det kommer han säkert att gilla” sa Caro och höjde på ögonbrynen.

”Thanks, hope you didn’t
miss me too much?” svarade jag tillbaka.

Vi skrattade båda två åt det hela och fortsatte att dricka vin. Kände mig nöjd, borta i en drömvärld, i en värld som Rey har byggt upp. Full av livsenergi, glittrande ögon, solkysst. Nirvana spelades i bakgrunden på en CD-skiva, solen var på väg att gå ner och kvällen var på ingång. Tystnaden som uppstår på söndagar när inget särskild händer i staden.

Telefonen ringde, det är han. Hjärtat hoppade till som på vana, jag blev förvånad av min egen reaktion, men det är bara Edward, vad spelar det för roll att han ringer, vad spelar det för roll nu?

”Hello”
”Hiii you, welcome back”
”Thank you, it’s good to be back”
”Did you have a good time?”
”Yeah I had a good time.. kom på att jag skulle spela lite cool.. it was gooood”. Ja detdär kom inte ut så coolt som jag hade trott, blev så framkrystat. Nåväl, skrattade lite av tanken på vad good var, rodnade om kinderna när jag tänkte på en naken Rey, heh den här tönten vet ingenting om vad som har hänt. Ännu mer flirtig röst i telefonen. ”Have you had a nice week?”
”Yeah..well it’s been quiet. My girlfriend these days..”
..quueeeee jag såg lite rött där, kunde inte andas i en sekund, allting i min kropp stannade till i en sekund. Har du hunnit bli ihop med någon, du ligger inte bara med någon, du är ihop med någon, du har en flickvän..

”..my girlfriend Christoffer, his grandma died this week.”

Han gjorde det med flit jäveln, han höll på att testa mina nerver och pausade precis på det ordet. Samlade mig själv snabbt igen, det spelar ingen roll, det är ingen nyhet, det är sånt som kommer att hända. Du har tillfälliga sexuella relationer (ja okej en) medan han träffar kanske någon mer stadigt. Det kan vara så, men fan fan fan, där fick du mig, din jävel.

Jag kontrollerade min röst så att det inte skulle märkas något av min reaktion, han förtjänar inte att veta att jag har känslor för honom. Tvingade fram bilder i huvudet på Rey och hur han borrade in fingrarna i mitt hår medan han drog mitt huvud tätt intill sig så han kunde hångla upp mig. Edward hånglar mig inte som Rey, jag minns knappt hur Edward kysser mig, minns inte. Men Rey, jag kommer ihåg hur han brukade hångla mig när jag var fjorton och igen när jag var arton och igen vid tjugofem förra helgen. Log för mig själv och fick fram ett sorgset ”aaw, that is so sad”

”So he went to Alborg and then came back thursday, we had a couple of beers, it’s been very quiet. Anyway how was the wedding?”
”It was crazy, totally over the top and I danced and danced. It was a meat market and I was very popular” Låt honom få lite ångest över att andra lägger märke till mig. ”It was goood”. Där försökte jag att klämma in ett it was good igen. Föll platt denna gången också.
Han lät helt oberörd på telefon, flirtig i rösten han med, jag skojade och skrattade och pratade allmänt med en singsongy röst. Lekte med mitt hår under tiden, det fanns inga spår av ångest i samtalet och det märkte han. Jag tror att det störde honom att jag lät som om jag hade gått vidare, som en ny människa.
”Anyway last week me and Sølver wanted to make some membranes, the ones you make to test them in my own project”
”Ahhh..I knew it, I knew that somebody had been by my desk, something was different”
”We started to look through your stuff to find any protocols on how you do the membranes and after a while Sølver gave up, said ”fuck this shit, I’ll never find anything, do you undestand this shit?”. We couldn’t understand a thing of your notes so we gave up”.
”Hahaha of course my notes were unreadable. I am paranoid and keep all of the protocols in my head. What if somebody wants to steal my research?” och vi skrattade båda två.
”Well obviously nobody can steal your research now, you weird person” sa han lättsamt. Tänkte på när han brukade kalla mig för ”you freakishly strong little person”.Lite bittersweet.
”I also wonder if you would like to take over my project since I have a lot of other stuff to do and I thought that you would be interested”.
”Yeah I could do that, would be fun”
”Anyway I just called to say hi instead of messaging back and forth”. Han ville avsluta samtalet.
”It was very nice of you to call” sa jag med ett leende.
”I am a nice person” sa han flirtigt igen.
”No you’re not” sa jag skrattandes och sjönk lite i soffan, gud den här människan får mig att bli snurrig i huvudet.
”You don’t think I’m nice?” han fortsatte på det flirtiga.
”No I don’t” sa jag skojandes igen, ”see you tomorrow at work”
”Byyye”

Vi la på, jag tittade mot Caro och hon brast ut ”fan vad bra detdär var, detdär var fantastiskt!”.

25 comments
  1. Suzie said:

    Shit vad han playar dig!

    • Han är ond, det är det han är för att han väljer att leka med mina känslor bara för att han kan. För att han har varit så osäker i hela sitt liv och nu helt plötsligt upptäckt att det finns en människa han har kontroll över. Han trampar på mig om och om igen och allt jag gör är att försvara honom. Vill bara få ut honom ur mitt huvud, ur min kropp, ur mina drömmar men vet inte hur, är så vilse :(

  2. Elena said:

    No, you’re not nice, din jävel.

    • nej jag börjar tro att han är ond, han sårar mig med flit, bara för att han vet att han kan. Ibland så undrar jag vad jag har gjort honom för att förtjäna en sådan behandling? Att han får mig att bli kär i honom och skapar drömmar för att sedan bara krossa allting och fortsätta trampa på mig långt efteråt. jag vet inte vad jag ska göra, är så vilse just nu

      • Suzie said:

        Du har inte gjort något alls för att förtjäna en sån behandling! Tyvärr så finns det människor som njuter av att trampa på andra. Är man för snäll mot dem fast de gör elaka saker mot en så ser dom det bara som en inbjudan till att fortsätta. Han kanske har en kontrollerande personlighet, såna människor njuter av att trampa på andra för vinsten av det blir att dom känner sig starka av makten. Många män som tex misshandlar sina kvinnor har tex den personligheten. (nu säger jag inte att just han skulle kunna göra det, men man vet faktiskt aldrig, ofta kan det vara de som utåt verkar hur trevliga, sociala och framgångsrika som helst, och icke att förglömma; verbal och psykisk misshandel ÄR också misshandel) och det är inte något som DU kan förändra. Deras problem går tyvärr djupare än så. talar av egen erfarenhet, var sambo med en kille i 7 år, han kunde vara hur snäll och mysig och gullig som helst, värsta drömprinsen som alla ville ha och såå snygg och social och allt.. Men med en sån personlighet. Efter att man har varit tillsammans med en sådan människa så kan jag säga att självkänslan är obefintlig, och de flesta hamnar i en depression och ser ingen mening med livet. Tyvärr så kan dessa personer vara väldigt magnetiska/karismatiska och svåra att låta bli eller ignorera, det är för att de har ett så stort ego och självförtroende som kommer av att de ser sig själv som att de står ”över” alla andra. Det finns en jättebra hemsida som heter varningstecken.se (eller .com) sök på det, står mycket nyttigt att lära sig om hur såna människor som fungerar. Det jag verkligen har tagit till mig från den sidan och som alla borde göra, är att man skall inte vara för SNÄLL. För det är ofta det ”felet” vi tjejer gör, och dumma o manipulerande och dominerande människor är tyvärr inte sena med att utnyttja det. Å man skall lyssna till sig själv, känns något fel så ÄR det troligtvis fel. Inte gå o bli itutad massa lögner :) sen något jag har lärt mig av egen erfarnhet och brukar tänka på är att ”man skall inte se till vad en man SÄGER, man skall titta på vad han GÖR.” många kan vara hur snälla o fina som helst och säga fina saker, prata framtid, bygga upp drömmar osv, men inte alla håller vad de ”lovar” liksom och sen verkligen gör/utför dessa saker. så man skall inte tro på allt de säger och defenitivt hålka sig borta från deras utnyttjande ”nät”. Tycker det låter som att han har sig lindad runt sitt lillfinger. Var GLAD över att du slapp ett tio år långt samboförhållande med en sådan person där slutresultatet bara hade blivit ett obefintligt självförtroende! Det finns snälla och BRA personer där ute, såna här kräk förtjänar INTE dig! :)

  3. Suzie said:

    Om jag vore du så skulle jag köra utfrysningsmetoden ett tag.. Titta inte på honom, prata inte med honom. Det skulle va kul. Gud vad nojjig han skulle bli! Låter ju som att han är van vid att tjejer springer efter han. Tyckte han lät så sjukt självgod i förra inlägget när ni möttes vid kaffesutomaten! Han tar dig flr givet, att du ska finnas där, och därför vore det kul om du ignorerade honom och se vad som händer. Se det som ett socialt experiment ;)

    • Vi hade en sådan period jag och han, jag pratade nästan ingenting med honom, svarade torrt när han frågade något men han är så sjuk envis den människan, han kan frysa ut en bara för att straffa en. Och jag har en rätt så stark personlighet så jag låter inte honom eller andra trycka ner mig men han hittar andra sätt, tar med sig andra och isolerar mig från de så att jag hamnar själv.
      Nu när jag kom tillbaka från utlandet och var allmänt rosafluffig i huvudet och pratade om Rey med några på jobbet så såg han miserabel ut, han fick inte höra något men folk går och frågar vem ”Jokern” är som dyker upp vart fjärde år ungefär och han hör att det är något som pågår. Jag sökte inte hans uppmärksamhet alls, mest för att jag har tappat intresset, orkar inte slösa mer energi än nödvändigt på honom och nu fick han panik och trodde att han skulle förlora mig så då försöker han att ta tillbaka tronen.. blir så trött på honom, tror seriöst att han har någon slags personlighetsstörning, typ sociopat.

      • Suzie said:

        Ja, det är så de gör/funkar. Känner sig bara starka när de kan trampa på en, tyvärr.

      • Suzie said:

        Ps; du skall hålla dig borta från honom, han leker med ditt huvud.

      • Jag försöker att hålla mig borta verkligen och har kommit ändå rätt så långt men det är svårt att klippa ut honom helt ur ens liv när vi jobbar ihop. Jag tänker aldrig mer bli ihop med någon jag jobbar med..gud så onödigt. kram och tack för dina råd, det hjälper <3

  4. Suzie said:

    Åså kan du låtsas hålla på med mobilen mera som att du messar nån ny kille du har träffat. Och vara sjukt hemlighetsfull. Lovar det skulle bli helt omvända roller då! :)

    • pauline said:

      Detta funkar! fast jag smsade faktiskt med en kille när jag och mitt ex skulle chilla lite på stan, Plötsligt blev exet väldigt tyst och tittade bort mycket

  5. Linnéa S said:

    Fan vilken jävla idiot han är!!!!! Blir seriöst förbannad av att läsa detta. Håller med de andra om att du bara borde ignorera honom, han förtjänar inte din tid och uppmärksamhet. Vet att det är skitsvårt, men alltså fy vilket beteende han uppvisar, INTE okej! Kram <3

    • Det är lite svårt när vi jobbar båda två på samma projekt, i ett litet företag dessutom så det går inte att mingla med andra.. vi måste vara civiliserade mot varandra. Jag tror att det kommer att komma till den punkten där vi hittar våra nya roller, hur vi ska vara med varandra osv för nu är det lite diffust, vi var ihop, vi har sett varandra nakna, det slutade inte så bra..hur ska man bete sig? han går från att vara gullegull till jättehård och knappt pratar med mig, till flirtig. Förvirrad människa som förvirrar mig också. kram fina, mår du bättre med förkylningen? <3

  6. Linnéa said:

    Läser lite kommentarer. Och dina svar. Om att han är ond, om att han spelar ett spel. Fy, låter för falsk. Och falska personer är inte värt någons uppmärksamhet. KRAM

    • ja just nu går han igenom någon slags arrogant-fas, suck det går inte att stå ut med honom. Fick höra från en annan tjej att han hade varit jätte otrevlig mot henne, hon var nästan i tårar. Inser att jag kan hantera honom bättre för jag säger till om vad hans problem är när han beter sig sådär, senast igår sa jag ”don’t talk to me like that” och han ändrar sig, han hamnar i underläge och måste frysa ut mig nästa dag för att återta makten.. suck liksom

      • Annica said:

        Jättebra att du säger ifrån och sätter gränser, precis så man skall göra, säga ifrån som du gör, typ; ”sluta/lägg av med det där/varför håller du på så, jag går inte med på att du ringer/smsar fast du har gjort slut/vad vill du egentligen, sluta spela massa dumma spel/du behandlar inte mig sådär”, osv, sen bara gå därifrån. då visar man att man inte går med på att den behandlar en dåligt!

      • Annica said:

        (.fortsättning…)”Känns det bra för dig när du gör sådär/behandlar en sådär” är också en favorit ;) men jag håller med, är ju jättesvårt om personen håller på med ett passiv/agressiv beteende (utfrysning, playing with your mind osv). Det jag brukar göra för mig själv om en person fungerar och beter sig så är helt enkelt att föreställa sig att man stryker ett stort rött kryss över personen och så länge det där krysset finns där så finns inte den personen för dig. Jag har en sån jobbig person på mitt jobb och det funkar fsktiskt, jag tittar inte på henne och pratar knappt med henne mer än när man ”måste” och det funkar faktiskt. Man behöver inte vara alla till lags jämt och ett plus på köpet är faktiskt att de brukar få mer respekt för en för då märker de att man skiter fullkomligt i dem och vad de håller på med.

  7. Men blä varför ska han ens ringa… Så onödigt.

    • ja det är onödigt men han kan inte låta bli heller, så fort han tror att han håller på att förlora mig så försöker han att nästla sig in igen. Han låtsas som att han inte har känslor men jag vet att det svider för honom också tanken på att jag kan ha träffat någon annan. Det känns lite tröstande ibland att tänka så..så jag hoppas att det är så :p

      • Det tror jag också! Alla vill ju ha bekräftelse, och vissa mycket mer än andra. Det är lite som en fest man absolut inte vill gå på, men man vill fan bli inbjuden i alla fall…. ;)

  8. Annica said:

    Nä, för det första så är det ju jättetaskigt bara att fortsätta hålla kontakten, smsa, flörta och uppmuntra någon man vet har känslor för en.. Om jag vet att någon har känslor för mig och jag inte känner detsamma så vill man ju inte skada den ytterligare genom att ”leada den on” så att säga. Och så resonerar nog de flesta människor som har en någorlunda utvecklas empati. Kan säkert vara psykopat, de har ju ingen empati för andra utan ser andra som ett verktyg för sig själv, spelar ingen roll om de trampar på andra så länge de får ut något av det. Men sen är det ju så att man kan faktiskt inte ändra deras beteende, spelar ingen roll hur snäll du är eller hur kär du är i han, så länge du låter honom föra dig illa så kommer han att fortsätta med det. Det bästa är bara att bryta kontakten. Du är värd bättre, och han förtjänar inte din tid eller uppmärksamhet. Tror bara du skadar dig själv ännu mera genom att låta detta fortgå. Det bästa rådet jag kan ge dig är att försöka bestämma sig för att komma över någon. Kärlek är ett aktivt val, och när man gjort det valet att nä han är inte värd det och jag vill INTE vara ihop med han”, så blir det så mycket lättare för då är det man själv som bestämmer och tar kontroll över situationen och tänker igenom vad man faktiskt vill ha ut av en relation och om den gör en lycklig på riktigt eller mest bara ledsen. Det kan ta lång tid att komma över någon man tyckt väldigt mycket om, men det går, man kommer över det mesta här i livet, men det går mycket snabbare om du bestämmer dig för det och inte fortsätter att hoppas. Babysteps, men sen är du där, gäller bara att börja tänka rätt och bestämma sig för vad man VILL! Kramar.

    • Tack för dina ord Annica. Jag tror att jag har kommit dit, till punkten när jag inte vill ha honom längre, herregud så mycket smärta han har orsakat mig. Jag har även lyckats komma över den där ”träffa andra”-tröskeln, det var så svårt i början att ens tänka sig någon annan, jag mådde illa av bara tanken. Jag är absolut inte över honom för hade jag varit det så hade det inte känts alls men det känns som att jag vill bli kvitt honom, komma över honom och må bra. Det tar så mycket energi ifrån mig att tänka på honom och oroa mig och vara ledsen. Så himla ovärt men hela komma över processen verkar ta tid, önskar att det kunde gå snabbare, att man vaknar en dag och det känns inget, så befriande det hade varit. Men jag hoppas inte längre på mig och honom och det är en tröst i sig, jag vill inte ha honom rätt intellektuellt men hjärtat vill annat, beroendet vill annat. De känslorna kommer att avta en dag, jag jämför mig nu med bara för en månad sedan och jag är så mycket starkare i mig själv nu och känslorna för honom har förändrats, svalnat av litet. Jag kan andas lite mer nu.
      Angående honom, han är skadad, han är en skadad människa och jag kan inte offra mig själv i väntan på att han ska ta tag i sina problem. Önskar bara att jag aldrig hade blivit kär i honom och fått ta smällarna nu. Men this too shall pass, (hoppas jag). Kram <3

      • Annica said:

        Låter som att du är på rätt väg sötis! Först kommer hjärnan, sen fattar hjärtat det också efter ett tag när känslorna börjar avta. Du kommer att komma över honom, det är jag övertygad om!! :)

      • åh tack för peppen, fick en liten kick av energi nu! <3

Kommentera

