You confused me

Åh fluffig i huvudet efter Rey, en varm elektrisk känsla som går igenom kroppen. Hela gårdagen gick jag som på rosa moln. Hade bilder i huvudet, sedan rodnade jag om kinderna, sedan kunde jag inte låta bli att tänka på allt. Kan knappt samla ihop mina tankar i huvudet, kan inte få ihop två meningar. Allting har liksom stannat, förändrats. Jag känner mig starkare i mig själv, som att jag har kommit över en rädsla, som att någonting riktigt bra har hänt och jag kan inte sätta fingret på vad det är men det håller mitt hjärta igång, får mig att andas. Det kan inte  bara vara  Rey, det måste vara jag själv någonstans, nöjd med mina egna beslut, nöjd att jag har kommit så långt, nöjd att Edward inte kontrollerar min värld lika mycket. Det känns som att jag har återfått kontrollen, korsat en flod från desperationens sida till ‘nu är det jag som har makten’-sidan.

Edward går och söker min uppmärksamhet, vi möttes vid kaffeautomaten innan han passerade förbi mig till diskmaskinen och log sitt sneda leende. Jag log tillbaka.

”Soo..?” sa han innan jag hann säga något.
”Soo..when are we going to glue stuff?”
”When do you have time?”
”Well..how long does the whole gluing process take?”
”The gluing takes 15 minutes but then it needs to dry overnight”
”Ah okay..and I guess that you need a dry template for that?”
”Yees..so you let me know when you have a dry template and I’ll show you some gluing”
Jag hann sätta in min tallrik i diskmaskinen och var på väg till kaffet.
”Well that would have to be tomorrow then”, jag log mot honom och gick hastigt mot hissen. Sedan tvärvände jag.
”I was going to get a coffee, you confused me”
”Yeah that’s the effect I have on people” och han log lite flirtigt.
”Not in a good way” sa jag flirtigt tillbaka. Damn him.
”It’s the aura..” han viftade med armarna, ”it makes people forget stuff”
”Again not in a good way”
”We all know who’s pure awesomeness around here” sa han och log.
”Not you..!”
”Well it is certainly not you”
”It is not you, I am pure awesomeness”
”No..I am”
”No I am, I’m awesome!” sa jag och tryckte på kaffeknappen.
”No I’m awesome” sa han, tog sitt kaffe och gick upp.

Jag väntade in hissen, minglade lite med folk och sedan åkte upp till 3:e våningen. Såg att han satt i sitt kontor. Jag gick rakt fram med kaffekoppen i handen och försökte att inte spilla medan jag spelade cool.
Han kom ut från kontoret och började gå bakom mig.
”You know..I am pure awesomeness around here, we all know that”. Jag kunde inte låta bli att prata med honom.
”No you’re not”
”Yes I am”
”No”
”HAHAHA NO”
”Exactly, you’re not”
”Yes I am!”
”No”
”Yes”
”No”
”Shut up” sa jag och gick in i mitt kontor medan har gick ut i trapphuset. Hörde hur han skrattade högt. Damn him.

Kommentera

