You are my favorite brand of heroine

image

Torsdag. Har drömt om Edward hela natten igen och om exet innan Edward. Båda två hade nya tjejer och det var endast Edwardfallet som gjorde mig ledsen. Konstigt hur det där fungerar, man kan inte vara ledsen över två personer samtidigt. Hjärtat måste fokusera på en sorg i taget.

Edward är min drog, ett beroende jag aldrig haft förr, ett beroende som är så svårt att bli av med. Han känns så livsviktig för min existens, som luft för mina lungor, som vatten. Jag måste lära mig att leva på nytt, att andas utan honom.

Det är inte ens Edwardpersonen just nu som jag behöver, det är Edward i mitt huvud som ger näring åt min kropp, som håller adrenalinet cirkulerandes i mina ådror. Edward som håller mitt huvud mellan sina händer och pussar mig i pannan medan det spöregnar bakom oss. Edward som kastar mig i sängen och hånglar upp mig för att vi inte har setts på två veckor. Edward som lagar mat utan tröja, Edward som skickar ett sms medan vi sitter runt samma lunchbord ”looking good” och ler sitt bredaste leende när våra ögon möts. Hur de andra inte kan förstå vad som håller på att hända, hur elektrisk luften är omkring oss.

Vetskapen att den där personen som går i korridorerna nu och säger ett torrt hej till mig  kan göra allt detdär, kan få mitt hjärta att slå hårt och få mig att tappa andan, det är det som gör att jag inte kan släppa honom. Men jag vill så gärna sluta ha de känslorna för honom för att jag vill inte vara beroende längre. Jag vill inte längre och det är det som hindrar mig från att söka hans uppmärksamhet hela tiden. Det är som när någon lägger en arm framför en när man håller på att korsa gatan hastigt. Gör inte det. En kraft som håller mig kvar, gör inte det.

Så skönt att inse att jag inte vill ha honom på samma sätt längre, rent intellektuellt har jag redan kommit över honom. Men så frustrerande när min kropp vill annat, när hjärtat vägrar ge upp tanken på honom och mig. När min hjärna ger näring åt de tankarna och får mig att längta efter honom för att stilla ett beroende.

Det måste komma en dag när jag har tagit överhanden om detta beroende. När han finns i bakgrunden men inte längre kontrollerar mig. Liksom en som har slutat med heroin känner suget starkt men har kraft nog att låta bli.

Jag har länge tänkt på varför vissa väljer att ta sig ur sina alkohol och drogberoenden, det måste vara för att kroppen och sinnet kommer till en punkt där de inte orkar längre, där längtan efter något verkligt att hålla fast vid är starkare än längtan efter att fly verkligheten.

Det känns så främmande, tanken på ett liv utan Edward, men det måste vara så befriande att ta sig till andra sidan. Jag vill dit.

15 comments
  1. Julia said:

    Du klarar det. Utmana dig själv till att bestämma dig för att INTE Prata med honom på jobbet, inte titta på honom, försök att tänka på något annat.. Försök starta ett projekt som inte har något med honom att göra, det kan vara ett bra sätt att få tankarna på annat håll. Han kommer inte att komma tillbaka bara för att du vill det eller sitter och tänker på honom.. Tyvärr funkar det ju inte så.. (Och förlåt igen för min brutala ärlighet ;). Har tänkt en del på det du skrivit innan om att han sa att han inte vet vad känslor är osv.. Tänk på det, tänk på att vill du på riktigt egentligen ha ett förhållande med någon som inte kan eller vill känna eller visa känslor? Jag skulle snarare tycka synd om nästa tjej som kommer att träffa honom.. Kul att vara med nån som är så.. Ne.. Så försöker jag iallafall tänka på mitt ex nu, att jag tycker synd om nästa tjej som kommer, vem vill vara ihop med ett egoistiskt svib som bara tänker på dig själv liksom. Dom kan få honom, jag vill ha nåt bättre, (när jag nu vill ha någon ;)). Det viktigaste i alla förhållanden är respekt. Tänker inte slösa min tid på nån som inte vet vad det innebär.

    • Tack Julia för att du alltid kommer med så himla mycket energi härinne och pepptalk, det smittar av sig, du är fantastisk! Jag tror att det har varit riktigt gött för mig att komma bort en 10 dagar sådär, känner att jag har landat litet iom gårdagens äventyrer också :) ska bli intressant att se hur jag reagerar på måndag när jag ser honom, känns lite nervöst eller så..

  2. Det är nog så ja… Att man helt enkelt inte orkar efter ett tag, och hela ens väsen tar då tag i en och släpar en ur det där man inte orkar med, om det så är droger eller hjärtesorg. Kämpa på fina du! <3

    • I’m hanging in there, kan ändå se någon slags ”förbättring” sedan det hela började, krisar inte lika mycket. Kram och hoppas att du har en fin kväll & hjärta som jag inte vet hur man gör :)

      • Bra! Det kommer fortsätta framåt! :)

  3. Linnéa S said:

    <3 All styrka.

    Hur hade du det vid medelhavet? Om du inte fortfarande är kvar, det vill säga?

    • Det är sådär, helt okej men jag längtar till vardagen, till mitt rum och ensamhet, det är folk överallt här. Kan inte uppskatta bra grejer just nu, blir så irriterad på mig själv. Men bröllopet var kul :) kommer hem på söndag. Hur är det med dig fina linnea? Kram

      • Linnéa S said:

        Vad fint att bröllopet var roligt, iallafall. Förstår verkligen det där med att vilja vara ensam, har också ett stort behov av att få vara själv, tycker det kan vara rent obehagligt att inte kunna ”fly undan” lite. Vilket land är du i?

        Det är helt okej med mig, fast jag är hemskt förkyld och har massa feber. En vän till mig bekände häromdagen att han är jättekär i mig och att han inte orkar träffa mig mer om jag inte alls känner samma. Och jag känner ju inte alls samma, så nu har jag kanske tappat en bra person i mitt liv, antar jag, och får känna på lite hur det är att vara den som inte vill, och det är ju inte heller så himla kul. Men annars är det bra. Fin bild på Lana del Rey också. Jag har faktiskt träffat Lana en gång, på Le Baron i Paris, vi har en gemensam bekant/kompis. Det var under modeveckan i mars och hon hade en fin, vit klänning och var ganska blyg och otroligt snäll. Tänkte att jag skulle berätta det eftersom jag vet att du också gillar henne mycket. Kram! Hoppas din helg blir fin.

      • Linnea du är min idol, ta med mig nästa gång du åker till paris snälla! Landet är lite hemligt än så länge :)
        Hoppas att du mår lite bättre snart med förkylning och allt. Avståndskram, vill inte ha några baciller :p

  4. Linnéa said:

    Du kan utan honom. För som som du säger, Edward är inte samma person längre. Han är inte längre en person som hånglar upp dig i spöregn, han är en person som ger dig ett torrt hej i korridoren. Han är inte densamma. Och jag förstår att det gör ont att inse det. Men jag tror du måste inse det för att komma över honom. Han är inte densamma. Du kan utan honom.

    • Åh jag vill, jag vill må bra, är så trött på att må dåligt. Kan det bara sluta göra ont någon gång? Hoppas london är fint såhär års :)

  5. Elena said:

    Du har ju kommit en bra bit på vägen. Det håller att bli bättre. Häng kvar! Försök att undvika kärlekshistorier och breakup låtar. Din hjärta behöver tid att läka. Så det är en bra idé att hitta nåt annat att göra på kvällarna för att inte tänka om honom. Kram!

    • Har anmält mig på en teckningskurs på tisdagar när jag kommer tillbaka till köpenhamn, längtar tills jag kommer tillbaka haha, vilken tönt man är, här är medelhavet och jag kan inte njuta och ta det lugnt. Kram

  6. Fanny said:

    det er bra. gør inte det. ikke fordi jeg ikke vil at du skal komme over han- for det skal du,men det er fint også for han får sjansen til å forstå hvilken ass han har vært som har latt dig gå. jeg lover dig. det kommer ske. Og da kommer du til å ha kommet over det, og hvem vet, da vil du ikke ha han mer. det tar alltid mkt lengere tid med drenger. Puss og god weekend!

    • Tack Fanny, vilken pepp, tack. Hoppas att du också har en bra weekend, jag åker tillbaka ikväll. Ska bli intressant att se min egen reaktion inför Edward på måndag. Kram

Kommentera

