Jag vill bara försvinna

image

Det blåste kalla vindar inatt. Hösten gör sig påmind här också. Jag lever värsta familjelivet och gör inte så mycket mer. När de frågar mig varför jag ser så ledsen ut så vet jag inte vad jag ska svara. De vet inte om Edward och tycker att jag har allting utåt sett.

Jag har ett jobb, har 2 kompisar så jag är inte helt själv, har någonstans att bo. Jag kan inte se allt det, jag tänker på att jag har ett jobb fram till slutet av maj nästa år, mer vet jag inte. Jag hyr ett rum fram till december, sedan måste jag hitta något annat. Jag är ledsen i hjärtat nästan jämt och allting känns så temporärt, så flykigt. Jag känner mig så rotlös och så ensam.

Jag svarar alltid ”Jag går igenom ett livskris just nu, mår inte så bra”. Mamma är den enda som vet, hon vet om Edward och hon anar att jag är någorlunda ledsen. Hon vet inte allt då jag spelar bra.

Idag känns allting så torrt, så öde, helt tomt. Ligger här på stranden och lyssnar på vågorna, det är nästan inget folk alls nu när det är lågsäsong. Mår illa av att bara finnas till. Såna dagar vill man bara försvinna. Livet ligger i lä, folk här går upp tidigt och jobbar och vi går upp sent och går till stranden eller till någon utomhusbasäng.

Jag känner mig helt utanför, betraktar allting från utsidan och känner mig inte delaktig. Vill varken vara här eller i Köpenhamn eller någonstans i Sverige. Jag vill ha en egen måne spelas i mitt huvud. Jag vill bara försvinna..

7 comments
  1. My said:

    Fina fina du.
    Jag tror inte du förstår hur mkt jag vet hur du känner dig. Hoppas du inte dog av tristess av mitt mail haha jag läste det själv förut och herregud vad långt det blev.
    Att peppa varandra tycker jag är jätteviktigt, speciellt när man känner sig rotlös. Känslan av att inte veta vad man vill, var man hör hemma är nästan jobbigare är hjärtesorg.
    Njut av solen, här börjar det bli kallt (13 grader). Stor kram!

    • Jag dog inte alls av tristess, tvärtom tyckte att det var väldigt intressant att läsa om din historia fast det gjorde väldigt ont att läsa, blev så ledsen för din skull men även för min egen skull för jag känner igen vissa beteendemönster. Att man vill så gärna tro att allting är bra för att slippa smärtan och slippa ta tag i situationen, nu blir det bra och snart blir det bra. Hoppas att du hittar styrkan att gå vidare, ett steg i taget, hjärtesorg kan bryta ner en så mycket tills man inte orkar leva längre. Jag känner din smärta, kämpa på fina du, du är alldeles i början av det hela men jag lovar att det blir lite mindre hemskt om en månad och förhoppningsvis ännu mindre hemskt nästa månad. Mailar dig också snart, har inte glömt men det är brist på datorer här haha :)

  2. Julia said:

    Förlåt om jag är så rak på sak nu, men tycker det låter som att du kanske har en depression..? Kanske vore bra att kolla upp behandling, tabletter, terapi? Jag känner igen mig så mycket i hur du beskriver hur man känner och efter det eller under tiden, svårt att säga när, så hamna jag i en jättedjup depression. Orka inte ens gå upp ur sängen och bara grät, dygnet runt. Och jag känner så himla väl igen de tankarna och känslorna du har nu.. Ville själv oxå bar försvinna, och hade oxå den där jävla låten i huvudet, ville bara bort från den här jorden.. Ta hand om dig. Tänk på dig själv, inte på edward. Ingen kärlek är värd att må så dåligt för. Vet att det är ”lätt att säga” när man inte är mitt uppe i det själv, men du måste fokusera på dig själv och ditt välmående i första hand. (och ursäkt om jag kommer med alla dessa pekpinnar, men vill ju bara inte att nån (du) skall lida och inte må bra..) tar man inte varningsignalerna på allvar så kan man bli så mycket sämre.. Och det vill vi ju inte att du skall bli. Alla förtjänar att få må bra och vara glada.. Läste nånstans att många andra obearbetade händelser längre tillbaka i livet kan poppa upp i samband med en seperation eller förlust, att man förknippar andra saker med det man går igen nu, om man mår väldigt dåligt efter något sånt här och inte kan släppa ett ex så kan det tex tyda på väldigt stor otrygghet. I mitt fall så dök så många känslor upp från barndomen tex, mina föräldrars skilsmässa, mobbing i skolan, en elak styvfar jag hade, kompisar som var elaka vilker jag inte insett innan, otrygghen med att fått flytta många gånger och inte veta vad man ska göra i livet, osv. Fick bearbeta verkligen allt på en gång, och först nu har jag insett att anledningen till att jag mådde så dåligt efter seperationen från mitt ex var för att han var den enda tryggheten jag haft. Jag var beroende av honom för att må bra… Men nu börjar jag bli ”hel” i mig själv istället och det är så mycket bättre och skönare eftersom han även inte var den bästa pojkvännen alla gånger.. Så det kan ligga så mycket mer bakom om du nu mår dåligt.. Kram och ta hand om DIG! DU är den viktigaste personen i ditt liv, ingen annan, kom ihåg det! 💜 och kom ihåg att depressioner är jättejättevanligt och inget att skämmas över!

    • Jag har massa saker att ta tag i och bearbeta men de skickar bara runt mig och skriver ut massa piller. Vissa grejer är jag inte redo att bearbeta än men andra kanske så. Du har rätt när du säger att ett uppbrott eller hjärtesorg kan framkalla andra känslor. det känns som att Edward inte längre är boven till mörkret jag befinner mig i, han var bara en katalysator och nu kan jag inte sluta längre, jag bygger upp mitt eget mörker. Vet inte om systemet fungerar annorlunda i danmark och om det är lättare att få hjälp men just nu är det så mycket annat praktiskt som måste fixas, som lägenhet och fast jobb innan jag kan fokusera på mitt psykiska mående. En ond cirkel men vad ska man göra, jag måste prioritera. Jag kan bara hoppas att jag inte går in i väggen så att jag inte orkar med något överhuvudtaget. De där pillren som du nämnde i något kommentar innan lät lockande (pilleraddict som jag är). Kram och hoppas du får en fin dag fina du.

      • Julia said:

        Ja, prova voxra, jag tycker de är kanon. Har inte fått några biverkningar alls som jag fått av tidigare tabletter. Bara lite lätt illamående ett par dar när jag nyligen höjde dosen, men det gick över fort. Innan jag började med dem var jag ALLTID jättetrött, orkade verkligen ingenting. Allt kändes bara som en seg, grå massa och alla problem helt hopplösa liksom. Plus hjärtesorgen, saknaden och tankarna på exet som upptog varje minut av dygnet, typ.. Men nu känner jag mig mycket piggare gladare, ser lite mer positivt på saker och saknaden har faktiskr blivit mindre. Kan se och tänka på andra saker längre stunder än förut, och känns ialfl som att det mesta börjar gå över/läka, även om man såklart trillar tillbaka ibland och grinar över honom/oss. Men inte lika mycket och ofta som förut.. Min kompis som äter samma tabletter tycker oxå att hon måt mycket bättre av dem, hon har blivit mycket piggare och fått mer energi, man blir klarare i huvudet på nåt sätt av dem. Dessutom ger de snabb effekt, man skall ta dem direkt på morgonen )eftersom man blir pigg av dem och kan få svårt att sova om man tar dem på kvällen), och man märker skillnaden redan efter nån timme tycker jag. Ett par gånger har jag glömt att ta dem och har senare på jobbet upptäkt att allt känns mycket jobbigare utan att jag kunnat sätta fingret på vad det varit, tills jah kommit på att jag glömt att ta dem just den dagen. Tar nog inte så lång tid eller är svårt att få recept på, danmark skall ju ha bra och smidig sjukvård (vad jag har hört ialfl). Kram!

      • ska kolla upp det när jag kommer hem. Kram fina & hoppas att du är någonstans och skrattar högt just nu :)

  3. Julia said:

    Ps; pizza och vin kväll med en eller två kompisar lan också fungera bra som terapi ”light” :) bara äta gott och prata ut er och gråta ut? Man behöver stöd.. låter väl roligare och bättre än att stalka en kille som INTE förtjänar det? :)

Kommentera

