You look so pretty tonight

image

Jag drömde om Edward inatt. Jag tror att vi var fortfarande ihop och han var kär i mig. Tittade på mig med sina blåa ögon och såg lycklig ut. Han höll min hand medan vi skulle korsa gatan och tittade åt båda hållen. Jag hade på mig min beige:a klänning från H&M med pärlor på och fluffigt vågigt hår. Han hade på sig sin blåa skjorta och slips på. Kunde tappa andan då och då av att bara titta på honom.

Han höll min hand hårt och var alltid väldigt orolig när vi skulle korsa gator. När trafikljusen lyste rött och cyklarna kom i hög fart kunde han lägga sin arm framför mig för att säkra sig att ingenting kom åt mig. Han var så rädd att något skulle hända, att jag skulle bli skadad, att han skulle förlora mig.

”Stop being paranoid, I did see that buss”.
”No you didn’t and besides, I’m looking after you, let me..”
Jag log mot honom och kände mig nöjd, han är min, Han är min!

Jag la upp ett foto från bröllopet på Facebook igår som han like:ade direkt och jag undrar om han tänkte för bara en sekund att han saknade mig, att om jag hade varit där bredvid honom så hade han sagt ”you look so pretty tonight”. Istället var det en annan som sa det och jag ville bara gråta, jag saknar honom så.

Kommentera

