No one moves, no one gets hurt

image

”Can I play a song?” Vi var inloggade på min spotify och turades om att spela låtar för varandra.
Jag spelade Bedouin Soundclash – No one moves, no one gets hurt och kände någon slags nedstämdhet av de fina tonerna. Hade spelat den här låten för honom så många gånger förut, hade fått den av superman långt innan.

”Please don’t play that song, I listened to it on repeat for a whole week when I was in Singapore. It was my feel bad song”
”Oh I’m sorry, I just really like that song, it is so beautiful”
Han tog min hand och såg mig i ögonen med en vädjan i blicken, ”You know you kept me alive over there, I was losing my mind”.

Och jag kunde se hur ensam han hade varit, ätit måltider helt ensam och väntat på att jag skulle logga in på skype. Men vad är skillnaden mellan oss nu, nu är det jag som vaknar i sängen helt ensam, tar min frukost sittandes på sängen, äter en avocado till middag. Samma mat, samma rum, inga andra ansikten framför mig, han loggar inte in på skype längre. ”You kept me alive..”. Jag lyssnar på den låten i repeat och tänker på att nu är det min tur men ingen som håller mig levande..

2 comments
  1. Linnea said:

    Det ar skrammande hur mycket musik kan paverka en nar man gar igenom nagot sant har.
    Jag skulle rekomendera att du hittar NY musik. Musik som ar din och bara din och som han inte har fargat med sin personlighet eller med sina garningar. Och DU kan halla dig levande. Om inte annat for att du maste, aven om det inte kanns sarkslillt kul eller givande. Fake it til you make it, en dag sa kommer den musiken vara din iegn.

    • Fina, jag kan inte kommentera på din blogg från mobilen men vill säga att såklart så kommer jag att följa dig på dina nya äventyrer. Hoppas du har en fin kväll, kram

Kommentera

