I’ve never been to Vienna

image

Flyget från Köpenhamn var försenat. När vi landade i Vien hade vi en 20 minuter på oss att hinna med nästa flyg, det var säkerhetskontroller och passkontroller en hundra gånger om. Sprang till gaten och jag förbannade mina tajta jeans under tiden och H&M påsen med alla inköp.

”Nat hur länge ska vi stanna här?” Klockan var sent, lilla Emma var trött.
”De säger att flyget har gått så vi måste gå och prata med de på huvudkontoret”
”Okej, men ska du också stanna här med oss?”
”Ja såklart, vi åker alla tillsammans”
”Okej” och hon log sitt bredaste leende. En tand fattades.

De har bokat om oss på nästa flyg idag vid 12-tiden och vi får bo på ett fint hotell. Jag känner mig rätt så neutral i själen, varken bra eller dåligt. Har drömt om Edward hela natten i tron om att det var fredag igår av nån anledning och han ska säkert ut och släpa hem någon.

Och jag vet att det inte spelar någon roll, det kommer aldrig att bli vi igen, jag har förstått det och även trott ett tag att nu var det okej, jag har förlikat mig med tanken, jag överlever. Men jag kände mig så nedstämd igår av bara tanken på honom med en annan. Åh

2 comments
  1. Linnéa said:

    Bra att du lärt dig acceptera att det inte kommer bli ni igen. Jättebra, faktiskt. Jag tror just det är ett stort steg på vägen mot ett helt hjärta igen.

  2. Julia said:

    Jättesvårt att göra, men jag tycker du verkar vara på rätt väg, och du är stark som ändå kommit så långt på så kort tid.. Ingen är värd att få dig att må dåligt, kom ihåg det! Nu ska jag ta en 🍺 och njuta av helgen. Min helg, i mitt liv.. ingen annans :) kram. 💗

Kommentera

