Resfeber

Resfeber. Jag åker imorgon, till medelhavet, till gamla slitna gator jag har vandrat så många gånger förut. Packar som vanligt allting i sista minuten och sätter mig ner på sängen med jämna mellanrum och andas högt. Vad ska jag ha med mig? Jag har glömt allt vad jag behöver men av någon konstig anledning säger min hjärna ”släng i några kondomer”.

”You know, weddings is a perfect place to score” sa Sølver till mig idag medan han skrattade högt.
”Hey I am not embarrassing myself in front of all those people”
”Why not, like you’re not going to hell anyway”
”You know what they say, good girls go to heaven, bad girls go anywhere” och vi skrattade högt båda två. Jag och Sølver jobbar ihop på samma projekt och har väldigt roligt ihop.

Jag har köpt ett par jättehöga sandaler till klänningen jag ska bära på bröllopet, blir typ lång i dem och det var snacket förra veckan på jobbet, mina sandaler.

”It is so weird when you have those on, it is like you expect to see something tiny come by and then you have to look up to a giant when you wear those sandals” sa Birdie retandes. Sedan vi har bytt kontor ses vi numera mest på labbet. Jag saknar honom varje dag.
”I won’t be able to dance in these but I’ll look damn good standing!” sa jag medan jag höll på att tappa balansen. ”I’ll have to stay close to walls”
”Crazy lady” sa Birdie och skrattade.
”Birdie I love you”
”Yeah I love me too” och han log sitt nöjda leende.

Så här sitter jag, lyssnar på Lana del Rey – This is what makes us girls för jag vet inte hur många gånger, det går inte att räkna längre. Känner igen mig, får lite panik, tänker på ett nytt land imorgon, imorgon kväll. Får sitta bredvid sötaste 5-åringen i världen på planet för att jag har lovat och hon påminner mig varje dag. Och jag packar och packar upp, det tar aldrig slut. Någonstans bak i huvudet finns min bror och lite längre bak finns Edward.

Kommentera

