Man är född till stalker

Bara en vanlig skypekonversation.

Kommer till kontoret idag, det är fredag, innebär att jag måste byta kontor. Misär, jag vill inte. Hade bästa platsen på kontoret ju, Edward inom synligt håll.
Loggar in på skype, Caro är online. Hur det ska bli någonting av oss två är oklart när vi båda chattar med varandra hela tiden. Hon läser några artiklar under tiden, säger hon. Jag tittar på Edward en miljon gånger på en arbetsdag.

”När ska vi stalka igen?” frågar Caro

”Jaa..jag åker till Sverige över helgen men måndag är jag back in business!”

”Ah..just det..måndag då men det får bli efter 20 nån gång, måste träna”
Jag har blivit soffpotatis för min del, det började med breakupet och sedan förkylningen. Jag tränar min lever med alkohol dagligen.

”Vi kan träffas klockan 8, jag tar med Bullers kikare, kan säga till honom att jag ska iväg och stalka Edward, inget konstigt”

”Ska vi träffas vid Nørrebrostation?”

”Ja det blir bra. Hoppas på bra väder annars lär vi inte se någonting fast å andra sidan så kan vi ha på oss våra svarta regnponchos och se ut som vandrande tält”

”Jag tycker att vi köper sånadär riktiga tält, vi gör det” Caro är alltid med på knäppa saker.

”Hahahaha menar du att vi köper oss burka? Riktiga? Hahaha det går säkert att köpa i random Nørrebroaffär”

”Ja ingen kommer att känna igen oss när vi stalkar”

”Men inte till på måndag väl”

”Nä vi hinner inte till på måndag. Jag måste förbi vinden nu i helgen och ta ner lite kläder jag inte använder. Har en afroperuk jag kan använda”

”Från dina tidiga stalkingsår?” Jag sitter och skrattar för mig själv på kontoret.

”Yeah, Like a boss!”

”Jag tar på mig en blondieperuk, ingen kommer att känna igen oss”

”Ja vi stalkar mitt ex först och sen Edward”

”Perfect!”

”Fan jag får sluta hålla på såhär, det är 3 år sen!”

”Sååå?..man är född till stalker, det är bara så”

2 comments
  1. ”man är född till stalker” ja så är det nog.

    • sorgligt egentligen men kan inte låta bli

Kommentera

