Hur fan kan du spela glad?

”Soo.. how’s your blog doing?” frågade han för tusende gången och tittade på mig från sitt skrivbord.
”Good good, going steady”
”You still have things to write about?” sa han lite nonchalant.
Det där gjorde ont. Ja det har jag, vissa tar lite längre tid på sig att komma över andra. Du har visserligen gått vidare..

”Yes I do..I still have things to write about” Och jag försökte att säga det med ett leende som övergick till ett sorgset uttryck i ansiktet medan jag sänkte ner huvudet och gömde mig bakom min skärm. Yes I still have things to write about.. Och du kommer aldrig att förstå hur mycket jag brydde mig om dig, jag måste alltid ha varit något flyktigt för dig, du kan inte ha sett ett framtid mellan oss två för att kunna släppa mig bara sådär.

”You still have things to write about?”..You still have things to write about? Hans ord ekade i mitt huvud medan han övergick till att jobba ostört. Kan inte släppa den avvisande tonen i hans röst, som om jag är så hopplös att jag inte kan gå vidare. Som att det har hunnit gå mycket tid däremellan så nu är jag bara löjlig som inte kan gå vidare. Still have things to write about? Ville säga ”Yes I’m not over you if that’s what you’re wondering but I will get you off my system!”

3 comments
  1. Fanny said:

    å som jeg elsker din blogg. takk, for jeg vet hvordan det kjennes. Og som du skrev om hon som hadde skrevet om dig i sin blogg så får jeg precis lyst til det samme. Krame dig hardt og si hvor sjukt bra du er. Shit man hva han Edward går glipp av.. Og vet du, jeg lover dig at Edward savner dig. Man kan ikke ikke savne en som dig tror jeg, du må ha lavet et avtrykk. Et stort et. Og derfor kommer han heller aldri til å finne noen ny. Puss på dig!

    • men åååh, jag blir helt tårögd igen, tack tack, tusen tack, jag blir så varm om hjärtat. (Den här bloggen får mig att gråta minst en 5 gånger om dagen varje dag..på ett bra sätt). Tack för att du ger mig lite hopp och för att du skriver så fina ord. Och tack för din kram, jag behövde en idag <3

  2. Fanny said:

    hej selv takk. jeg er i en lignende situation, og du har evnen til å sette ord på alle de der følelsene som bare er kaos. takk takk takk. Kram!

Kommentera

